۶ بازارچه جدید در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۹۲۳
۶ بازارچه جدید در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

در شرایطی که موضوع محرومیت‌های تاریخی استان‌های محروم ضرورت سرمایه‌گذاری پایدار را در این مناطق یادآور می‌شود، آمارهای نهادهای مسوول نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر سطح درآمدی مردم این منطقه به نسبت قبل بهبود نسبی داشته است. راهبردی که در صورت تداوم می‌تواند غبار محرومیت را از شمایل مردم این منطقه بزداید و ظرفیت‌های موجود را در مسیر شکوفایی قرار دهد. در همین زمینه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ۲ سال اخیر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان هزینه شده است ادامه داد: در ۶ سال عمر این دولت ۱.۳ دهم درآمد سیستان و بلوچستان افزایش داشته است.به گزارش ایسنا، علیرضا نورا افزود: دولت برای منطقه سیستان برنامه‌های خاصی در نظر دارد و طرح‌های بسیاری در این منطقه در حال انجام است.

وی بیان کرد: با وجود همه کمبودها از سال ۵۷ تاکنون بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و هزینه شده است.وی تصریح کرد: در سند توسعه سیستان و بلوچستان که سال گذشته مصوبه دولت برای این استان بود ۶۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های حوزه آبرسانی، ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه بزرگراه، ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی، ۶۷۰ میلیارد تومان وام با نرخ چهار درصد در حوزه اشتغال در این منطقه هزینه شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: به منظور کمک به محرومان منطقه سیستان بیش از چهار هزار راس دام سنگین با اعطای تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم این منطقه قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مرزهای سیستان و بلوچستان برای واردات دام سنگین آزاد است و با برنامه‌ای که در این حوزه انجام شد توانستیم گوشت کیلویی ۱۲۰ هزار تومان را به ۴۵ هزار تومان آنهم به اندازه نیاز ارایه کنیم. نورا گفت: ۶ بازارچه جدیددر سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود که سه مورد آن در حوزه سیستان است .وی با بیان اینکه طرح‌های بسیاری در حوزه مرز و مرزنشینان دردست اجراست گفت: در زمینه سوخت مرزنشینی با تلاش‌های انجام شده شعاع ۲۰ کیلومتری تعریف شده برای مرزنشینان استان به شعاع ۵۰ کیلومتری افزایش یافته است.معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: منطقه سیستان در اولویت پرداخت تسهیلات روستایی و شهری قرار دارد و هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحد تولیدی را ندارد.

وی بیان کرد: منطقه سیستان دارای پتانسیل‌های بسیاری است که ایجاب می‌کند سرمایه‌گذاران به این منطقه نگاه ویژه داشته باشند.

 

ارسال نظر