اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۶۴

بالاترین قیمت قبر در تهران است

همدان|مدیرعامل اتحادیه آرامستان کشور بالاترین قیمت قبر را مربوط به شهر تهران دانست و گفت: بیشترین قیمت قبر در تهران است که بستگی به مکان‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی تعیین می‌شود.

مهرداد سیاه پور در حاشیه همایش مجمع عمومی سالانه مدیران آرامستان‌های کشور در همدان، با بیان اینکه در برخی از شهرهای کوچک نیز قیمت قبرها نسبت به شهرهای بزرگ بالاتر است، عنوان کرد: همدان تنها شهری است که آرامستانش توسط اوقاف اداره می‌شود و با توجه به اینکه مکان وقفی بوده و هزینه زمین دریافت نمی‌شود، قیمت‌ها نازل است.وی با بیان اینکه در این آرامستان تنها هزینه خدمات دریافت می‌شود که واقعا بسیار ناچیز است و قبرها نسبت به شهرهای دیگر حداقل قیمت را دارند، اظهار کرد: در حوزه قبرفروشی تخلفاتی گزارش می‌شود اما خوشبختانه با بازدیدهای صورت گرفته سعی کرده‌ایم نواقص را برطرف کنیم.

جریمه میلیاردی قاچاقچی نوشت‌افزار

همدان|مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار داشت: قاچاقچی نوشت افزار به پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.

علیرضا حسن‌پور دیروز در این باره توضیح داد: فردی که یک هزار و ۲۹۶ بسته مداد رنگی خارجی به ارزش ۶۶۴ میلیون و ۲۸۸ ریال را به وسیله خودرو سواری حمل می‌کرد در همدان به دام افتاد.وی افزود: بعد از دستگیری و توقیف وسیله نقلیه، شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز مستقر در گلوگاه شهید زارعی همدان پس از جری تشریفات قانونی متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد. مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان ادامه داد: در این راستا خودرو سواری حامل نوشت افزار قاچاق نیز به نفع دولت ضبط شد.

احیای ۱۱ واحد صنعتی و تولیدی طی امسال در قم

قم|رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از وجود ۲۵۰ واحد صنعتی راکد در این استان خبر داد.

محمود رضا سیجانی در خصوص اقداماتی که برای احیای واحدهای راکد در قم انجام می‌شود، اظهار داشت: گام اول شناسایی واحدهای راکد و تعطیل شده است که در این راستا ۲۵۰ واحد راکد شناسایی شده است. وی از فعالیت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی با مجوز در استان قم خبر داد و گفت: برای امسال ۱۵۰ واحد راکد عارضه یابی می‌شوند یعنی مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند تا علت راکد شدن آنها مشخص شود. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان امسال ۲۰ تا ۳۰ واحد راکد را راه‌اندازی کنیم. وی گفت: کمیته احیای واحدهای تولیدی راه‌اندازی شده است که ذیل ستاد تسهیل واحدهای راکد را شناسایی کرده و بررسی لازم را انجام می‌دهد و چنانچه اراده متقاضی به راه‌اندازی مجدد واحد باشد برای رفع مشکلات آن واحد اقدامات لازم انجام می‌شود.

جشنواره فیلم کودک در نشاط اجتماعی نقش مهمی داشت

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در تهران و اصفهان و مهمانان و مسوولان گفت: امروز شاهد اختتامیه جشنواره‌ای هستیم که ابعاد و جوانب مختلف آن دارای اهمیت ویژه‌ای است و تقویت حس مشارکت نیز از ویژگی‌های آن است. در دوره سی و دوم شاهد بودیم که نوجوانان و کودکان در همه جشنواره نقش فعالی داشتند و مشارکت جویانه ایفای وظیفه می‌کردند. 26 خبرنگار

و 32 داور از بین داوطلبان با طی مراحلی برگزیده شدند و در طول جشنواره نقش مشارکتی بسیار بالایی را ایفا کردند.به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ نوروزی ادامه داد: جشنواره نقش مسوولیت اجتماعی را به‌شدت افزایش داد، ما در این جشنواره فقط از نام کودکان استفاده نکردیم، بلکه جشنواره برای کودکان بود و کودکان و نوجوانان، هنرمندان و متولیان جشنواره با اتحاد و انسجام توانستند جشنواره و فیلم‌ها را به محیط‌های شهری وارد کنند و همچنین این رویداد را به مناطق محروم نیز گسترش دهند.

ایرانول برند شناخته شده و باکیفیتی است

مدیرکل استاندارد استان تهران در بازدید از پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول گفت: ایرانول برند شناخته شده و باکیفیتی است.

 محمود رضا طاهری در این بازدید که در سومین روز از هفته دولت صورت گرفت، از اقدامات انجام شده در این شرکت طی سال‌های اخیر تشکر کرد و گفت: در سالی که مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری کردند و با وجود تحریم‌ها که مشکلاتی را ایجاد کرده ما در کنار تولیدکنندگان که رزمندگان خط مقدم تولید هستند، ایستاده‌ایم. وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه ایرانول و با توجه به قدیمی بودن این برند، از عملکرد مثبت شرکت نفت ایرانول در زمینه‌های مختلف خدمات رفاهی و حوزه منابع انسانی نسبت به سایر کارخانجات تولیدی و ایده‌های نوآورانه انجام شده ابراز رضایت کرد.

 

ارسال نظر