اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۰:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۵۱۵۰۵

برخورد با فساد درون‌سازمانی اولویت اصلی مقابله با فساد است

کرج| رییس کل دادگستری استان البرز گفت: برخورد با فساد درون‌سازمانی بر برون‌سازمانی اولویت دارد و ما هم در استان البرز کمترین مماشاتی در صیانت از سلامت قضات و کارمندان نخواهیم داشت.

حسین فاضلی هریکندی در نشست صمیمی با اساتید حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌ با اقشار و گروه‌های مختلف یکی از برنامه‌های جدی دادگستری است، گفت: هرچند این تلقی صحیح که برنامه‌های سند تحول ملی است را داریم ولی اقتضائات و شرایط خاص استان ایجاب می‌کند با همفکری و جلب هم‌اندیشی نخبگان استانی با کمترین انرژی و هزینه بیشترین دستاوردها را در خصوص مقابله با مفاسد اقتصادی داشته باشیم.

پلمب مرکز تولید غیرقانونی دستمال کاغذی در شیراز

شیراز| مدیرکل استاندارد استان فارس از پلمب یک باغ در منطقه بیدزرد شیراز خبر داد که به شکل غیرقانونی اقدام به تولید و توزیع پنج نمونه دستمال کاغذی غیربهداشتی و غیراستاندارد می‌کرده است.مرتضی رهنما گفت: افرادی در این کارگاه به شکلی بسیار حرفه‌ای اقدام به تولید محصول دستمال کاغذی و حوله کاغذی کرده و با درج علامت و کد 10 رقمی جعل شده استاندارد، این محصول را با قیمتی کمتر از قیمت واقعی محصول به بازار عرضه می‌کردند.رهنما با بیان اینکه در زمان پلمب محل تنها یک نفر در باغ حضور داشته که خود را باغبان معرفی کرده است، گفت: نیروی انتظامی افراد متخلف مرتبط با این کارگاه غیرقانونی را تحت پیگرد قرار داده‌ است.وی گفت: در این کارگاه غیرقانونی پنج نوع دستمال و حوله کاغذی با مارک‌های نرگس، سونیا، فرمین، رکو و پاک فرم تولید و به بازار عرضه می‌شده که همه این کالاها غیراستاندارد و غیربهداشتی است.

جداسازی گندم‌های آلوده سیلوی گنبدکاووس

گرگان|با حضور دادستان گنبدکاووس و کارشناسان، کار جداسازی گندم‌های آلوده در سیلوی گنبدکاووس در حال انجام است.هادی هاشمیان با اشاره به نگهداری 31 هزار تن گندم در سیلوی گنبدکاووس اظهارداشت: علاوه بر انهدام 200 تن گندم آلوده، برای اطمینان از سلامت مابقی گندم‌ها، دادستان گنبدکاووس در این سیلو مستقر شده است و با حضور کارشناسان، کار پالایش و جداسازی گندم‌های آلوده را آغاز کرده‌اند.وی با تاکید بر اینکه این گندم‌های آلوده وارد چرخه غذایی مردم نشده است، افزود: بدون تایید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از این سیلو به کارخانه‌های آرد منتقل نمی‌شود.هاشمیان گفت: تحقیقات از 9 نفر دستگیرشده در این پرونده ادامه داشته و احتمال افزایش تعداد دستگیرشدگان وجود دارد.رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: این سودجویان در فصل خرید گندم به علت استقرار نماینده‌های دادستان در مراکز خرید، بخشی از گندم‌ها را در مرغداری خارج از شهر گنبدکاووس انبار کرده بودند تا پس از پایان فصل خرید و اتمام ماموریت نماینده‌های دادستان، این گندم‌ها را که با خاک و فضولات حیوانی مخلوط کرده بودند به سیلو تحویل دهند که خوشبختانه با رصد اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی و حضور به موقع نیروی انتظامی، این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

آغاز عملیات پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی کشور

اصفهان| با حضور استاندار اصفهان، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استن اصفهان و مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان اجرای بزرگ‌ترین تاسیسات فاضلاب در روستاهای شهرستان فلاورجان اصفهان با سرمایه‌گذاری شرکت ذوب‌آهن اصفهان و سرمایه‌پذیری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان آغاز شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در آستانه هفته دولت و با تاکید مدیریت استان در شرایط خاص اقتصادی کشور پروژه‌ها به نحو احسن به مردم معرفی می‌شوند تا نشاط و امید به مردم هدیه شود اعلام کرد: برای اولین‌بار در کشور با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد تومان ایجاد تاسیسات شبکه فاضلاب در روستاهای فلاورجان عملیاتی می‌شود. وی تاکید کرد ما باید بار اجرای پروره‌های فاضلاب را در قالب تبصره ١٩ و ورود بخش خصوصی از دوش دولت کم کنیم.

آمادگی مرز خسروی برای میزبانی بیش از ۱,۲ میلیون زائر

کرمانشاه| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: مرز خسروی برای میزبانی از بیش از ۱.۲ میلیون زائر اربعین آماده می‌شود. فریبرز کرمی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای اربعین امسال گفت: در سال‌های گذشته زیرساخت‌های این پایانه تکمیل شده و اکنون از نظر گیت‌های مسافران، سرویس‌های بهداشتی و... مشکل خاصی نداریم. کرمی افزود: در حوزه راه‌ها و جاده‌ها نیز برنامه‌های متعددی داریم که در فرصت باقی مانده تا ایام اربعین اجرایی خواهد شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بر لزوم تدوین طرح جامع ترافیکی اربعین از قصرشیرین تا خسروی تاکید کرد و گفت: نقاط حادثه خیز مسیر زوار اربعین نیز باید مشخص و آشکارسازی شود.

 

ارسال نظر