اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۱۴

آغاز آسفالت واریانت میشخاص در محور ایلام- بدره- دره‌شهر

ایلام| مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام از آغاز آسفالت واریانت میشخاص در محور ایلام- بدره- دره شهر خبر داد. علی‌اصغر کاظمی با اعلام این خبر اظهار کرد: طول این واریانت 4 کیلومتر است که با هدف اصلاح مسیر و حذف نقاط پرحادثه در حال انجام است. وی گفت: با توجه به تلاقی قسمت‌هایی ازمحل احداث این واریانت  با جاده کنونی مشکلاتی در تردد خودروها در این محور وجود داشت که به همین خاطر تلاش می‌کنیم با تسریع در تکمیل این قسمت‌ها تردد خودروها تسهیل شود. مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تمام مسیر نیز با تکمیل پل‌ها و اتمام مراحل خاکبرداری و خاکریزی در آستانه مراحل روسازی قرار دارد.

حدود ۲۰ میلیون سهم در بورس سمنان معامله شد

سمنان| مدیر بورس منطقه سمنان گفت: حدود ۲۰ میلیون سهم به ارزش ۱۷۱ میلیارد ریال هفته گذشته در بورس این منطقه داد و ستد شد. غلامحسین گل ارضی افزود: هفته گذشته از شنبه بیستم تا چهارشنبه بیست و چهارم ۹۸، در بورس سمنان ۱۹ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۱۶۷ سهم به ارزش بیش از ۱۷۱ میلیارد و ۸۹۶ میلیون و ۷۶ هزار ریال معامله شد. هفته گذشته در بورس سمنان ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۵۹ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال خریداری شد. او خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰ میلیون و ۳۹۵ هزار سهم نیز به ارزش بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال به فروش رسید. مدیر بورس منطقه سمنان خاطرنشان کرد: حدود ۳۵ درصد از ارزش معامله‌های بورس سمنان در هفته گذشته به خرید و ۶۵ درصد به فروش اختصاص داشت. ارزش معاملات سهام در ۶ ماه نخست ۹۸ در بورس منطقه‌ای استان به چهار هزار و ۸۱۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال رسید.

۹۳ درصد مشخصات مشترکان برای حذف قبوض تکمیل ‌شد

سمنان| مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۹۳ درصد از مشخصات اطلاعاتی مرتبط با شماره تلفن همراه مشترکان استانی این شرکت برای ثبت در سامانه حذف قبض‌های کاغذی جمع‌آوری و ثبت شد. سید محمد موسوی‌زاده افزود: حذف قبض‌های کاغذی اقدامی بهره‌ورانه برای رونق تولید و اقتصاد است. وی با اشاره به برخورداری سمنان از یک درصد تاسیسات صنعت برق بیان کرد: حذف صورت حساب‌های کاغذی برق در این استان سبب جلوگیری از قطع حداقل ۱۲۰ اصله درخت در یک سال می‌شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه این برچسب‌ها حاوی اطلاعاتی شامل شماره پرونده، شناسه قبض اشتراک برق است، خاطرنشان کرد: مشترکان و مصرف‌کنندگان برق می‌توانند برای هرگونه ارتباط با این شرکت و همچنین ثبت و تغییر شماره همراه در سامانه شرکت توزیع برق و دریافت اطلاعات آخرین قبض برق مصرفی، به راهنمای این برچسب‌ها مراجعه کنند.

بازداشت کارمند شهرداری زرند  به اتهام اختلاس

کرمان|دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از بازداشت یکی از کارمندان شهرداری زرند به اتهام اختلاس خبر داد. سید مهدی قویدل گفت: پیرو گزارشات اولیه رسیده به دادستانی مبنی بر اختلاس در واحد درآمد شهرداری زرند، این پرونده در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت. این مقام قضایی گفت: در تحقیقات اولیه متوجه شدیم یکی از کارکنان واحد درآمد این شهرداری با استفاده از سند مجعول، اختلاس کرده است. پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای زرند در حال رسیدگی است. دادستان زرند گفت: بنا به بند ب ماده ۲۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری و بند الف و ب ماده ۲۳۸ قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین به استناد ماده ۵ قانون تشدید مجازات اسلامی، متهم روانه زندان شده است.

حذف ۲۰ هزار دفترچه بیمه تکراری در بوشهر

بوشهر| مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در اجرای طرح رفع همپوشانی بیمه‌ها تاکنون ۲۰ هزار دفترچه بیمه درمانی تکراری در استان حذف شده است. پرویز رمضانی در نشست با استاندار بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر ماهانه ۸۲ میلیارد ریال برای افراد زیرپوشش بیمه سلامت هزینه می‌شود. او ادامه داد: با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی مراجعه‌های درمانی به بیمارستان‌ها ۲۵ درصد کاهش یافته و هزینه‌های درمانی نیز نسبت به پارسال ۳۰ درصد کمتر شده است. مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: با اجرای این طرح، افزون بر تسریع در ارایه خدمات درمانی، از هزینه‌های اضافی، تداخل تجویز دارو‌ها و آزمایش‌های مختلف نیز پیشگیری می‌شود.

دریافت ۸۱.۳ در صد از جمعیت زنجان کارت هوشمند ملی

زنجان|معاون فناوری اطلاعا ت و آمار اداره کل ثبت احوال استان زنجان گفت: ۸۱.۳ در صد از جمعیت استان زنجان کارت هوشمند ملی دریافت کردند. ژاله چیان معاون فناوری اطلاعات و آمار اداره کل ثبت احوال استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت: ۸۳۸ هزار نفر از افراد واجد شرایط دریافت کارت هستند که از این تعداد ۶۸۱ هزار نفر موفق به دریافت کارت هوشمند ملی شدند. او گفت:  156  هزار نفر برای در یافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند.

 

ارسال نظر