اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۸۱۴

کودک کرمانشاهی جایزه بین‌المللی صلح را دریافت کرد

کرمانشاه| امیرعلی رشیدیان در مسابقه بین‌المللی «نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری» کشور اسپانیا، دیپلم افتخار این دوره از مسابقات را کسب کرد. در این مسابقه بین‌المللی که در سال 2018 به میزبانی کشور اسپانیا برگزار شده است، این کودک هشت ساله کرمانشاهی از مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کرمانشاه، از بین صاحبان 4 هزار و 141 اثر از 35 کشور جهان، موفق به کسب این جایزه و دیپلم افتخار شد. مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری کشور اسپانیا در سال 2018 با موضوع «فضا، میراث مشترک بشریت» برگزار شد.

تشریح اتهام جعل مدرک دو عضو شورای شهر مشهد

مشهد|رییس شورای شهر مشهد توضیحاتی را در مورد اتهام مربوط به مدرک تحصیلی دو تن از اعضا شورای شهر مشهد را ارایه کرد. محمدرضا حیدری در این باره اظهار داشت: هنوز 6 ماه از شروع به کار شورای پنجم نگذشته بود که موضوع پرونده اتهام یکی از اعضای شورا مطرح شد و ما در همان زمان اعلام کردیم به پیگیری‌های حقوقی و نتایج آن پایبند هستیم. وی افزود: هم‌اکنون دادگاه بدوی تشکیل شده و رای صادر شده و ما منتظر اعلام رای هستیم. حیدری گفت: در موضوع اتهام مربوط به مدرک تحصیلی دو تن از اعضای شورای شهر، جریان اقلیتی از مفاهیم جعل استفاده کردند و این در حالی است که نه جعلی رخ داده و نه دادگاهی تشکیل شده که مفهوم جعل را بیان دارد.

شهردار ارومیه رییس هیات والیبال آذربایجان‌غربی شد

ارومیه|محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه به عنوان رییس جدید هیات والیبال آذربایجان‌غربی انتخاب شد.  مجمع انتخاباتی هیات والیبال آذربایجان‌غربی با نامزدی ۱۱ نفر برای تصدی پست ریاست هیات والیبال به مدت چهار سال در محل فرهنگسرای خانه جوان ارومیه برگزار شد. از نامزدهای برجسته این هیات، محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه و کریم فروزان رییس پیشین هیات والیبال استان بود. در نهایت از ۱۷ رای ماخوذه، محمد حضرت‌پور با ۱۴ رای به عنوان رییس هیات والیبال استان شد.

توسعه گردشگری شهر اردبیل وارد فاز عملیاتی شده است

اردبیل|مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: شهر اردبیل ویژگی‌های طبیعی و تاریخی بسیاری برای جذب توریست دارد و با اقدامات انجام شده در دو سال گذشته توسعه گردشگری شهر اردبیل وارد فاز عملیاتی شده است. نادر فلاحی دیروز در جلسه مشترک با اعضای شورای شهر اردبیل، تصریح کرد: اقدامات بسیاری برای توسعه گردشگری در شهر اردبیل طی دو سال گذشته انجام گرفته است. ساماندهی مجموعه تاریخی شیخ کلخوران، کاوش‌های جمعه مسجد، ثبت ملی عمارت شهرداری، تعیین حریم پل‌های تاریخی و ایجاد موزه‌های جدید از جمله این اقدامات است. فلاحی با اشاره به احیای سردر عالی قاپو در مدت زمان کمتر از یک سال، افزود: با احیای این مجموعه و ساماندهی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی مدت ماندگاری گردشگران در این مجموعه از 25 دقیقه به 2 و نیم ساعت رسیده است.

مبارزه با مواد مخدر  به نمایندگی از دنیا

زاهدان|سردار مومنی گفت: سیستان و بلوچستان به نمایندگی از جهان خط مقدم مبارزه جهانی با مواد مخدر است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار اسکند مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: طرح «یاری گران زندگی» از جمله طرح‌های مهم در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر است که به زودی انجام خوهد شد. او با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد و در سیستان و بلوچستان ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: در سال جاری بیش از ۵۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که در سیستان و بلوچستان این رقم ۱۵۴ تن بوده است.

راه‌اندازی ۳ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان سرایان

بجنورد| مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان از راه‌اندازی ۳اقامتگاه بوم‌گردی از آغاز امسال در این شهرستان خبر داد. عرب گفت: اقامتگاه کاروانسرا، ولی‌آباد مصعبی و زرین گل کویر سه‌قلعه از جمله اقامتگاه‌هایی هستند که امسال پروانه بهره‌برداری دریافت کردند. وی استفاده از خانه‌های بومی، استفاده از معماری داخلی ساده محلی، پذیرایی با غذا و خوراک‌های بومی، مشارکت جوامع محلی در فعالیت‌ها، زنده نگه داشتن فرهنگ و آیین‌های سنتی منطقه، معرفی هنر‌ها و صنایع خاص منطقه و معرفی موسیقی محلی ایرانی را از اهداف ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی دانست. این اقامتگاه‌ها با هزینه بخش خصوصی و کمک‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده شده است. هم‌اکنون ۹ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان سرایان با ظرفیت ۴۰۰ نفر فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر