اخبار شهرستان‌‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۴۲۲

وجود 4790 کلاس درس تخریبی در لرستان

خرم‌آباد| مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: 4790 کلاس درس در استان جزو مدارس تخریبی هستند.محمدرضا حیدری با اشاره به وضعیت مدارس استان اظهار کرد: 4782 مدرسه در قالب 13 هزار و 735 کلاس درس در استان داریم. از این تعداد مدارس 1288 مورد در قالب 4790 کلاس درس جزو مدارس تخریبی هستند. از مجموع 4782 مدرسه در استان 845 مدرسه در قالب 4075 کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی دارند. همچنین از مجموع 4782 مدرسه در استان 2649 مدرسه در قالب 4870 کلاس درس جزو مدارس مستحکم محسوب می‌شوند.او در خصوص مدارس آسیب‌دیده بر اثر سیل با بیان اینکه در مجموع 602 مدرسه در قالب 2168 کلاس درس دچار خسارت شدند، اظهار کرد: 3320 میلیارد ریال اعتبار برای این مهم نیاز است. از این تعداد 113 مدرسه در قالب 413 کلاس درس تخریبی، 310 مدرسه در قالب 1755 کلاس درس نیازمند تعمیرات و 179 مدرسه نیازمند تجهیزات هستند.

مشاهده ویروس لکه سفید در مزارع پرورش میگوی بوشهر

بوشهر| مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از مشاهده ویروس لکه سفید در مزارع پرورش میگوی این استان خبرداد.مرتضی بحرانی در این باره اظهار داشت: روز گذشته بیماری لکه سفید میگو در سایت‌های پرورشی بویرات دیلم، حله گناوه، بندرریگ و شیف بوشهر مشاهده و بررسی شده است. هم‌اکنون مهم‌ترین بحث رعایت شرایط امنیت زیستی است و همچنین پیشگیری و کنترل ورود و خروج افراد و آبگیری استخرها باید در نظر گرفته شود. برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به میگو‌های تولیدی و پیشگیری از گسترش آن برداشت میگو از سایت‌های پرورشی بوشهر آغاز شده است.بحرانی مهم‌ترین عامل تکثیر ویروس بیماری لکه سفید میگو را یکی آب و دیگری دمای 28 درجه در سایت‌های پرورش میگو اعلام کرد.

پیگیری مشکل سنگ‌آهن ذوب‌آهن از وزیر صنعت

اصفهان|  نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: حضور وزیر صنعت در اصفهان بهترین فرصت برای پیگیری مساله تأمین سنگ‌آهن ذوب‌آهن است و درصدد هستیم در زمان حضور وزیر، این مشکل را  به‌طور کامل با وی مطرح کرده و آن را حل کنیم. حمیدرضا فولادگر در خصوص مشکلات تأمین سنگ‌آهن در کارخانه ذوب‌آهن و دیگر فولادسازان کشور اظهار کرد: این مشکل مدتی است که گریبان گیر ذوب‌آهن شده و ما نیز از طریق معاون امور صنایع معدنی وزارت صنعت پیگیر آن بوده‌ایم و درخواست‌هایی را در این رابطه به وزارت صنعت اعلام کرده‌ایم.

بازدید از شعب حقوقی و اجرای احکام مدنی

کرج| رییس کل دادگستری استان البرز دیروز به صورت سرزده از مجتمع حقوقی و اجرای احکام مدنی کرج بازدید کرد.حسین فاضلی‌هریکندی در این بازدید گزارشی از اقدامات مجتمع حقوقی کرج و اجرای احکام مدنی را به ترتیب از عارف رضایی سرپرست مجتمع حقوقی و صادق حسنوند سرپرست اجرای احکام مدنی کرج دریافت کرد. وی در ادامه از همه شعب موجود بازدید و با تک تک قضات و کارمندان به گفت‌وگو پرداخت و در مورد فعالیت آنها سوالاتی را پرسید؛ ضمن اینکه با افراد مراجعه‌کننده نیز به گفت‌وگو پرداخت.

اعزام 10 دستگاه اتوبوس از لرستان به مرز مهران

خرم‌آباد| مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: 10 دستگاه اتوبوس از ناوگان استان برای جابه‌جایی زائران عتبات عالیات به مرز مهران اعزام شد.عباس شرفی بیان کرد: در ادامه طرح جابه‌جایی زائران عتبات عالیات در روزهای 28 و 29 شهریورماه، 10 دستگاه اتوبوس از شهرستان‌های نورآباد، خرم‌آباد و رومشکان به مرز مهران اعزام شد.وی با اشاره به نقش لرستان به عنوان استان معین در طرح جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی افزود: برنامه‌ریزی لازم برای جابه‌جایی به‌موقع زائران در ایام اربعین حسینی انجام شده است و همه تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر طرح مذکور به‌کار خواهیم گرفت.شرفی با بیان اینکه تمام ظرفیت ناوگان لرستان مهیای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی است، گفت: طرح اربعین امسال از ۱۷ مهر آغاز خواهد شد.

دستگاه‌های اجرایی نیازهایشان را از تولیدات استان تامین کنند

سمنان| معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی برای تامین نیازهای اولیه با وجود فراوانی محصول در استان، از دیگر استان‌ها خرید می‌کنند که باید این مدیران‌کل رویه‌هایشان را اصلاح کنند. حشمت‌الله عسگری دیروز در کارگروه اشتغال استان سمنان افزود: در تولید لباس یک‌شکل برای دانش‌آموزان و نوآموزان سمنان از دیگر استان‌های کشور محصولات خرید می‌شود که اداره کل‌آموزش و پرورش و بهزیستی باید پاسخگوی این کارشان باشند.

 

ارسال نظر