توزیع روزانه 100هزار پرس غذا و 500 هزار آب معدنی و انواع خدمات پزشکی

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۰۵۵
توزیع روزانه 100هزار پرس غذا و 500 هزار آب معدنی و انواع خدمات پزشکی

احداث ۳۷ کتابخانه توسط بنیاد برکت در مناطق محروم

گروه بنگاه‌ها|

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دیروز با حضور در چندنقطه خروجی مرز به سمت عراق، ضمن بازدید از نقاط مرزی و وضعیت تردد زائران از موکب‌های ستاد اجرایی فرمان امام دراین مناطق دیدن کرد.

محمد مخبر درجمع خبرنگاران گفت: ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچون سال‌های گذشته خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین را وظیفه خود می‌داند و درهمین راستا در 6 نقطه مرزی کشور و 6 نقطه در خاک عراق نسبت به استقرار موکب جهت اسکان و پذیرایی و ارایه خدمات پزشک و سلامت به زوار اربعین اقدام نموده است.

وی افزود: این مناطق شامل مرز مهران، چذابه، شلمچه، خسروی، میرجاوه و بیله سوار اردبیل می‌شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بااشاره به موکب‌های ستاد در خاک عراق گفت: تعداد 6 موکب نیز در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مسیر نجف به کربلا به همراه تریلر حامل ارایه خدمات سلامت، فرهنگی، بانکی و مخابرات مستقر شده‌اند و به‌طور شبانه روزی به زائران اباعبدالله خدمت‌رسانی می‌کنند.

مخبر افزود: روزانه تعداد ۱۰۰هزار پرس غذای گرم و ۵۰۰هزار آب معدنی در بین زائران توزیع می‌گردد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درپایان با حضور دربین زائران از برنامه‌ریزی برای سال آینده به منظور توسعه زیرساختی و استقرار مکان‌هایی مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی در مناطق مرزی خبر داد.رییس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین باحضور بر مزار شهدای مظلوم هویزه برمقام والای آنان ادای احترام کرد.

محمدعلی دل‌آرام مجری مواکب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان خوزستان نیز با بیان اینکه تا امروز ۱۸ هزار غذا در دو مرز شلمچه و چذابه توسط این مجموعه توزیع شده، افزود: تاکنون ۳ هزار زائر در موکب‌های ستاد در این دو مرز اسکان یافته‌اند.وی با اشاره به اینکه در 3 وعده صبحانه، ناهار و شام، غذا بین زائران توزیع می‌شود، تصریح کرد: تا امروز ۱۸ هزار غذا در این دو مرز توزیع شده است.

مجری مواکب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اسکان ۳ هزار زائر در موکب‌های ستاد در مرزهای شلمچه و چذابه گفت: تاکنون ۲۰ هزار بطری آب معدنی نیز توزیع شده است و این خدمات به‌صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت.

   احداث ۳۷ کتابخانه توسط بنیاد برکت  در مناطق محروم

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با ساخت ۳۷ کتابخانه در مناطق محروم کشور به دنبال افزایش سرانه مطالعه و سطح آموزش در این مناطق است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» به کتاب و کتاب‌خوانی و نیاز جوامع روستایی و کم‌تر برخوردار به افزایش سطح مطالعه و آموزش، و همچنین تأکیدات رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت این ستاد، ساخت کتابخانه و مراکز فرهنگی را در این مناطق در دستور کار خود قرار داده است.براساس این گزارش، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف برقراری عدالت فرهنگی و آموزشی، ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، افزایش سرانه فضای مطالعه و پاسخگویی به نیاز جوانان در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، از سال ۱۳۹۳ اهتمام به ساخت و تکمیل ۳۷ باب کتابخانه نموده است. این بنیاد برای این منظور بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است. این بنیاد با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تا به امروز ۱۸ کتابخانه را به بهره‌برداری رسانده و در اختیار مردم شریف این مناطق قرار داده و مابقی را نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد کرد.

   گستره استانی خدمات

این کتابخانه‌ها در ۱۶ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان واقع شده‌اند و زیربنای آنها در مجموع بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع می‌رسد.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر ساخت و تکمیل این کتابخانه‌ها، در تجهیز و تأمین کتاب‌ها و وسایل کمک آموزشی مورد نیاز آنها نیز مشارکت دارد.

گفتنی است، در جریان سفر مرداد ماه دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان خراسان جنوبی و با حضور استاندار، نمایندگان شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی، کتابخانه عمومی برکتِ «محتاج نهی» شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید. هم‌زمان با راه‌اندازی این کتابخانه، ۱۰ کتابخانه دیگر برکت نیز در سطح کشور و از جمله در شهرهای چاراویماق، آذرشهر، شاهین‌دژ، دره‌شهر، دهلران، ایوان، چرداول، گرمه، کارون و نی‌ریز افتتاح شد.این در حالی است که هم‌زمان تعداد زیادی از مراکز فرهنگی برکت ساخته‌‌شده نیز به امکانات کتابخانه و کتاب در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، توسط بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مجهز شده‌اند.

 

 

ارسال نظر