اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۶۸۰

برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدا

 مشهد|سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد خبرداد. محمدمحسن مصحفی در این خصوص گفت: شهرداری مشهد در نظر دارد از ظرفیت هنرمندان مجسمه‌سازی کشور بیش از پیش بهره ببرد. به همین منظور با مشارکت هنرمندان مجسمه‌ساز، نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر مشهد از تاریخ دوم تا هشتم آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.  مصحفی افزود: این سمپوزیوم با هدف معرفی مفاخر و چهره‌های شاخص مشهد، با استفاده از آرایه‌های هنری، توسعه فعالیت‌های هنر شهری و فراهم آوردن شرایط آفرینش اثر هنری توسط هنرمندان برگزار می‌شود.

رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه از آبان ماه آغاز می‌شود

 ارومیه|مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: رها‌سازی آب سدها و رواناب‌ها به سمت دریاچه ارومیه از آبان ماه آغاز می‌شود. فرهاد سرخوش افزود: پس از اتمام فصل کشاورزی و تامین حقابه کشاورزان رهاسازی از سدهای استان از ماه آینده به سمت دریاچه ارومیه آغاز می‌شود. وی از افزایش ۱۰۱ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تراز فعلی دریاچه ارومیه با رشد ۱۰۱ سانتی‌متری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۷۱.۲۵متر است. مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۷۹۴ کیلومتر مربع گزارش شده است، گفت: دریاچه ارومیه در حال حاضر۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.

رتبه دوم فارس در شرکت‌های دانش‌بنیان

شیراز|مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به رتبه دوم استان فارس در فعالیت تعاونی‌های دانش‌بنیان گفت: استان فارس توانسته بعد از استان اصفهان بیشترین تعاونی‌های دانش‌بنیان را به خود اختصاص دهد. سهراب مختاری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حدود 19 تعاونی دانش‌بنیان در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که حدود 18 تعاونی دانش‌بنیان در فارس فعالیت می‌کند. وی با بیان اینکه شهر شیراز مدتی است که از شرکت‌های دانش‌بنیان فاصله گرفته است، افزود: در حال حاضر حدود 40 تعاونی نو بنیان در استان فعالیت می‌کنند که در تلاشیم تا با همکاری و مشورت با افراد خبره در این بخش مصائب و مشکلات این مجموعه را برطرف کنیم.

 تصویب نرخ ۴۵٠٠ تومانی تضمینی پرتقال

ساری|در جلسه کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور با حضور اعضای این ستاد و استاندار مازندران نرخ خرید تضمینی ۴۵٠٠ تومانی پرتقال از باغداران تصویب شد. صدرا علی اکبر خانی در حاشیه این نشست گفت: شاهد اتفاقی بی‌سابقه بودیم که دست دلال‌ها را از باغ‌های پرتقال مازندران کوتاه می‌کند. او افزود: با حمایت استاندار مازندران و همراهی مدیرکل صمت و رییس اتحادیه باغداران استان، کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور قیمت ۴۵٠٠ تومانی را برای خرید پرتقال شب عید باغداران مازندران تصویب کرد. خانی با بیان اینکه این افزایش قیمت خرید تضمینی در تاریخ مرکبات کشور بی‌سابقه است، گفت: از این پس این نرخ، مبنای خرید پرتقال از باغداران خواهد بود و به‌شدت دلالی را در این زمینه کاهش می‌دهد، زیرا وقتی دولت حاضر است پرتقال تنظیم بازاری را از باغدار با این قیمت بخرد دیگر برای دلالان حضور در بازار صرفه ندارد.

حضور در اجلاس جهانی شهرهای دوستدار

اصفهان| شهردار اصفهان که برای حضور در نخستین اجلاس شهرهای دوستدار کودک به دعوت صندوق بین الملل کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به شهر کلن آلمان سفر کرد، درباره این اجلاس گفت: در این رویداد، نمایندگان کشورهای مختلف و همچنین شهرداران شهرهای مختلف کشورهای جهان، حضور یافتند.  به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی اعلام کرد: در این اجلاس، کارگاه‌های متعددی برگزار شد تا تصمیم گیران و برنامه‌ریزان شهری با روش‌ها و مفاهیم ساختن شهرهای دوستدار کودک آشنا شوند و بدانند چگونه می‌شود شهرهایی ساخت که در آنها حقوق کودکان رعایت شود.

هوشمندسازی بیمه سلامت سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود

اراک|نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس دهم معتقد است: هوشمند شدن سیستم بیمه‌ای سبب افزایش ارایه خدمات، تسهیل در تشخیص درست درمان و در نهایت کاهش هزینه‌ها می‌شود، باید در امر هوشمندسازی مراقبت و دقت بیشتر داشته باشیم. سیدمهدی مقدسی درآیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت با اشاره به اهمیت بحث سلامت در کشور اظهار کرد: طرحی که دولت به عنوان طرح جامع سلامت آغاز کرد ، برای آن منابعی را هم کنار گذاشت و خدماتی را نیز ارایه کرد.

 

ارسال نظر