اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۰:۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۵۶۳۷۳

آب شرب شرق بهشهر وصل شد

ساری|  استاندار مازندران از وصل شدن آب شرب شرق بهشهر که براثر وقوع سیل روز گذشته خط انتقال آن تخریب شده بود خبر داد. احمد حسین‌زادگان در جلسه مددیریت بحران با اشاره به اینکه در سیل شرق استان سه واحد تخریب شده و ۳۰ واحد خسارت بالای ۵۰ درصد دیده‌اند، گفت: پرداخت کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان سیل شرق استان سریعا آغاز شود. حسین زادگان با بیان اینکه خط انتقال آب شرق بهشهر را سیل برده بود، افزود: با پیگیری و کار مداوم؛ ساعت ۲ بامداد امروز آب شرب شرق بهشهر وصل شد. وی یادآور شد: از ۹ روستایی که در گلوگاه، بهسازی چشمه و خطوط انتقال آب آنها را آب برده بود، آب ۷ روستا تا دیروز وصل شد و ۲ روستای دیگر طی امروز وصل می‌شود. مقام‌عالی دولت در استان با اشاره به اینکه امور مربوط به امداد و نجات نیز به‌خوبی انجام شده است و کماکان تداوم دارد، اظهار داشت: همه راه‌ها نیز در این مناطق باز شده ولی پاکسازی حرایم راه‌ها و آبراه‌ها با اولویت و جدیت دنبال می‌شود.

کشف بیش از 30 میلیارد ریال دستگاه بیت‌کوین قاچاق

قزوین| فرمانده انتظامی قزوین از کشف ۹۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال «بیت‌کوین» در شهرستان تاکستان خبر داد و گفت: ارزش کالاهای کشف شده ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است. سردار مهدی حاجیان دیروز تصریح کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی، طرح تشدید و مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماموریتی فرماندهی انتظامی استان در دستور کار قرار گرفت. وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح و با انجام اقدام‌های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیس، ماموران پلیس آگاهی تاکستان موفق به شناسایی یکی از مخلان امنیت اقتصادی و کشف مزرعه بیت‌کوین در این شهرستان شدند. سردار حاجیان در ادامه گفت: با هماهنگی مقام قضایی و در عملیاتی ضربتی محل استخراج ارز دیجیتال مورد بازرسی قرار گرفت و ۹۷ دستگاه ماینر قاچاق به همراه تجهیزات و متعلقات مربوط به آن نیز کشف شد.

درختان باغ ملی شناسنامه‌دار می‌شوند

شیراز| رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه باغ ملی دارای سرمایه غنی از درختان ارزشمند و اصیل سرو است از شناسنامه‌دار کردن درختان و حفظ آنها خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت پوشش گیاهی این مجموعه، طراحی این پروژه، کمترین دخل و تصرف را در فضای سبز باغ ملی اعمال می‌کند و حتی ارتفاع سازه‌ها کمتر از درختان سرو در نظر گرفته شده است. «سولماز دهقانی» گفت: طراحی ساختمان و فضای این پروژه توسط بخش خصوصی و تولید محتوا و ساخت اِلمان توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری انجام می‌شود. دهقانی از انتخاب باغ ملی واقع در چهار راه حافظیه به عنوان مکان پیشنهادی برای این پروژه خبرداد و افزود: بازآفرینی و بهبود فضای پرآسیب باغ ملی از دلایل انتخاب این مکان است.

۱۹ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند| مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۱۹ میلیون لیتر سوخت قاچاق ۶ ماه نخست امسال در این استان کشف و ضبط شد در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال یک میلیون و ۱۸ هزار لیتر بود. محمدحسین اشرفی دیروز در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی افزود: عمده پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و بیشتر مربوط به تخلفات سوخت است. وی تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مربوط به قاچاق سوخت در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۵ درصد افزایش یافته است. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی به افزایش ۲۰۷ درصدی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان اشاره و اظهار داشت: در زمینه رسیدگی به پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی امکان اینکه بتوانیم در همه شهرستان‌های استان مستقر شویم، وجود ندارد.

چابهار مشکل تامین گاز مایع ندارد

چابهار| ‌معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: در راستای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به عموم مردم، همه ما موظف و مکلفیم تا با کمترین هزینه، دسترسی به خدمات آسان و مطلوب را فراهم آوریم.‌ علیرضا میر با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در تامین و توزیع گاز مایع در سطح شهرستان چابهار نداریم، افزود: با توجه به اینکه فصل زمستان را در پیش رو داریم، باید طوری برنامه‌ریزی، نظارت و مدیریت کنیم که حتی ذخیره‌سازی گاز مایع در شرایط بحران پیش‌بینی شود. میر بیان کرد: از عموم مردم و همشهریان خواسته می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، سوءاستفاده احتمالی، کم‌فروشی‌ و گران‌فروشی در راستای نظارت بر تنظیم بازار‌، موارد و موضوعات را به موقع گزارش دهند تا با افراد فرصت طلب و خاطی از طریق قانون برخورد شود.

 

ارسال نظر