اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۲۳۵

نخستین پرواز رفت و برگشت تهران- مشهد با دو خلبان زن

مشهد|پرواز رفت و برگشت تهران - مشهد با ۲ خلبان زن برای نخستین‌بار صورت گرفت. نشاط جهانداری خلبان پرواز‌های مسافری در صفحه شخصی خود نوشت که روز دوشنبه اتفاقی تاریخی در صنعت پرواز ایران رخ داده است. براساس اعلام جهانداری پرواز دوشنبه تهران به مشهد با ۱۶۰ مسافر و پرواز برگشت این مسیر با ۱۷۱ مسافر با دو خلبان زن صورت گرفته است. خلبان اول این پرواز‌ها نشاط جهانداری و خلبان دوم فروز فیروزی بوده است.وظیفه‌خواه مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد مشهد گفت: درحال حاضر اطلاعات دقیقی از این پرواز در اختیار نداریم، جهت پیگیری این رویداد مکاتبات اداری با حراست فرودگاه صورت گرفته که به محض دریافت اطلاع کامل پاسخگوی رسانه‌ها هستیم.

محور مهران به ایلام ‌یک‌طرفه می‌شود

ایلام‌|رییس پلیس راه کشور، از یک‌طرفه شدن جاده مهران به جهت سهولت در تردد زائران بازگشتی از سفر کربلای معلی خبرداد. سردار محمدحسین حمیدی دیروز با حضور در پایانه مرزی و رصد آخرین وضعیت جاده‌ای محورهای منتهی به مرز مهران اظهار داشت: با توجه به حجم حضور زائران بازگشتی از سفر کربلای معلی به جهت سفر ایمن و ترافیک روان تردد زائران محورهای مواصلاتی ایلام یکطرفه می‌شوند.به گفته رییس پلیس راه کشور برای تردد زائرانی که با ورود خود قصد تشرف به زیارت کربلای معلی از مرز مهران را داشته باشند، محور جایگزین تعیین می‌شود.

افزایش 3 تنی تولید زعفران در خراسان شمالی

بجنورد|مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود تولید زعفران در این استان طی سال جاری تا سه تن افزایش یابد. محمدعلی شریکیان افزود: پیش بینی می‌شود میزان برداشت زعفران در پاییز امسال به 18 تن برسد. وی میزان برداشت زعفران در سال گذشته را 15 تن اعلام کرد.شریکیان با اشاره به اینکه قسمت عمده زعفران تولیدی در این استان متعلق به شهرستان فاروج است، ادامه داد: 75 درصد زعفران خراسان شمالی در شهرستان فاروج تولید می‌شود.وی اظهار کرد: مساحت زیرکشت زعفران در این استان سه هزار و 206 هکتار است که بالغ بر دو هزار هکتار در شهرستان فاروج قرار دارد. در حال حاضر زعفران کشت شده در این استان به مرحله گلدهی رسیده است و تا یک ماه آینده مرحله جمع‌آوری آن آغاز می‌شود.

 مازاد تولید مرغداری‌های خوزستان خریداری می‌شود

اهواز|مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تولید مازاد مرغداری‌های خوزستان توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود. به گزارش ایرنا امید بن عباس در ستاد تنظیم بازار استان خوزستان بیان کرد: مرغ درجه B با قیمت هر کیلوگرم ۱۲۷ هزار ریال و مرغ درجه A به قیمت هر کیلوگرم ۱۳۰ هزار ریال از مرغداری‌ها در صورت تولید مازاد خریداری می‌شود.وی گفت: خریداری مرغ مازاد تا پایان مهر ماه امسال انجام می‌شود و مرغداری‌هایی که تمایل به فروش مرغ خود دارند می‌توانند به ادارات پشتیبانی امور دام استان مراجعه کنند.

مسابقات ملی مهارت‌های فنی وتخصصی آبفا کشور

اصفهان|مرحله استانی اولین دوره مسابقات ملی مهارت‌های فنی وتخصصی بهره‌برداران کشور دراصفهان آغاز شد  مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان درمراسم آغاز این دوره از مسابقات گفت: بهره‌برداران طلایه داران عرصه خدمت رسانی درصنعت آبفا به احاد مردم هستند باید با ارتقای مهارت‌های لازم و کسب دانش روز با ارایه خدمات مطلوب رضایت مندی مشترکین را بیش از پیش جلب نمایند.هاشم امینی با تاکید بر نظم و انضباط در انجام وظایف محوله تصریح کرد: فعالان در صنعت آبفا باید با رعایت نظم و انضباط کاری و از سوی دیگر با ارتقای مهارت‌های لازم درصدد ارایه خدمات پایدار به مردم باشند که این امر هدف غایی تلاشگران صنعت آبفا است.

خروج 2 میلیون و 815 هزار نفر از مرزهای کشور

ایلام|جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: از ابتدای ماه صفر تا شب گذشته دو میلیون و هشتصد و 14هزار و 159 تردد به ثبت رسیده است.

سردار سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی جانشین فرمانده مرزبانی ناجا دیروز در حاشیه بازدید از شرایط خدمت‌رسانی و تردد زائران در پایانه شلمچه، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا شب گذشته دو میلیون و هشتصد و 14 هزار و 159 نفر خروج زائران به ثبت رسیده که 952 هزار و 537 نفر از این تعداد که تقریباً برابر با یک سوم از این جمعیت می‌شود به کشور بازگشته‌اند.وی افزود: روز گذشته نیز در مرز مهران خروج 91 هزار نفر و خروج 88 هزار نفر به خاک کشور به ثبت رسیده است که نشان‌دهنده توازن در تردد مرزها است، این تعداد در مرز شلمچه به 23 هزار نفر خروج و ورود 42 هزار نفر به ثبت رسیده است.

 

ارسال نظر