اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۱۳

گردشگری و تبادلات تجاری باعث امنیت مرز می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: رونق گردشگری و تقویت تبادلات تجاری باعث امنیت و توسعه مرزها می‌شود.

غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که در راس هیاتی از دستگاه دیپلماسی برای بازدید از مرزها و بازارچه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق به استان آذریایجان غربی سفر کرده، روز (دوشنبه ۱۵ مهرماه) از بازارچه مرزی سردشت - کیله در هر دو سوی مرزبازدید کرد.در این بازدید، غلامرضا انصاری از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و امکانات بازارچه کیله قرار گرفت.

وی همچنین در نشست مشترکی با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، مقامات استان آذریایجان غربی و اداره راپرین اقلیم کردستان عراق، ضمن استماع اظهارات مقامات ذی‌ربط ایرانی و عراقی پیرامون بازارچه کیله و مزیت‌های آن و برخی مشکلات موجود، تبدیل این بازارچه به مرز رسمی را منوط به تلاش و توافق مشترک مقامات دو کشور و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در هر دو سوی مرز دانست.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه رونق گردشگری و تقویت تبادلات تجاری در این مرز را عامل مهمی برای توسعه و امنیت پایدار برای این منطقه در دو سوی مرز دانست.

۴۰ گیت در مرز‌های شلمچه و چذابه فعال است

اهواز|فرماندار نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: در پایانه مرزی شلمچه ۲۴ گیت و در مرز چذابه ۱۶ گیت، فعال و آماده خدمت‌رسانی به زائران است.سردار عباس‌زاده با اشاره به ارایه خدمات نیروی انتظامی استان اظهار کرد: نیروی انتظامی استان خوزستان به عنوان مسوول کمیته امنیتی انتظامی اربعین، تلاش کرده تا بهترین خدمات را با همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه به زائران اربعین ارایه دهد. فرماندار نیروی انتظامی استان خوزستان افزود: در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه بخشی از پارکینگ‌ها را به بهترین شکل ممکن محصور کردیم؛ افزون بر این تأمین روشنایی، لاین بندی، خط کشی و علایم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر از جمله اقداماتی بود که انجام شده است.او با بیان اینکه عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر برای ماموریت‌های ذاتی خود در پایانه‌ها مستقر هستند، اظهار کرد: برای تأمین نظم و امنیت افراد زیادی از پلیس آگاهی را در پارکینگ‌های دو مرز شلمچه و چذابه مستقر کردیم، همچنین در طول این هفت روز هیچ موردی از ناامنی و حتی سرقت در این دو پایانه مرزی گزارش نشده است.

توزیع ۱/۳ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در 6 ماهه 98

ساری|مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: با توزیع بیش از یک میلیاردوسیصد میلیون لیتر انواع فرآوره‌های نفتی درشش ماهه اول سال ۱۳۹۸ درسطح استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

سبحان رجب‌پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری میزان فرآورده‌های نفتی توزیع شده درشش ماهه سال ۹۸ را بیش از یک میلیاردوسیصد میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره از فرآورده‌های توزیع شده در سال ۹۸ است

 که با توزیع بیش از یک میلیارد و دویست میلیون لیتر درسال ۹۷، حدود ۶ درصد افزایش مصرف به دنبال داشته است. افزایش تولید خودرو، ترددها و مسافرت در استان دلایل افزایش مصرف است.

سبحان رجب‌پور به بخش‌های مصرف اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش خانگی، کشاورزی و اداری در شش ماهه اول سال ۹۸ مقدار مصرف نفت سفید حدود ۲۱ میلیون لیتربوده که در مقایسه با سال ۹۷، ۳۳ درصد کاهش مشاهده می‌شود و علت کاهش در این بخش، گاز رسانی به مناطق روستایی است.

برگزاری نخستین المپیاد فنی و عملیاتی بهره‌برداران منطقه 9

ساری| نخستین المپیاد فنی و عملیاتی بهره‌برداران منطقه 9 عملیات انتقال گاز، با حضور بهره‌برداران تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه در تاسیسات رامسر برگزار شد.

رسول داودی نژاد با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد بهره‌برداران منطقه 9 اظهار کرد: مرحله عملی اولین المپیاد فنی و عملیاتی بهره‌برداران منطقه، جهت ارتقای شایستگی‌های شغلی و بالا بردن انگیزه کاری با حضور پنج تیم از بهره‌برداران تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه 9 به مدت دو روز در تاسیسات تقویت فشار گاز رامسر برگزار شد.مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز، همچنین هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد حس رقابت میان بهره‌برداران و بهبود رویه کاری عنوان کرد و افزود: مرحله عملی آزمون بهره‌برداران با برگزاری مراسم قرعه کشی در روز اول آغاز شد و در روز دوم با اجرای سناریو‌های عملیاتی، با رقابت‌های نزدیک و فشرده پایان یافت.

 

ارسال نظر