اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۵۱

54 میلیون نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کردند

بیرجند|مشاور عالی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون حدود 54 میلیون نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کردند که بالغ بر 86.5 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

ناصر صامعی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه عزت سازمانی این است که همکاران باهم صداقت و هماهنگی داشته باشند، گفت: احترام به کرامت انسانی همکاران در دستور کار جدی ثبت احوال است و کارمندی که محترم شمرده نشود نمی‌تواند به ارباب رجوع احترام بگذارد.

صامعی ادامه داد: تاکنون حدود 54 میلیون نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کردند که بالغ بر 86.5 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 46 میلیون کارت ملی هوشمند صادر و تحویل مردم شده که امید است با تلاش مضاعف موفق شویم کارت‌های باقیمانده را تحویل مردم دهیم، تصریح کرد: این سازمان در بین تمام دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب رتبه نخست رضایتمندی از مردم شد.

طراوت هوای کویری یزد با اولین‌بارش‌ پاییزی

یزد|کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد با تشریح میزان بارش‌های اولین‌باران پاییزی این استان در شبانه‌روز گذشته، برای اوایل هفته جاری آسمانی صاف تا کمی ابری را برای یزدی‌ها پیش‌بینی کرد. «سیدعباس میرحسینی» با اشاره به بارش‌های شبانه‌روز گذشته در استان که اولین‌بارندگی فصل پاییز در این استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: بیشترین بارش از منطقه توده در روستای ییلاقی ده‎بالا در شهرستان تفت با 5.5 میلی‌متر گزارش شده است. وی میزان بارش در روستاهای هامانه شهرستان اشکذر را نیز 5 میلی‌متر و روستای هفتهر در شهرستان میبد را 4.5 میلی‌متر به عنوان دیگر مناطق پربارش استان در شبانه روز گذشته ذکر کرد.

بازارهای روسیه در انتظار کیوی گیلان

رشت|مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: روسیه هم‌اکنون مهم‌ترین مشتری کیوی‌های گیلان است و بازارهای این کشور در انتظار این محصول هستند.  منوچهر پارسافر گفت: وضعیت کیفی و کمی کیوی در باغات استان بسیار مطلوب است. سال گذشته 154 هزار تن کیوی در استان تولید شد و پیش بینی می‌شود، امسال 180هزار تن کیوی در گیلان برداشت شود. پارسافر با بیان اینکه بیشترین کیوی تولید شده در گیلان در شهرستان‌های تالش، رودسر و آستارا تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این محصول از بازار پسندی خوبی برخوردار است و روسیه هم‌اکنون مهم‌ترین مشتری کیوی‌های گیلان است. پارسافر با بیان اینکه 7هزار و 500نفر در تولید کیوی گیلان فعالیت دارند، افزود: بازار خوب این محصول موجب شده است که شاهد توسعه باغات این محصول در استان باشیم.

 

ارسال نظر