هشدار به فروشندگان حیوانات و پرندگان وحشی

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۸۹۸
هشدار به فروشندگان حیوانات و پرندگان وحشی

گیلان|فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان می‌گوید: برای جلوگیری از خرید و فروش غیرمجاز حیوانات و پرندگان وحشی تمامی مراکز خرید و فروش پرندگان و بازارهای محلی گیلان بازرسی می‌شوند.

ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، جلوگیری از خرید و فروش و عرضه غیرمجاز انواع حیوانات و پرندگان وحشی در گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در صورت مشاهده مصادیق و اقدام افراد جهت عرضه حیوانات و پرندگان وحشی با متخلفان طبق دستورالعمل‌های ابلاغی برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان انجام عملیات گشت، کنترل و پایش کلیه مراکز عرضه، خرید و فروش حیوانات و پرندگان وحشی در سطح استان را توسط عوامل این یگان مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بعضاً در برخی از این مراکز پرندگان و حیوانات وحشی به‌صورت غیرقانونی زنده‌گیری و نگهداری می‌شوند.

اکبری‌پور از دستگیری یک فرد متخلف به همراه یک بهله پرنده شکاری حمایت شده دلیجه توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان در روزهای گذشته خبر داد و تصریح کرد: از آن جایی‌که پرندگانی نظیر دلیجه بسیار باارزش بوده و تحت حمایت هستند بنابراین زنده‌گیری و نگهداری آنان جهت فروش ممنوعیت دارد.

 

ارسال نظر