برق مازاد کشور به عراق صادر می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۹۱
برق مازاد کشور 
به عراق صادر می‌شود

کرمانشاه| در شرایطی که ایران تلاش می‌کند ظرفیت‌های تازه‌ای در منطقه در حوزه تامین انرژی مورد نیاز ایجاد کند، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشورمان می‌گوید: در زمانی که نیاز به برق کمتری داریم، برق مازاد در مدار شبکه قرار می‌گیرد و به کشور عراق صادر می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از تولید بیش از هزار و ۹۰۰ مگاوات برق در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اتصال شبکه برق ایران و عراق می‌تواند مزایای فراوانی در راستای صادرات برق به کشور عراق داشته باشد. اسدی با اشاره به مزایای اتصال برای ۲ کشور، گفت: این پروژه می‌تواند در راستای پایداری شبکه برق بسیار تاثیرگذار باشد.

او افزود: زمانی که نیاز به برق کمتری داریم و نیروگاه‌ها در مدار تولید قرار دارند، برق مازاد در مدار شبکه قرار می‌گیرد و به کشور عراق صادر می‌شود.

اسدی برطرف کردن نیاز‌های برقی ۲ کشور را از دیگر مزایایی این سنکرون‌سازی دانست و گفت: این اتصال در اختلاف افق زمانی حدود یک‌ساعتی که با کشور عراق داریم در زمان پیک مصرف به پایداری شبکه کمک می‌کند. او به مزیت درآمدی ارزی این صادرات برای کشور ایران در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه در غرب کشور یک گلوگاه انرژی بسیار قوی است و هاب انرژی منطقه محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر