اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۰:۴۷:۵۷
کد خبر: ۱۵۳۰۷۷

حکم ۲ عضو گروهک تروریستی صادر شد

کرمان| دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حکم ۲ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان صادر شد. به گزارش روابط عمومی دادستانی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حکم ۲ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به نام‌های «امین. ب» و «عبدالحکیم. ک» به اتهام محاربه، عضویت و همکاری با گروهک‌های تروریستی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به ۱۰ سال حبس و اعدام صادر شده‌، اما این حکم غیرقطعی است. او ادامه داد: باوجود اینکه حکم صادر شده غیرقطعی است و وکلای متهمان برابر قانون اجازه اعتراض را دارند، اما متاسفانه عده‌ای در فضای مجازی دست به هوچی‌گری و القای افکار منفی و خلاف واقع زده‌اند که عملا این افراد قصد دارند با به بازی گرفتن افکار عمومی و انتشار اخبار کذب، التهاب‌آفرینی کنند. این ۲ متهم نیز همانند سایر افراد می‌توانند نسبت به حکم صادر شده اعتراض کنند .

راهکار عبور از این  رکود نسبی حاکم بر صنعت

رشت|  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: گذر از رکود نسبی حاکم بر صنعت نیازمند برداشتن گام‌های محکم‌تر از سوی سردمداران بخش تولید است. فرهاد دلق‌پوش گفت: همه مسوولان و دست‌اندرکاران نظام به ایجاد رویکرد واحد در بستر اقتصاد و اشتغال ایمان دارند، لذا نگاه به صنعت باید فرابخشی و برای رونق تولید باشد. استفاده از تمام ظرفیت‌های معنوی و سیاسی جهت رفع موانع تولید و روند افزایش اشتغال، لازمه مواجهه با تمام قوا در برابر هجمه تحریم‌های خصمانه دشمن است.  وی شرط گذر از این رکود نسبی را برداشتن گام‌های محکم‌تر از سردمداران بخش تولید دانست و گفت: قطعاً با هم‌افزایی تمام پتانسیل‌های ملی و استانی این موفقیت حاصل خواهد شد، چون هدف استفاده مطلوب از امکانات و منابع برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه تولید و توسعه اشتغال در استان گیلان است.

معوقات  بیمه‌ها  عامل  اختلال

در  توزیع  هدفمند  داروست

شیراز|  به گفته نایب‌رییس انجمن داروسازان استان فارس، تاخیر در پرداخت بدهی بیمه‌ها، کار داروخانه‌ها و داروخانه‌داران و حتی توزیع متوازن و هدفمند دارو برای جلوگیری از کمبود این کالا را دچار مشکل کرده است. سعید نوریان دیروز گفت: به دلیل پرداخت نامنظم بیمه ‌‌ها، بسیاری از داروخانه‌های تازه تاسیس و کم توان مالی حتی در شرایط دریافت داروهای خاص و سهمیه‌ای دیگر توان خرید این داروها را ندارند . نوریان گفت: پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه به منظور ایجاد خلل در روند درمان بیماران و تحریم اقلام دارویی، سازمان غذا و دارو و داروسازان کشور با توان مضاعف و عزم جدی سعی خود را معطوف به کنترل شرایط و توزیع هدفمند دارو در کشور کردند. نایب‌رییس انجمن داروسازان فارس ادامه داد: یکی از رویکردهای داروسازان به منظور کنترل دارو در سطح کشور توزیع هدفمند، بر اساس نیاز بیماران است که از این طریق توزیع داروهای خاص پس از تجویز پزشکان متخصص و فوق تخصص در قالب گروه بندی‌های که انجام شده بطور منظم در داروخانه‌های مختلف شیراز توزیع می‌شود .

از گردو تا کامپیوتر

 در محموله 10 میلیاردی قاچاق

شهرکرد| فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در استان خبر داد. سردار غلام عباس غلامزاده در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر ورود کالای قاچاق به استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان، قرار گرفت. وی افزود: پس از هماهنگی قضایی و ایست و بازرسی در پاسگاه پلیس راه شهرکرد- اصفهان، یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در یک عملیات موفق پلیسی شناسایی و متوقف شد.

مرکز   استانی که

میدان میوه و تره بار ندارد

یاسوج| ‌شهردار یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد و یاسوج به عنوان مرکز این استان می‌تواند یک مدیران میوه و تره بار داشته باشد. نستهن مقدم در نشست بررسی وضعیت میدان میوه و تره بار یاسوج افزود: باید مراکز نگهداری و سردخانه‌ای میوه داشته باشیم تا بتوانیم در این زمینه بهتر عمل کنیم. وی اظهارکرد: متولیان امر واحدهای میوه‌فروش را موظف کنند که میوه مورد نیاز خود را از میدان میوه و تره بار تامین کنند. شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی میدان میوه و تره بار در محلات شهر یاسوج 5 بازارچه محلی ایجاد و راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند فرصتی برای تقویت این میدان باشد. مقدم تصریح کرد: این میدان در فرصتی برابر و در قالب فراخوان به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

 

ارسال نظر