اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۴۶۰

تعزیه را با متر هنر نمایشی اندازه نگیرید

اصفهان| رییس انجمن تعزیه اصفهان گفت: متأسفانه در بسیاری از جاها، حتی دانشگاه‌ها، می‌خواهند تعزیه را با متر هنرهای نمایشی اندازه بگیرند و این متر، برای تعزیه جامع نیست.حسینعلی مومن زاده، در نشست «پنجشنبه‌های اصفهان» با موضوع «آیین‌های سوگواری محرم در اصفهان» تعزیه را دارای سه رکن مهم دانست و اظهار کرد: این سه رکن، شامل شعر، موسیقی و نماد است و باید در زمان خودش موردبررسی قرار بگیرد. ادبیات تعزیه درعین‌حال که یک ادبیات سلیس و روان است، متأثر از مکاتب شعری است. عضو شورای عالی هنر استان اصفهان تأکید کرد: تعزیه علاوه بر اینکه هنر است در خود علومی مثل روانشناسی، رنگ‌شناسی، سمبل، نماد‌شناسی و... را نیز دارد. تعزیه‌خوان‌ها در کشور ما غریبند و وقتی از کشور خارج می‌شوند، هنر دنیا به‌ افتخار آنها تعظیم می‌کند. بنابراین سعی کنیم فرزندان‌مان را با تعزیه، ‌این فرهنگ ناب ولایی آشنا کنیم.

دریافت وجه بابت  کارت سوخت جایگاه، تخلف است

ساری| بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دریافت هرگونه وجه اضافی به جز بهای بنزین تحویلی به خودروها در زمان سوختگیری، ممنوع و تخلف محسوب می‌شود.

به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند طبق روال معمول کارت‌های آزاد جایگاه‌ها فعال و دردسترس مراجعین جهت سوختگیری است به‌همین لحاظ دریافت هرگونه مبلغ یا وجهی بابت استفاده از کارت آزاد جایگاه توسط اپراتورها و متصدیان تلمبه در جایگاه‌های عرضه سوخت ممنوع بوده و تأکید می‌گردد در صورت مشاهده مواردی از قبیل عدم در دسترس بودن کارت آزاد یا دریافت وجه اضافه بر مبلغ بنزین با سامانه پاسخگوئی ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تماس حاصل نموده و موضوع را منعکس نمایند. شایان ذکر است همکاران این شرکت به سرعت به موضوع رسیدگی و نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اصفهان؛ پرچمدار دیپلماسی آب در آسیای مرکزی

اصفهان| حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در جلسه کمیته فنی و اجرای اولین دوره مسابقات مهارت‌های فنی و تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور که در اصفهان برگزار شد اعلام کرد: در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت دسترسی به منابع حیاتی آب در دنیا، دیپلماسی آب از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در این زمینه اصفهان می‌تواند پرچمدار دیپلماسی آب در میان کشورهای آسیای مرکزی مانند ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، افغانستان و... باشد.

ایوبی با بیان اینکه آب صرفا یک کالای مصرفی نیست بلکه موضوعات پیرامون آن بیانگر تمدن و فرهنگ هر کشور است خاطرنشان کرد: نحوه مصرف آب در برگیرنده موضوعاتی همچون اخلاق آب، احترام وقداست آب، اقتصاد آب و دانش آب است که خوشبختانه تاریخ گوای آن است ایران باستان از فرهنگ وتمدن غنی در راستای چگونگی بهره مندی از آب برخوردار بوده است.

مددجویان در سیستان و بلوچستان

زاهدان| با حضور رییس کمیته امداد حضرت امام(ره) کشور و استاندار سیستان و بلوچستان، کلنگ ساخت ٦ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) در استان صبح امروز جمعه در شهرستان خاش به زمین خورد. احمدعلی موهبتی استاندار در مراسم آغاز عملیات ساخت ٦هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی از سوی کمیته امداد حضرت امام (ره) کشور در حوزه توانمندسازی صورت گرفته است. در حال حاضر از ٧٠٥ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد ١٠٥هزار خانوار در سیستان و بلوچستان از خدمات این نهاد مقدس بهره می‌برند.

استاندار با بیان اینکه انتظار داریم سهم مشارکت‌های مردمی این استان در امور کمیته امداد بیشتر شود، تصریح کرد: مجموع مشارکت‌های مردمی در سطح کشور ٦٠ میلیارد تومان بوده است. فاصله غنی و فقیر در استان بسیار زیاد است که باید تلاش شود فرهنگ کمک و انفاق بیشتر از قبل در جامعه گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول عزادارشد

تهران|عیسی اسحاقی مدیرعامل موفق و محبوب کارگران و کارمندان شرکت نفت ایرانول همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در غم از دست دادن مادر مومنه، زحمتکش و مهربان خود عزادار شد.

️به گزارش روابط عمومی و تبلیغات شرکت نفت ایرانول، مراسم تشییع، تدفین و شام غریبان آن مادر مهربان در زادگاهش جزینان طالقان و مراسم سوم و هفتم آن مادر عزیز در روز شنبه ۱۶ شهریور در تهران شهرک ژاندارمری بلوار مرزداران مسجد امیرالمومنین از ساعت ۱۸ تا 30: 19 برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر