اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۸۶

تحقق صددرصدی تعمیرات  برای تامین گاز در زمستان 98

مشهد|  رییس تعمیرات اساسی و نوسازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از تحقق 100 درصدی فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده تعمیرات اساسی 98 این مجتمع گازی خبرداد. ناصر نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار تعادل در مشهد با اعلام این خبر افزود: جهت آماده‌سازی کلیه واحدهای عملیاتی برای تولید بی‌وقفه گاز در ماه‌های سرد سال، تعمیرات اساسی پالایشگاه در شش‌ماهه اول سال و روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان انجام می‌شود. وی بیان داشت: برنامه تعمیرات اساسی امسال در دو واحد تصفیه گاز، دو واحد بازیافت گوگرد و واحد ذخیره‌سازی و همچنین تعمیرات میان دوره‌ای در سایر واحدها صورت می‌پذیرد. نوذری خاطرنشان کرد: از زمان آغاز تعمیرات اساسی تاکنون 361 هزار و 800 نفر ساعت کار انجام شده است و در بخش تعمیرات اساسی شاهد پیشرفت 100 درصدی و در بخش تعمیرات میان دوره‌ای شاهد پیشرفت فیزیکی 90 درصدی هستیم. وی یادآور شد: تمامی عملیات مذکور توسط پیمانکاران و نیروی انسانی بومی منطقه به انجام رسیده است.

مشکل بزرگ ذوب‌آهن تامین سنگ آهن است

اصفهان | یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان می‌گوید: مشکل بزرگ ذوب‌آهن، تامین سنگ آهن است. یزدی‌زاده در ادامه می‌گوید: در سال گذشته علاوه بر تحریم‌ها، اعتصاب کامیون‌داران و بحران آب موفق شدیم به رکورد ۲میلیون و 410 هزار تن تولید چدن با دو کوره بلند تولید دست یابیم. یزدی‌زاده افزود: امسال نیز برنامه داریم به ‌کارگیری کوره سوم در نیمه دوم امسال به ۳ میلیون و پنجاه هزار تن برسیم.

آماده‌سازی پروژه‌های آبرسانی  بعد از ۲۰ سال

زاهدان| دو پروژه بزرگ زیردان و پیشین برای آبرسانی به ۲۰۰ هزار نفر از بی‌آب‌ترین روستاییان ایران حالا که بعد از ۲۰ سال آماده شد‌ه‌اند، پیمانکاران برای تکمیل تعلل می‌کنند. مجتمع‌های آبرسانی زیردان و پیشین از دو سد بزرگ بالادستشان قرار است شاخص آبرسانی در بلوچستان را متحول کنند، استانی که برآوردهای وزارت نیرو می‌گوید کمترین سرانه دسترسی به شبکه آب در ایران را دارد و 700 هزار نفر جمعیت روستایی‌اش شبکه آب ندارند. سد زیردان، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سد بلوچستان است که 207 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و حالا به صدقه سر بارندگی‌های اخیر پر شده و قرار است با تکمیل شبکه پایین‌دستش به صدهزار نفر از روستاییان بی‌آب و محروم بلوچستان آبرسانی کند. سد پیشین هم هرچند به‌‌بزرگی زیردان نیست اما مثل آن امید صدهزار روستایی پایین دستش است.

دستگیری نوجوان 16 ساله با 600 میلیون کلاهبرداری

کرج‌| ‌فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری نوجوان 16 ساله‌ای که با سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد اقدام به 21 فقره برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در سطح کشور کرده بود، خبر داد. سرهنگ مهدی فضلی‌علیشاه گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام شکایت، پیگیری موضوع در دستورکار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که این مبلغ از حساب نامبرده برداشت شده و به حساب فرد دیگری واریز شده که پس از دعوت به پلیس فتا در خصوص موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و با توجه به اینکه تحقیقات نیز صحت گفته‌های وی را تایید می‌کرد تحقیقات وارد مرحله جدیدتری شد و با انجام اقدامات پلیسی در نهایت محرز شد که فردی که به حساب بانکی وی دسترسی داشته و از کارت بانکی‌اش سوءاستفاده کرده، پسر 16 ساله اوست که بلافاصله با هماهنگی‌های صورت گرفته در شهر جدید هشتگرد دستگیر شد.سرهنگ فضلی علیشاه تصریح کرد: این پسر 16 ساله درخصوص تبلیغات خرید اپلیکیشن در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به ورود به درگاه خرید اینترنتی می‌کرد و از این طریق اطلاعات حساب طعمه‌های خود را به سرقت برده و متعاقبا حساب آنها را خالی می‌کرد.

تلاش شهرداری برای تحقق ۳۰۰ میلیارد اوراق مشارکت

کرج| شهردار کرج با اشاره به اینکه در بودجه امسال ۵۵۰ میلیارد اوراق مشارکت دیده شده که تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان آن محقق شده، گفت: تلاش می‌کنیم مابقی در سال جاری محقق شود.

علی اصغر کمالی دیروز در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح ولایت در منطقه باغستان، اظهار کرد: بالای ۵۰ درصد از عملیات اجرای این تقاطع توسط اکیپ‌های امانی شهرداری انجام شده است، در تقاطع غیرهمسطح ولایت بخش‌های سازه‌ای و زیرسازه‌ای توسط یک پیمانکار و مابقی کار توسط سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری کرج‌ به سرانجام رسیده است. شهردار کرج افزود: در اجرای این پروژه صدهزار مترمکعب خاکبرداری، شش هزار مترمکعب بتن‌ریزی یا شش هزار تن آسفالت به‌کار برده شده است. کمالی‌زاده اشاره کرد: ارزش پروژه تقاطع غیرهمسطح ۴۸ میلیارد تومان است که به صورت ۱۰۰ درصد از منابع شهرداری تهیه و اجرا شده است.

 

ارسال نظر