اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۵۳۵۹۹

توقیف 3 شناور حامل کالای قاچاق در خلیج‌فارس بوشهر|فرمانده دریابانی استان بوشهر از توقیف

3 شناور حامل کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در آب‌های خلیج فارس خبر داد. سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد در این خصوص اظهار کرد: دریابانان طی یک عملیات برنامه‌ریزی‌شده و منسجم شناوران متخلف را شناسایی و متوقف و در بازرسی از آن موتور یخچال صنعتی، شارژر فندکی خودرو، اسباب‌بازی و لوازم آرایشی بهداشتی کشف کردند. رضایی‌نژاد افزود: در این عملیات ۹ نفر متهم دستگیر و سه فروند شناور، یک دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت توقیف شد و کارشناسان ارزش محموله کشف‌شده را ۵ میلیارد ریال ارزیابی کردند.

عملیات رایروبی مخزن 40 میلیون لیتری سقف ثابت

شازند|برای اولین‌بارعملیات لایروبی مخزن سقف ثابت 40 میلیون لیتری 102B  مرکز انتقال نفت شازند با موفقیت انجام شد. ابوالفضل شفیعی، مهندس ارشد نگهداری و تعمیرات مکانیک این منطقه، با اشاره به 16روز فعالیت مداوم واحدهای تعمیرات مکانیک، HSE  و ترابری در این عملیات، گفت: پس از تمیز کردن و خارج کردن لجن‌های کف مخزن برای اولین‌بار، تعمیرات بر روی لوله 12 اینچ در محل نصب ارتفاع سنج که دارای انحنا و شکستگی بود انجام شد.شفیعی ادامه داد: به دلیل بسته بودن مخزن و وجود بخارات نفتی، شرایط ریسک و خطر افزایش پیدا کرده بود که با وجود اقدامات صحیح  HSE قبل از انجام هرگونه فعالیت، این موضوع کنترل شد و با بررسی‌های دقیق کارشناسی، عملیات لایروبی در نهایت دقت و رعایت نکات ایمنی و زیست محیطی صورت گرفت.

اورهال پتروشیمی شازند به پایان رسید

اراک|مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: با توجه به شرایط تحریمی موجود، اقدامات لازم در اورهال امسال این شرکت نیازمند یک خوداتکایی بود و با توجه به اینکه این ظرفیت در پرسنل و نیروهای شرکت وجود داشت، این مهم انجام و دستاوردهای بی‌بدیلی در این مسیر حاصل شد.

ابراهیم ولدخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اورهال در سطح گسترده در ۲۳ واحد (17+6 یوتیلیتی) این مجموعه و در عمق بسیار گسترده‌ای توسط متخصصان داخلی صورت گرفت که این مهم یک رکورد در داخل کشور است و این دانش فنی می‌تواند به واحدهای دیگر پتروشیمی در سراسر کشور منتقل شود. این اورهال زمانی صورت گرفت که تحریم‌های شدید علیه کشور وضع شده است و امکان فراهم کردن تجهیزات و قطعات مورد نیاز وجود نداشت، بر این اساس با اقدام جهادی که در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید ملی در این شرکت صورت گرفت، دستاوردهای موفقی کسب شد.

بزرگ‌ترین مزیت‌های فولاد مبارکه

اصفهان| غریب‌پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با مدیرعامل، معاونان و اعضای هیات‌مدیره فولاد مبارکه ضمن قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان فولاد مبارکه گفت: اینکه در این شرایط اقتصادی و با وجود همه فشارهایی که از سوی دشمنان بر اقتصاد ایران وارد می‌آید، فولاد مبارکه بدون هیچ‌گونه توقف در خط تولید، توسعه‌های هدفمندی را تعریف می‌کند و برای اجرای آن آستین همت بالا می‌زند، بسیار ارزشمند است. وی از همت و حمایت ایمیدرو برای اجرای توسعه‌های فولاد مبارکه خبر داد و گفت: مشاوران و معاونان معدنی ایمیدرو تمام‌وقت تلاش خواهند کرد تا برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت به‌خوبی و بدون هیچ‌گونه مشکلی وارد فاز اجرا شود. در این دیدار عظیمیان  گفت: فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب اسلامی، در حال حاضر با تولید حدود نیمی از فولاد کشور، بزرگ‌ترین فولادساز کشور، منطقه منا و خاورمیانه است.

 

ارسال نظر