اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۴۱

اوضاع ورودی سدهای استان تهران تحت کنترل است

تهران|همزمان با افزایش بارندگی‌های پاییزی در استان‌های مختلف، مردم استان‌های تهران و البرز هم نگران جاری شدن آب‌های سدها و بروز مشکلات پس از آن هستند؛ در واکنش به این نگرانی‌ها معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران می‌گوید: اوضاع ورودی سدهای استان تهران تحت کنترل است. محمد تقی‌زاده در خصوص وضعیت ورودی سدهای استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخی از نقاط استان به‌طور موضعی مشکل آبگرفتگی گزارش شد، خوشبختانه با حضور به موقع و موثر عوامل مدیریت بحران فرمانداری‌های استان و شهرداری‌ها جز موارد جزیی مشکل خاصی از بابت آبگرفتگی مشاهده نمی‌شود. وی با تاکید بر اینکه وضعیت ورودی سدهای استان تهران به دقت در حال رصد و پیگیری است، گفت: در این باره نیز هیچ گونه نگرانی خاصی وجود ندارد و همه تحولات سدها تحت کنترل است.

تحویل 50  واحد مسکونی مددجویان سیل‌زده

بجنورد|مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از تحویل ۵۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان آسیب‌دیده از سیل و بارندگی فروردین امسال خبر داد. مجید الهی راد بابیان اینکه بیش از سه هزار و ۴۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد در سیل و بارندگی امسال آسیب دیدند، اظهار کرد: حدود ۲ هزار مسکن این خانوارها نیاز به تعمیر و بازسازی داشت که هم‌اکنون این پروژه‌ها در حال پایان است. وی در ادامه اضافه کرد: ۱۹۰۰ واحد مسکونی مددجویان بااعتبار بیش از سه میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی ارسالی از مرکز، تعمیر و بازسازی و تحویل شده است. مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به آسیب صددرصدی هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان نیز گفت: با هماهنگی بنیاد مسکن برای ۱۳۰۰ نفر از این خانوارها پرونده تشکیل‌ شده است.

خط لوله دریایی ۲۴ اینچ میدان ابوذر در خارگ تعمیر شد

بوشهر|محل نشت یک نقطه دیگر از خط لوله دریایی ۲۴ اینچ میدان ابوذر که در عمق ۲۶۰ تا ۱۷۰ پایی (۴۹ تا ۵۱ متری) دریا قرار داشت، از سوی غواص تعمیرات زیر آب منطقه خارگ با موفقیت مهار و تعمیر شد. اردشیر ضابطی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گروه غواصی تعمیرات زیر آب این منطقه با شناسایی و علامت‌گذاری محل نشت، نسبت به افزایش فاز آبی خط ۲۴ اینچ با توجه به ساعت محل نشت و کاهش تفکیک آب همراه نفت از سکو اقدام کردند. رییس تعمیرات زیر آب منطقه خارگ افزود: این کار بدون ایجاد آلودگی نفتی، عملیات برداشتن پوشش سیمانی و پاکسازی‌ها با به‌کارگیری ابزار هیدرولیکی و تجربه غواصان و سرپرستان تعمیرات زیرآب انجام شد.

هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن دارایی‌ها اقدام کنید

خرم‌آباد|مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه بایستی تمام هم‌استانی‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن دارایی‌های خود اقدام کنند و کشاورزان نیز دام و زمین‌های کشاورزی را بیمه کنند، گفت: اعتباری برای سیل احتمالی نداریم. غلامرضا آقامیرزایی گفت: به زودی خسارت سیل اخیر اعلام می‌شود و تمام آمار و ارقام بر اساس مستنداتی است که در حوزه‌های مختلف بررسی و ارایه می‌شود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان تصریح کرد: تمهیدات لازم را برای هر گونه حادثه احتمالی پیش بینی و موارد لازم را برای پیشگیری از بروز سیلاب در سطح شهرها از جمله خرم آباد انجام داده‌ایم.

درخشش مدال حمایت از تولید داخلی بر سینه فولاد مبارکه

اصفهان|معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جریان افتتاح پنجمین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز و پس از بازدید از غرفه فولاد مبارکه، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش این شرکت در بومی‌سازی صنعت نسوز، از فولاد مبارکه به عنوان برترین شرکت در زمینه استفاده و عرضه تولیدات داخلی در شرایط جنگ اقتصادی نام برد و تصریح کرد: در این ماراتن اقتصادی، شرکت فولادمبارکه عملکرد بسیار خوبی داشته و بخش اعظمی از بی‌نیازی کشور از محصولات زنجیره فولاد مدیون تلاش و تخصص فولاد مبارکه است. خداداد غریب‌پور تصریح کرد: بخش اعظمی از بی‌نیازی کشور از محصولات زنجیره فولاد مدیون تلاش و تخصص فولاد مبارکه است.

انفجار در مرکز رشد ارومیه  6 مصدوم برجای گذاشت

ارومیه|انفجار در یکی از ساختمان‌های مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی ارومیه در روستای کولق این شهر، 6 مصدوم برجای گذاشت. رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه دیروز گفت: در پی انفجار در یکی از ساختمان‌های محوطه دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی این شهر در روستای کولق در مسیر ارومیه – سلماس، تیم‌های آتش‌نشانی و امداد و نجات در اولین فرصت به این محل اعزام شدند. او اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، در این حادثه هیچ‌یک از حاضران در محل جان خود را از دست نداده‌اند.

 

ارسال نظر