اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۳:۵۵
کد خبر: ۱۵۴۸۸۰

یزدانی مدال‌های خود را به حرم امام رضا(ع) اهدا کرد

مشهد| حسن یزدانی قهرمان مسابقات کشتی جهان مدال‌های خود را به موزه حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) اهدا کرد. امیر وظیفه دان دبیر هیات کشتی خراسان رضوی در این خصوص گفت: یزدانی مدال طلای المپیک، دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز مسابقات جهانی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد. وظیفه دان افزود: این قهرمان کشتی این اقدام را به خاطر نذری که برای موفقیت‌هایش در مسابقات کشتی داشته انجام می‌دهد. مجموعه‌‌ای منتخب از مدال‌های اهدایی قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی و نخبگان علمی کشور به بارگاه مطهر امام هشتم(ع) در گنجینه مدال موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض نمایش قرار دارد.

پارکینگ‌های خسروی ظرفیت ۵۲ هزار خودرو  را دارد

ایلام| فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آماده‌سازی 5 پارکینگ با ظرفیت ۵۲ هزار خودرو در مرز خسروی، از زوار خواست حتما خودروی خود را در این پارکینگ‌ها قرار دهند. سردار «علی‌اکبر جاویدان» اظهار داشت: تاکنون 10 هزار خودرو در محل‌های اختصاص یافته پارک شده‌اند و هنوز ظرفیت زیادی برای پارک خودروی سایر زائران وجود دارد. طی یکی دو روز اخیر نیز حدود 60 گیت برای تردد زائران در مرز خسروی اختصاص یافت تا آنها با کمترین معطلی بتوانند به عتبات عالیات سفر کنند. سردار جاویدان در پایان تاکید کرد: زائران سفر خود را مدیریت و در روزهای تعطیل از حضور در مرز خسروی به خاطر ازدحام جمعیت خودداری کنند.

تعیین مجازات‌های جایگزین حبس برای متهم پرونده پورشه

اصفهان|رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: حکم پرداخت دیه و تعیین مجازات‌های جایگزین حبس برای متهم پرونده موسوم به پورشه در اصفهان صادر شد. محمدرضا حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع تصادف منجر به فوت بین 2دستگاه خودروی پورشه و پراید در اردیبهشت ماه سال جاری و تحت تأثیر قرار گرفتن افکار عمومی شعبه 122 دادگاه کیفری 2 با بررسی جمیع جهات اعم از نتیجه تحقیقات مقدماتی، نظر پرشکی قانونی و هیات کارشناسی، بی‌احتیاطی راننده خودروی پورشه را در رانندگی محرز دانسته و وی را مستند به قوانین مربوطه در قانون مجازات اسلامی از جنبه خصوصی بزه به پرداخت یک فقره دیه کامل از جهت قتل غیرعمد و پنح درصد دیه کامل از جهت برخی جراحات در حق اولیای دم محکوم و از جنبه عمومی جرم به تحمل 3 سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور به مدت 2 سال محکوم که اجرای یک سوم از مجازات حبس را تعلیق کرد.

معیار توسعه‌یافتگی  خام‌فروشی نیست

اصفهان |  عضو هیات‌مدیره انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران و مدیرعامل شرکت کلاچ در حاشیه نمایشگاه ماینکس تهران گفت: کشورهایی مانند ایران که تولیدشان مازاد بر مصرف‌شان است به ویژه در بخش صنعت، به سمت صادرات می‌روند. حدود 10 سال قبل ایران وارد‌کننده بود اما در حال حاضر بحمدالله به یک صادر‌کننده تبدیل شده‌ایم و در تولید نیز با 27 میلیون تن به رتبه دهم دنیا دست یافتیم اما ظرفیت 35 میلیون تنی داریم.  سید رضا شهرستانی افزود: کشور ژاپن که صادر‌کننده است و مواد اولیه‌ای ندارد هیچ نوع تعرفه‌ای برای واردات ندارد اما برای صنایع نهایی مانند خودرو و.. تعرفه قرار داده است. کشور امریکا نیز تعرفه‌های سنگینی برای صنایع زیردستی قرار داده تا واردات کاهش یابد و در داخل صنعت خودش را شکوفا کند و این نُرمی است که باید صورت گیرد.

قرار دادن تعرفه روی مواد معدنی به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یک الزام است.

 

ارسال نظر