اخبار شهرستا‌ن‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۰۰

لرستان با کمبود پزشک متخصص مواجه است

خرم‌آباد| سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این استان با کمبود پزشک متخصص مواجه است که تلاش می‌شود در طرح توزیع نیروی انسانی این مشکل برطرف شود.محمدرضا نیکبخت دیروز در نشست خبری با خبرنگاران خرم‌آباد بیان کرد: طرح توزیع پزشک متخصص هرساله در مهر و آبان ماه انجام می‌شود و لرستان وضعیت خوبی به لحاظ تعداد پزشک متخصص به ویژه در مناطق محروم ندارد و امیدواریم با پیگیری‌های مسوولان استان نسبت به کمبودهای متخصصان در لرستان توجه ویژه شود.نیکبخت به وقوع سیل فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: تیم‌های اعزامی دانشگاه علوم پزشکی استان به مناطق سیل‌زده اقدامات مطلوبی انجام دادند و ۵۵۲ تیم بهداشتی به این مناطق اعزام و ۳۴ هزار و ۹۰۵ نفر توسط این افراد ویزیت شد.

مسوولان دیر بجنبند تالاب هورالعظیم خشک می‌شود

اهواز| ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شکاف‌های دایک مرزی تالاب هور العظیم لازم است هرچه سریع‌تر بسته شود.‌‌محمدجواد اشرفی گفت: لازم است شکاف‌های دایک مرزی تالاب هورالعظیم که آب را به بخش عراقی هدایت می‌کند، مسدود شود.او افزود: با وجود گذشت چند ماه از سیلاب، همچنان آب تالاب هورالعظیم در حال هدایت به بخش عراقی است و با ادامه این وضعیت، میزان آبگیری تالاب هورالعظیم از سال گذشته هم کمتر می‌شود.اشرفی بیان داشت: عملیات ترمیم این شکاف‌ها در حال انجام است و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، شرکت ملی گاز، سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان وظیفه ترمیم این نقاط را بر عهده دارند.مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: سازمان آب و برق نیز کار خود را آغاز کرده، اما جهاد کشاورزی کار را نیمه تمام رها کرده است.

تبدیل منطقه 14 به حوزه بزرگ فعالیت‌های عمرانی

اصفهان|آیین بهره‌برداری از خیابان منتظرالمهدی (عج) و آغاز عملیات اجرایی ایستگاه آتش نشانی در منطقه 14 با حضور شهردار اصفهان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهرداری و جمع زیادی از مردم منطقه به مناسبت هفته دولت و در ادامه برنامه‌های عمرانی اصفهان در مسیر امید، انجام شد. قدرت‌الله نوروزی در این آیین اظهار کرد: در بین مناطق 15 گانه اصفهان بیشترین حضور را در منطقه 14 داشته‌ام. ده‌ها بار در یک سال و نیم گذشته به این منطقه آمده‌ام و به این منطقه سر زده‌ام. به این حضور افتخار می‌کنم و معتقدم مناطق کمتر بهره‌مند شده از امکانات باید در خدمت رسانی در اولویت قرار بگیرند.

افتتاح چهار پروژه اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر

بوشهر|مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از افتتاح 4 پروژه عظیم منابع طبیعی در هفته دولت خبر دادند. غلامرضا منتظری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در قالب 10 سازه مکانیکی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر همچنین از عملیاتی شدن 35 سازه آبخیزداری در قالب 9 پروژه در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و افزود: برای اجرایی شدن این سازه‌ها در هفته دولت مبلغی معادل 160 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات نفت اختصاص یافته است. استان بوشهر دارای یک میلیون و 800 هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی است که از این میزان یک میلیون و 422 هزار هکتار مرتع، 331 هزار هکتار بیابان و 222 هزار هکتار آن را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد.

 

ارسال نظر