اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۴۶

روادید زائران حسینی از دهم محرم لغو می‌شود

ایلام|معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: روادید زائران حسینی در ایام اربعین و از دهمین روز محرم لغو می‌شود.

او درباره اقدامات صورت گرفته برای اربعین امسال، گفت: لغو روادید یکی از اقدامات مهمی است که برای تردد زائران حسینی در ایام اربعین انجام شده و از دهمین روز محرم روادید زائران لغو می‌شود. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: زائران حسینی می‌توانند از دهمین روز محرم بدون ویزا و رایگان برای زیارت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) به عراق سفر کنند.

کلاهبرداران در کمین کشاورزان کردستانی

سنندج|برخی سودجویان در تماس با کشاورزان کردستانی عنوان می‌کنند که برنده اداوات کشاورزی شده‌اند، در حالی که سال‌هاست که از جایزه کشاورزی خبری نیست.

اسعد فهیمی یکی از فعالان حوزه بانکی کردستان در این زمینه گفت: برخی افراد سودجو در روزهای اخیر با گندم‌کاران و کشاورزان کردستانی تماس گرفته و به آنان اعلام می‌کنند که برنده ادوات کشاورزی شده‌اند.

فهیمی افزود: در این تماس از کشاورزان خواسته می‌شود تا برای دریافت جایزه خود مبالغی را به شماره حسابی که اعلام می‌شود، واریز کنند و با عناوین و شماره‌های مختلفی با کشاورزان تماس می‌گیرند.

 به گفته وی هیچ جایزه‌ای با عنوان کشاورزی وجود ندارد و کشاورزان به هیچ عنوان به افراد ناشناس شماره کارت بانکی یا حساب خود را اعلام نکنند.

حفظ ذخایر ماهیان دریای‌خزر با  رهاسازی  بچه  ماهیان

رشت|معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: امسال برای حفظ ذخایرماهیان استخوانی و خاویاری ۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر در گیلان رها شد.

اکبرایلدرم خاطرنشان کرد: با رها کردن ۱۲۰میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری پیش بینی می‌شود حدود ۸ هزار تن به ذخایر این ۲ گونه ماهی دریای خزر افزوده شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان افزود: بچه ماهیان سفید، سوف، سیم، کولی و کپور از گونه‌های ماهیان استخوانی و تاس ماهی ایرانی، فیل‌ماهی و اوزون‌برون از گونه‌های ماهیان خاویاری هستند که در گیلان تکثیر و در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رها می‌شوند .

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان، خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در آب بندان‌ها و تالاب بین‌المللی انزلی رها شد.

جشنواره فیلم کودک هر دوره پربارتر و پرشورتر از قبل

اصفهان|وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور روی صحنه ضمن خیر مقدم به حضار گفت: سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینماست و اگر ما به دنبال سینمای انسانی هستیم، کودکان و نوجوانان با فطرت پاک و صادقانه، ما را به این سینمای انسان نزدیک می‌کنند. اگر ما به دنبال رویاپردازی پاک هستیم، سینمای کودک و نوجوان به ما رویاپردازی پاک نشان می‌دهد. اگر ما به دنبال سینمای اجتماعی هستیم، اینکه کنار دیگران بنشینیم و از فیلم دیدن لذت ببریم، سینمای کودک و نوجوان فرصت یک سینمای خانوادگی و در کنار خانواده بودن را به ما می‌دهد و ده‌ها فرصت دیگر هم در سینمای کودک و نوجوان وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش یادآور شد: خوشحالم که می‌بینیم جشنواره هر روز پربارتر، با دانش بیشتر، پرشورتر برگزار می‌شود، از دوستانم در شهر اصفهان، همکارانم در سازمان سینمایی و دبیر محترم جشنواره و همچنین آقای رضاداد که زحمت این جشنواره را سال‌های سال برعهده داشتند و همچنین داوران جشنواره بطور ویژه داوران کودک و نوجوان جشنواره، قدردانی می‌کنم.

افتتاح نخستین موزه فوتبال کشور در تبریز

تبریز|اولین موزه فوتبال کشور همزمان با دومین روز از هفته دولت و نوزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های ایران در شهرداری منطقه دو تبریز افتتاح و راه‌اندازی شد.

این موزه در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع و زیربنای دو هزار و ۱۰۰ مترمربعی در سه طبقه شامل اشیاء، اسناد و تصاویر تاریخی از فوتبال تبریز به بهره‌برداری رسید که در آن تاریخ ۱۰۲ساله فوتبال این کهن شهر به نمایش گذاشته شده است.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز علاقه‌مندی مردم تبریز به فوتبال و تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی را عاملی مهم و موثر در تاسیس موزه فوتبال بیان و اضافه کرد: بدون تردید این موزه محل رجوع بسیاری از جوانان و فوتبال دوستان و گردشگران ایرانی و خارجی خواهد بود.

 

 

ارسال نظر