محبوبیت خاص «همراه اول» در بین اپراتورها

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۵۸
محبوبیت خاص «همراه اول» در بین اپراتورها

همراه اول به عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه ایران و پیشرو درعصرارتباطات تلفن سیار، با عرضه سیم کارت 0912 برای اولین بار درایران شروع به فعالیت نمود.

به گزارش «تعادل» به نقل از جام‌نیوز، فناوری‌های جدید در دو دهه اخیر تاثیرات بسیار زیادی بر زندگی بشر گذاشته است به گونه‌ای که توانسته است زندگی فرد و خواسته‌هایش را تغییر دهد.در واقع با نیازهای کنونی بشر، تمایل به استفاده از تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است. اتصال به شبکه اینترنت با سرعت و قابلیت اطمینان بالا باعث شده است تا اپراتورهای مختلفی پا به عرصه فعالیت بگذارند. تلفن همراه از پدیده‌هایی است که زندگی جوامع بشری را به‌شدت تحت الشعاع قرار داده است. در همین راستا نخستین مرحله از راه‌اندازی فناوری تلفن همراه در سال 73 و با ظرفیت‌سازی برای 9200 شماره و با واگذاری 4 سیم کارت به نهاد ریاست‌جمهوری برای اولین بار در ایران استارت خورد.

 همراه اول به عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه ایران و پیشرو درعصرارتباطات تلفن سیار، با عرضه سیم کارت 0912 برای اولین بار درایران شروع به فعالیت نمود. سیم کارت همراه اول در دو دسته سیم کارت اعتباری و سیم کارت دایمی در اختیار مشترکین قرار گرفت. از اینرو می‌توان گفت که قیمت سیم کارت همراه اول با توجه به دایمی یا اعتباری بودن سیم کارت آنها، متفاوت است که البته این موضوع درباره اپراتورهای دیگر نیز صدق می‌کند.

 بعد از همراه اول اپراتورهای مختلفی مانند ایرانسل، رایتل، سامانتل و شاتل موبایل شروع به فعالیت کرده و با ارایه سیم کارت‌های مختلف و خدمات متنوع سعی در برآورده کردن نیازهای مشترکین خود نمودند. بنابراین این امکان برای کاربران فراهم شد که به راحتی بتوانند از بین اپراتورهای مختلف حق انتخاب داشته و با توجه به نیازهای خود، اقدام به خرید سیم کارت نمایند.باید در نظر داشته باشید که قیمت سیم کارت و همچنین محدوده خدمات اپراتورها می‌تواند در انتخاب مشترکین تاثیر زیادی داشته باشد.

نکته‌ای که ذکر آن حایز اهمیت است این است که با وجود اپراتورهای مختلف که هر کدام با پیش شماره‌های مختلفی شروع به فعالیت کرده‌اند، «سیم کارت 0912» همراه اول، هنوزهم در بین تمام مشترکین و اپراتورها محبوبیت خاصی دارد. تمامی اپراتورهای تلفن همراه با پوشش سراسری اینترنت 3G و 4G در حال ارایه اینترنت با سرعت بالا و مناسب می‌باشند.

 تلفن همراه امروزه به یکی از ضرورت‌های زندگی جدید تبدیل شده است به نحوی که تصور کار، زندگی، ارتباط و تعامل بدون آن برای بسیاری از افراد غیرممکن به نظر می‌رسد. بنابراین اپراتورها با علم بر این باور سعی دارند سیم کارت‌های خود را با مناسب‌ترین قیمت عرضه نمایند تا هر فردی به راحتی بتواند با «خرید سیم کارت» متناسب با بودجه خود، قادر به استفاده از تکنولوژی روز دنیا باشد.

 در حقیقت با توجه به رقابت شدید بین اپراتورهای تلفن همراه، هر کدام از این اپراتورها برای پیشی گرفتن از رقبای خود در حال ارایه خدمات بهینه و مقرون به صرفه به مشترکین خود می‌باشند و با در نظر گرفتن کدهای ویژه سعی در ارتقای سطح رضایت کاربران خود دارند. لازم به ذکر است که کدهای در نظر گرفته شده از سمت اپراتورها، از طریق هر نوع گوشی قابل استفاده و فعال شدن است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که رابطه مستقیمی بین اپراتورهای تلفن همراه و کمپانی‌های سازنده تلفن همراه برقرار است. در همین راستا می‌توان به میزان استفاده از دوربین در تلفن همراه با رشد شتابنده اشاره نمود. به گونه‌ای که کمپانی نوکیا به تنهایی 200 میلیون گوشی دوربین‌دار در سال 2001 به فروش رساند.

 هم‌اکنون همراه اول با حدود 86 میلیون سیم کارت واگذار شده به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران تلقی می‌شود.با این حساب «قیمت سیم کارت همراه اول» در مقایسه با رقبای خود نه تنها بالا نیست بلکه مناسب نیز است.

 بهتر است بدانید هم‌اکنون 96 درصد جمعیت تحت پوشش اینترنت نسل دو و تمامی 1246 شهر کشور تحت پوشش اینترنت نسل سه، چهار و چهارونیم همراه اول می‌باشند و در بیش از 70 کیلومتر از جاده‌های کشور آنتن‌های همراه اول نصب شده است.

 یکی از جنبه‌های قابل اهمیت در این بحث استفاده از تکنولوژی‌های بالا برای سرعت بیشتر در انتقال داده‌ها در فضای ارتباطی است که مهم‌ترین آن در شبکه‌های تلفن همراه مورد استفاده قرارمی گیرد. تلفن‌های همراه امروزه تنها، وسیله‌ای برای برقراری تماس نیستند، بلکه برای انتقال داده‌های تصویری، متنی و حتی کنترل بخش‌های هوشمندی از زندگی روزمره ما استفاده می‌شوند ولی نکته جالب اینجاست که این مهم بدون داشتن یک سیم کارت امکان پذیر نیست و این ضریب نفوذ بالای نیاز به سیم کارت در جوامع امروزی را می‌رساند.

 

ارسال نظر