تعاون، راه پویایی و مقاومتی سازنده در راه اعتلا و سربلندی

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۸۰
تعاون، راه پویایی و مقاومتی سازنده 
در راه اعتلا و سربلندی

خاطره استادرضایی

رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران

واقعیت آن است که در شرایط حساس فعلی باید باور تعاون را دستمایه برنامه‌ریزی و اجرا کرد و نه اینکه آمار ثبتی تعاونی‌ها را به عنوان ملاک قرار داد. در آستانه روز ملی تعاون ۱۳ شهریور ماه جاری باید با تأکید بر داشتن روحیه تعاون و تعامل، استقامت و پویایی و تعادل را صدر امور و عمل خود قرار دهیم. .در فضای موجود اقتصادی و فرهنگی کشور با یک بررسی اصلی دو آسیب جدی قابل لمس است. اول نداشتن امید به کار فردی که راهکار شخصی آن آموزش و تشویق و ترغیب به کارگروهی و ترویج امید و روحیه با همکاری و تعامل است که این مطلب اول رکن تعاون خواهد بود.

دوم: در عدم نتیجه مبتنی بر منافع ملی در سطح جامعه مواجه با اتفاقاتی هستیم که متأسفانه تحلیلی جز جایگزین شدن منافع شخصی به جای ملی ندارد. کافی است تلاش و همت جمعی خود را بر آن داریم که ضمن احیاء روح تعاون، اتحاد و همدلی به اصلاح الگوی افکار و باورهای عمومی از سطح خانواده تا جامعه بپردازیم، نقشی که بانوان ایرانی می‌توانند با پرداختن جدی به فرصت‌های غفلت شده در تربیت و پرورش نسل جوان کشور با روحیه همراهی، همدلی و

مسوولیت‌پذیری به عهده گیرند و این رکن دوم تعاون خواهد بود که با وجود ارایه شعارهای کثیر در عمل عقیم مانده است.

بانوان تعاونگر به عنوان سفیران مقاومت اقتصادی نقش سازنده در تربیت نسل کوشا و مسوولیت پذیر در اقتصاد و فرهنگ فردای ایران زمین به دوش دارند و امیدواریم امسال با همزمانی ایام خاصه نهضت سید الشهدا (ع) شاهد احیاء نهضت تعاون ایران باشیم.

ساختار اقتصاد فرهنگ و اعتقادات ایرانیان ریشه در همیاری و تلاش، ایثار و مقاومت داشته و با این شرایط راه پرفراز و نشیب را با آرامش و امید پیموده است. تعاون و اتحاد راز حفظ و پایداری بوده و خواهد بود.

هفته تعاون را تبریک و روز ملی تعاون را همواره در طول سال برای یکایک ملت شریف و پایدار ایران زمین آرزومندم.

 

 

ارسال نظر