اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۵۰۷

۱۳ ایستگاه ریل باس در اهواز ایجاد می‌شود

اهواز|معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: برای نخستین‌بار در کشور مردم اهواز و مناطق اطراف آن می‌توانند برای جابه‌جایی در داخل شهر، از حمل و نقل ریلی استفاده کنند. سعید رسولی امر در حاشیه بازدید از خطوط ریلی حومه‌ای اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هماهنگی شهرداری اهواز مقرر شده 13 توقفگاه شهری برای تردد قطارهای حومه‌ای در این شهر ساخته شود تا پس از بهره‌برداری از این توقفگاه‌ها، مردم اهواز بتوانند در داخل شهر با قطار جابه‌جا شوند. وی با بیان اینکه باید سطح دسترسی مردم به قطارهای حومه‌ای از شهرها و مناطق اطراف اهواز بیش از پیش تسهیل شود، افزود: در این صورت مردم اهواز می‌توانند به سهولت برای جابه‌جایی خود از ظرفیت‌های موجود شبکه ریلی و قطارهای حومه‌ای استفاده کنند.معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خوشبختانه در رینگ مرکزی شهر اهواز ۳ ایستگاه راه‌آهن وجود دارد که با بهره‌برداری از 13 توقفگاه ریلی که توسط شهرداری ساخته می‌شود باعث تسهیل دسترسی مردم در تردد در شهر با قطار خواهد شد.

دستگیری حیوان‌آزار   بهشهری

ساری|فرمانده انتظامی شهرستان بهشهرگفت: حیوان‌آزاری که گوش‌های الاغ را بریده بود ظرف ۱۲ ساعت دستگیر شد.سرهنگ شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر گفت: پس از انتشار تصاویری از بریدن گوش‌های یک راس الاغ از سوی یک فرد شرور در این شهرستان، گروه ویژه بررسی این جرم در فرماندهی انتظامی تشکیل شد.او با بیان اینکه مخفیگاه این شرور و همدستش که متواری شده بودند بلافاصله شناسایی و با حمایت دادستان شهرستان، گروه ویژه‌ای متشکل از نیرو‌های اطلاعاتی و عملیاتی برای دستگیری این فرد تشکیل شد، افزود: این فرد و کسی که تصویر این حیوان آزاری را ضبط کرده بود در مدت ۱۲ ساعت دستگیر شدند. سرهنگ شجاعی ادامه داد: این حیوان آزار و همدستش پس از تشکیل پرونده، صبح امروز تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

دستگیری عامل قطع درختان جنگلی در خرم آباد

خرم آباد|مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از دستگیری عامل قطع درختان جنگلی بلوط در منطقه قلعه سنگی ‎آباد خبر داد. نجفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان جنگلی در منطقه قلعه سنگی خرم‎آباد بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان به منطقه اعزام شدند و توانستند فرد متخلف را شناسایی و دستگیر نمایند.او افزود: این فرد متخلف بصورت شبانه مبادرت به انجام این کار غیرقانونی نموده که بلافاصله دستگیر و با قرار قانونی ۲۰ میلیارد ریال روانه زندان شد.

 فقدان نظارت سبب نابسامانی در بازار لوازم التحریر است

اصفهان|عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های متولی باید با نظارت مداوم و نه مقطعی مانع ایجاد زمینه سودجویی و مشکلات بازار لوازم التحریر شوند. سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به کنترل و نظارت بر بازار لوازم و التحریر اظهار داشت: متأسفانه نظارت‌ها مقطعی شده است و باید در طول سال این نظارت‌ها مداومت داشته باشد. وی با بیان اینکه مسوولان و برخی سازمان‌ها برای نظارت بر بازار حقوق می‌گیرند، تصریح کرد: سازمانی تحت عنوان حمایت از مصرف‌کننده، تعزیرات و وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه نظارت بر بازار را به عهده دارند و باید مانع ایجاد زمینه سودجویی شوند.موسوی لارگانی افزود: گفته شده که تحصیل تا دیپلم رایگان است، اما همین گرانی لوازم التحریر باعث می‌شود برخی از تحصیل جا بمانند که عدم نظارت و برخی از سخت‌گیری‌ها مسبب این قضیه است.وی گفت: برای مثال در اصفهان کارخانه تولید کاغذ A4 و لوازم التحریر وجود دارد اما به دلیل فقدان هماهنگی یک ماه و نیم است که مواد اولیه آن در گمرک مانده زیرا بانک مرکزی کد این کارخانه را بسته است.

 

ارسال نظر