اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۲۴۱

شناسایی عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران

تبریز| رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در ارتباط با پرونده آتش‌سوزی جنگل‎های ارسباران ۳ نفر بازداشت شدند. موسی خلیل‌اللهی، در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی جنگل‎های ارسباران گفت: ماموریتی جهت بررسی علل و عوامل وقوع آتش‌سوزی به معاونت پیشگیری استان آذربایجان شرقی و معاون دادستان مرکز استان در امور حقوق عامه محول شده بود که در این رابطه تحقیقات انجام و ۳ نفر بازداشت شدند.او گفت: این افراد با انگیزه شخصی به منظور بهره‌برداری از محیط به نفع خود از جمله چرای دام و غیره اقدام به این کار کرده بودند.

دستگیری اعضای باند جعل پلاک خودروهای لوکس

کرج | ‌مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از دستگیری اعضای باند جعل پلاک خودروهای لوکس در کرج خبر داد و گفت: ارزش خودروهایی که از این باند کشف شده بین 30 تا 40 میلیارد تومان برآورد می‌شود.‌علی‌اکبر مختاری گفت: اخیراً پنج عضو یک باند جعل پلاک خودروهای لوکس و گذر موقت در کرج بازداشت شده‌اند، اعضای این باند برای خودروهای گذر موقت پلاک جعلی نصب می‌کردند.مختاری افزود: در بین خودروهای کشف شده از این باند بنز، بی.ام.و، لکسوس و... وجود دارد که از شهرها و استان‌هایی چون ایلام، تهران، مشهد و... کشف شده و ارزش آن بین 30 تا 40 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

‌تولید خیارشور در «زوارم» دیگر صرفه اقتصادی ندارد

بجنورد| روستای زوارم شیروان یکی از روستاهای شهرستان شیروان است که مردم این منطقه در این فصل از سال با برداشت خیار اقدام به تولید خیارشور می‌کنند که همین امر این منطقه را تبدیل به یکی از قطب‌های تولید خیارشور در منطقه کرده است. شهریار صالحی دهیار روستای «زوارم» شیروان ‌با اشاره به اینکه تعداد خانوارهای این روستا 328 خانوار است، با بیان اینکه بیشتر افراد این روستا اقدام به تولید خیارشور در سطح انبوه می‌کنند و هفت تا هشت کارگاه تولید خیارشور نیز در این روستا راه‌اندازی شده است، افزود: 93 درصد از خانوارهای روستا به تولید خیارشور مشغول هستند. صالحی با تاکید بر اینکه درآمد خیارشور خوب بوده اما هزینه‌ها بسیار بالا رفته است و تولید خیارشور دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

ممانعت طرف عراقی از ورود زائران اربعین واقعیت ندارد

ایلام| فرماندار مهران گفت: تردد در مرز بین‌المللی مهران عادی و تعامل خوبی با طرف عراقی برقرار است و هیچ مشکلی وجود ندارد.قاسمی گفت: شایعاتی مبنی بر ممانعت طرف عراقی از ورود زائران اربعین از مرز بین‌المللی مهران حسینی به این کشور منتشر شدکه صحت ندارد و تردد بدون هیچ‌گونه مشکل وطبق روال عادی درجریان است.قاسمی بیان کرد: تردد در مرز بین‌المللی مهران عادی و تعامل خوبی با طرف عراقی برقرار است اما به علت کندی سرعت اینترنت و تاخیر در فرآیند خروج یک زائر ممکن است این موضوع باعث رنجش زائران حسینی شود که این مشکل هم به زودی برطرف خواهد شد.

کشف کارگاه تولید لنت‌های تقلبی در پردیس

تهران| مسوول بازرسی و نظارت اداره صمت شهرستان پردیس گفت: در بازرسی‌های انجام‌شده یک واحد کارگاه تولید لنت‌های عقب تقلبی برای خودروهای پراید، وانت نیسان و پژو در شهرستان پردیس کشف و از این کارگاه بیش از ۴ هزار قطعه لنت تقلبی کشف و ضبط شد.هفته گذشته طی بازرسی‌های متداول از واحدهای صنفی و صنعتی شهرستان پردیس به یک واحد تولیدی لنت عقب خودروهای سبک برخورد و پس از تحقیقات متوجه غیرمجاز بودن فعالیت این واحد برای تولید لنت‌های غیراستاندارد شدیم.وی گفت: با تعاملات و هماهنگی‌های صورت گرفته با واحدهای مرتبط اداره استاندارد در بخش تولید لنت‌های خودرو، این تولیدات را مشمول استاندارد اجباری دانستند، بنابراین تولیدات این واحد تماماً غیراستاندارد و تقلبی بوده و به‌صورت عمده در سطح بازار  توزیع می‌شده است.

بهره‌برداری از 60  اتوبوس بازسازی شده در سال تحصیلی

اصفهان | مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان گفت: روز 30 شهریورماه از حدود 60 دستگاه اتوبوس بازسازی شده با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیاردتومان و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بهره‌برداری می‌شود.

قدرت افتخاری در نشست خبری سه‌شنبه‌ها با رسانه اظهار کرد: به منظور جابه‌جایی 500 هزار مسافر در اوایل مهر در سطح شهر اصفهان باید آمادگی لجستیکی و نیروی انسانی برای انجام این وظیفه خطیر وجود داشته باشد.وی تصریح کرد: تامین اتوبوس نو با وجود پیگیری‌های بسیار، کار سختی است و کارخانجات موفق به عمل به تعهدات خود نشده‌اند. با این وجود پیگیر هستیم تا با بحث اوراق مشارکت اقدام به خرید اتوبوس‌های نو برای شهر اصفهان کنیم.

 

ارسال نظر