ایجاد پایگاه اقتصادی در دستور کار

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۷۹
ایجاد پایگاه اقتصادی در دستور کار

در چهارمین روز از هفته تعاون، سفیر ایران در ساحل‌عاج با رییس اتاق تعاون دیدار و گفت‌وگو کرد. سفیر ایران در ساحل عاج در دیدار با رییس اتاق تعاون ایران، گزارشی از روابط ایران با کشور محل ماموریت خود در زمینه‌های مختلف ارایه و گسترش روابط اقتصادی با این کشور را خواستار شد.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، کوروش مجیدی سفیر ایران در ساحل عاج، در این نشست روابط ایران با کشور ساحل عاج را تشریح کرد و گفت: رابطه سیاسی دو کشور قدمت زیادی دارد اما رابطه تجاری دو کشور کم است.

 وی ادامه داد: ساحل عاج دومین کشور مهم در آفریقاست و پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. مجیدی افزود: با توجه به ظرفیت اتاق تعاون و حضور در تمام رشته فعالیت‌های اقتصادی، بازار ساحل عاج، بستر مناسبی برای فعالیت است و سفارت اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از گسترش فعالیت‌های اقتصادی در این کشور دارد.سفیر ایران در ساحل‌عاج، در بخش دیگری از این نشست، ایجاد نمایشگاه دایمی از کالای ایرانی در کشور ساحل عاج را به عنوان پایگاه اقتصادی، پیشنهاد داد.

بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران، در این نشست، توضیحات مبسوطی در خصوص توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش تعاون ارایه و اظهار داشت: بخش تعاون یک کشور کوچک در کشور محسوب می‌شود، چراکه در تمام رشته فعالیت‌های اقتصادی حضور دارد.

وی در ادامه جایگاه بخش تعاون در سطح بین‌الملل را توضیح داد و اظهار داشت: تدوین برنامه مشخص و منظم با حمایت سفارت برای اقدمات مشترک باید صورت گیرد. وی ادامه داد: ایجاد یک پایگاه اقتصادی ثابت از کالای ایران در کشور ساحل‌عاج می‌تواند گام اول محسوب شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: اتاق تعاون ایران برای ایجاد پایگاه اقتصادی ثابت در غرب آفریقا با محوریت ساحل عاج، اعلام آمادگی می‌کند تا در راستای گسترش روابط تجاری دو کشور گام‌های موثرتری برداشته شود.

 

ارسال نظر