مخابره رشد ۲۰ درصدی سودآوری از همراه اول

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۸۸
مخابره رشد ۲۰ درصدی سودآوری از همراه اول

همراه اول از ابتدای سال جاری تاکنون بازدهی ۵۲درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است.

به گزارش «تعادل» از گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت همراه اول بر اساس گزارش عملکرد مهرماه شرکت موفق به کسب درآمد عملیاتی ۱۵هزار و ۵۳۸ میلیارد ریالی شده که این درآمد در مقایسه با شهریورماه افزایش ۵.۸درصدی را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی تجمیعی شرکت طی ۷ماه گذشته به ۱۰۰هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال رسیده و این درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۶درصد افزایش را نشان می‌دهد. این موضوع نشان از ادامه روند رو به رشد کسب درآمد‌های عملیاتی شرکت در این بازه زمانی است.

در جدول روبه‌رو روند کسب درآمد‌های عملیاتی شرکت در 7 ماه گذشته و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل ارایه شده است:

همان‌گونه که مشاهده می‌شود درآمد‌های اصلی شرکت که شامل درآمد کارکرد مشترکین دایمی و اعتباری بوده که با رشد خوبی نسبت به سال گذشته همراه شده و این بخش از درآمد‌های شرکت عمدتا شامل دو بخش مکالمات و استفاده از اینترنت و دیتا بوده است. با توجه به روند کسب درآمد شرکت انتظار می‌رود که درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال جاری با بیش از ۲۰درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از ۱۷۰هزار میلیارد ریال رسد. همچنین انتظار رشد حداقل ۲۰درصدی سودآوری شرکت را خواهیم داشت.

لازم به ذکر است که سود هر سهم محقق شده شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۷ معادل ۱.۷۸۲ ریال بوده است.

به عنوان آخرین نکته در خصوص این شرکت باید به این نکته اشاره داشته باشیم که از ابتدای سال جاری تاکنون سهام این شرکت بازدهی ۵۲درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است.

این بازدهی شامل رشد قیمت سهام شرکت و همچنین تقسیم سود در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بوده است.

 

ارسال نظر