اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۹۸۹

بازداشت چهار نفر از متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور

ایلام|در شرایطی که موضوع مقابله با فساد به عنوان یک اولویت در کشورمان مطرح شده است، دادستان ایلام می‌گوید: چهار نفر از متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور در ایلام بازداشت شدند. افشار خسروی‌زاد با تایید خبر بازداشت چهار تن از متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور در ایلام گفت: این افراد از طریق تشکیل شرکت‌های هرمی اینکلوسیو فارکس و یونیک فاینانس فعالیت می‌کردند. او افزود: این افراد از طریق تشکیل شرکت‌های هرمی اینکلوسیو فارکس و یونیک فاینانس به قصد تشکیل زنجیره انسانی به منظور جذب سرمایه از این طریق و انتقال سرمایه‌ها به خارج از کشور فعالیت می‌کردند.

بازدید از تصفیه‌خانه آب ساری نیروگاه برقابی و سد شهید رجایی

ساری|غلامی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران از تصفیه خانه آب شرب ساری و نیروگاه برقابی در دست اجرای آن بازدید و در جریان وضعیت و پیشرفت طرح‌های آبرسانی استان از جمله طرح آبرسانی ساری قرار گرفت. در این بازدید که تعدادی از مدیران سازمان برنامه‌ریزی حضور داشتند ابتدا یخکشی به تشریح سیمای طرح‌های آبرسانی استان پرداخت و گفت: برای آبرسانی به شهرها و روستاها، استان به 8 زون یا 8 طرح عمرانی تقسیم شده که همه این طرح‌ها دارای ردیف اجرایی است و بخش‌هایی از هریک از طرح‌ها در هر یک از زون‌ها شروع شده است .

وی با اشاره به محدودیت تامین آب شرب از آب زیرزمینی افزود: عمده منابع تامین آب شرب این مجتمع‌های بزرگ آبرسانی از سدها تامین می‌شود.

یخکشی در ادامه با بیان وضعیت منابع مالی طرح‌های آبرسانی و تنوع بخشی به منابع مورد نیاز تصریح کرد: شرکت جهت سرعت بخشیدن به اجرای این طرح‌ها پیگیر تامین منابع مالی به مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از محل بانک توسعه آسیایی است.

بازدید از نمایشگاه عکس شهرک‌های صنعتی مازندران

ساری|نماینده مردم ساری در مجلس دهم معتقد است: استفاده از هنر و تکنیک عکاسی، یکی از ابزارهای مهم معرفی ظرفیت‌های ناشناخته واحدهای تولیدی استان در حوزه تولید و صنعت است. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه عکاسی از واحدهای تولیدی استان اظهار داشت: رونق تولید کالاهای داخلی بدون فعالیت رسانه‌ای و تبلیغاتی ممکن نیست و این فضای تبلیغات و رسانه است که می‌تواند با استفاده از تکنیکهای ناب، به چرخه اقتصاد کمک کند.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به اینکه عکاسی یکی از هنـرهای ناب و دست یافتنی است افزود: هنر عکاسی به افراد کمک می‌کند تا احساسات خود را با استفاده از خلاقیت، به‌جای صحبت کردن انتقال دهند.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: در دنیای کسب و کار امروز، عکس به اندازه هزاران کلمه می‌تواند در معرفی توانمندی یک واحد یا کالا موثر باشد و استفاده از ظرفیت عکاسان، به کسب و کار اجازه می‌دهد تا با مشتریان خود تعامل برقرار کنند.

اختصاص اعتبارات حوزه  پدافند غیر عامل به استانداری‌ها

خرم آباد|مدیر امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار حوزه مطالعات طرح پدافند غیر عامل به استانداری‌های کشور خبر داد. عزیزالله خسرو جردی در شورای پدافند غیر عامل لرستان در سخنانی با اشاره به موضوع طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها در سراسر کشور، اظهار داشت: با توجه به وقوع سیلاب، ضرورت توجه به موضوع پدافند غیرعامل در لرستان بیشتر از سایر استان‌ها است.او با اشاره به اینکه تاکنون مطالعات طرح جامع پدافند غیر عامل ۳۱ استان کشور شروع شده است، افزود: نزدیک به ۱۰ استان حدود هفت تا هشت سال پیش استارت کار را در این زمینه زده بودند اما بیش از ۲۱ استان کشور اواخر سال ۹۶ کار عقد قرار داد آن را انجام داده‌اند. در مرحله اول یک میلیارد و ۵۸ میلیون تومان به حساب استانداری‌هایی که در این رابطه انعقاد قرار داد داشته‌اند واریز کرده‌ایم.

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بوئین‌زهرا

قزوین|ماموران پلیس در بازرسی از یک دستگاه کامیون در بوئین زهرا موفق به کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شدند. سردار مهدی حاجیان دیروز با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان بوئین‌زهرا حین گشت زنی در مسیر اشتهارد به قزوین به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند. با بررسی مدارک مشخص شد، راننده فاقد مجوز حمل سوخت بوده که در بازرسی از کامیون ۳۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد. وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را بالغ بر ۷۲۰میلیون ریال اعلام کردند، گفت: متهم برای رسیدگی به پرونده به مراجع قضایی معرفی و سوخت تحویل شرکت نفت شد. قاچاق به عنوان عامل تخریب اقتصاد داخلی همچنان مورد توجه پلیس بوده که در راه مبارزه با این عامل مخرب پلیس همچون گذشته از همکاری مردم استقبال خواهد کرد.

 

ارسال نظر