اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۲۵

انتقال پیکر زائر جان‌باخته در کربلا به ایران

مشهد| سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در پی جان باختن زائر مشهدی در حادثه کربلا گفت: پیگیری‌ها جهت انتقال پیکر «حسین خاوری»، زائر جان‌باخته در حادثه کربلا در حال انجام است. محمدصادق براتی در خصوص آخرین وضعیت انتقال پیکر زائر جان‌باخته مشهدی در حادثه کربلا اظهار کرد: از آنجا که او با کاروان‌های رسمی به کربلا مشرف نشده بودند، مقداری زمان برد و در نهایت خانواده او را پیدا کردیم. وی ضمن بیان اینکه خانواده این زائر مشهدی متقاضی دفن در ایران هستند، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با خانواده زائر جان‌باخته انجام شده و برای انتقال پیکر او به ایران پیگیری‌ها در حال انجام است. سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی، علت فوت این زائر ایرانی را ازدحام جمعیت در حادثه کربلا عنوان کرد و افزود: این زائر جان‌باختگان حادثه کربلا   از مشهد مقدس، متولد سال 67 بوده که در این حادثه صدمه دیده و به بیمارستان منتقل می‌شود که متاسفانه فوت می‌کند.

جمع‌آوری2 هزار تن پسماند طی 3 روز در اصفهان

اصفهان| مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: بیش از 2 هزار تن پسماند طی سه روز گذشته (هجدهم، نوزدهم و بیستم شهریورماه و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی) از سطح شهر اصفهان جمع‌آوری شد.  علی دهنوی با اشاره به جمع‌آوری پسماند شهر اصفهان به صورت ویژه در ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: میزان پسماند جمع‌آوری شده در روزهای هجدهم، نوزدهم و بیستم شهریورماه سال جاری معادل دو هزار و 466 تن بوده است.  وی افزود: میانگین جمع‌آوری پسماند در این روزها بین 850 تا 900 تن بوده که یکی از دلایل آن استفاده بیشتر مردم از نذورات و به دنبال آن کاهش تولید پسماند خانگی است.  مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین پسماند جمع‌آوری شده در این سه روز نیز شامل ظروف یک بار مصرفی است که از سوی هیات‌های عزاداری و روضه‌ها برای ارایه نذورات مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: به‌طور کلی روزانه حدود هزار تن پسماند در کارخانه پسماند شهر اصفهان پردازش می‌شود.

کلاهبرداری به بهانه ثبت‌نام کارت سوخت

کرج|رییس پلیس فتا استان البرز با اشاره به کلاهبرداری مجازی به متقاضیان ثبت‌نام کارت سوخت هشدار داد. سرهنگ محمد اقبالی اظهار کرد: برخی افراد شیاد با ارسال پیامک با موضوع نام نویسی کارت سوخت و سهمیه بنزین، اقدام به کلاهبرداری کرده که کاربران فریب این افراد را نخورند. وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با این شیوه به دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا و cvv۲ هموطنان هستند. متقاضیان کارت سوخت باید برای ثبت‌نام از مجاری رسمی (سایت دولت همراه) اقدام کنند. وی تصریح کرد: برخی کاربران در زمان ثبت‌نام به آدرس سایت مورد نظر توجه نکرده و از طریق موتورهای جست‌وجو‌گر یا لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارایه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند. این مسوول گفت: با توجه به افزایش شگرد کلاهبرداری‌های اینترنتی، هوشیاری کاربران در موضوعات جرایم سایبری ضروری است .

تردد بیش از ۱۹۶ هزار نفر در ایام محرم از مرز مهران

ایلام| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی ۱۹۶ هزار و ۹۴ نفر از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند. نورالله دلخواه دیروز اظهارداشت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۳۸ هزار و ۷۰۸ نفر از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات و شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز بین‌المللی مهران خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین ۵۶ هزار و ۷۰۶ نفر در ۱۰ روز اول محرم از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده‌اند، گفت: در روز تاسوعای حسینی ۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر و در روز عاشورای حسینی نیز ۱۴ هزار ۹۴۵ نفر از مرز مهران تردد داشته است.

 او  افزود: در دو روز نهم و دهم محرم مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی نیز ۱۱ هزار و ۱۷۰ هزار نفر از مرز مهران خارج و بیش از۱۴ هزار وارد کشور شد‌ه‌اند.

نیمی از کارخانجات رب خراسان شمالی تعطیل‌اند

بجنورد| معاون مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: نیمی از کارخانجات رب خراسان شمالی تعطیل هستند.

سید‌عباس آقامیری با اشاره به اینکه 5 کارخانه رب در این استان فعالیت می‌کردند، افزود: از این تعداد دو کارخانه با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند. هم‌اکنون یک کارخانه با نصف ظرفیت فعالیت می‌کند و دو کاخانه نیز تعطیل شده‌اند.

آقامیری اظهار کرد: قدیمی بودن خطوط تولید همچنین قرار گرفتن در محدوده شهری و پیدا کردن مشکل با محیط زیست از علت‌های تعطیلی این کارخانه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید گوجه‌فرنگی در این استان بیش از 100 هزار تن در سال است، بیان کرد: از این میزان 55 هزار تن گوجه‌فرنگی جذب کارخانجات مذکور می‌شود.

 

ارسال نظر