اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۲۴

ترکیدگی خط انتقال ۵۸ ساله آب ارومیه

ارومیه|ترکیدگی و قطع چندین باره خط انتقال آب شرب بخش وسیعی از منطقه ارومیه موجب نارضایتی و گلایه شدید ۵۰ هزار انشعاب شده و از چهارشنبه‌شب تاکنون آب این منطقه قطع است.

از چهارشنبه شب برای چندمین بار متوالی با ترکیدگی خط انتقال ۶۰۰ میلی‌متری آب شرب در ارومیه، مناطق وسیعی از شهر شامل ضلع جنوبی بلوار باهنر، جاده انهر، ۶۰ طناب، خیابان‌های ورزش، آهندوست، سربازان گمنام و خیابان‌های منشعب از آن، ارشاد، وکیلی، ضلع غربی بلوار مدرس، زمین‌های جانبازان و روستای الواج دچار قطعی آب شده است.

با وجود اینکه عملیات آبرسانی توسط هشت تانکر در این مناطق در حال انجام است ولی مردم از شرایط

به وجود آمده به‌شدت گلایه مند هستند.

قلی‌زاده یکی از بانوان این منطقه که در حال دریافت آب از تانکر آبرسانی شرکت آب و فاضلاب است با گلایه از شرایط به وجود آمده می‌گوید: الان فصل تابستان است و آب به‌شدت مورد نیاز خانواده‌هاست در سال جاری این دومین بار است که با قطعی آب مواجه هستیم و در شرایط خوبی قرار نداریم.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی ساخت و ساز مسکن

بوشهر|فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان فردی که در شهر بوشهر ۷۰ میلیارد ریال در زمینه ساخت و ساز مسکن از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده دستگیر شد.

سردار خلیل واعظی اظهار کرد: در پی اطلاع پلیس از فعالیت‌های مجرمانه فردی در زمینه خرید و فروش و ساخت و ساز مسکن در شهر «بوشهر» پرونده‌ای در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان تشکیل شد. وی افزود: پس از بررسی‌های میدانی و اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد فردی در زمینه ساخت و ساز واحد‌های تجاری و مسکونی فعالیت داشته که  ابتدا واحدها را به متقاضیان فروخته و پس از گذشت مدت زمانی مجددا در بنگاه املاک دیگر اقدام به فروش این واحدها به اشخاص غیر می‌کرد و با جلب اعتماد بنگاه‌های املاک و متقاضیان، ۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده سپس متواری شده بود. سردار واعظی با بیان اینکه ماموران پلیس در یک عملیات دقیق و غافلگیرانه متهم را در یکی از محله‌های شهر بوشهر شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند، گفت: فرد دستگیر شده در بازجویی و تحقیقات پلیس به 14 فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.

پیام تبریک به مناسبت روز پزشک و داروساز

ساری|رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پیامی فرا رسیدن روز پزشک و داروساز را تبریک گفت. در بخشی از پیام سید عباس موسوی آمده است: «یکم شهریور، زادروز حکیم بوعلی سینا و روز پزشک و پنجم شهریورماه روز داروساز بر تمامی پزشکان دلسوز و داروسازان زحمتکش مبارک باد.

«طبیب» مظهر حیات و زندگی است که با دم مسیحیایی خویش، درد و رنج را از جسم و روان دردمندان زدوده و امید و شوق به زندگی را در جسم و روح آنان می‌دمد. با احترام و سپاس، فرا رسیدن یکم شهریورماه، وپنجم شهریور ماه روز بزرگداشت فیلسوف و حکیم نامدار زکریای رازی و روز داروساز را صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.»

 شهرهای تاریخی؛ خالق وحدتی بنیادین و هدفمند

اصفهان|شهردار اصفهان گفت: احترام متقابل شهر و شهروند در زیستگاه‌های فرهنگی و قابلیت پاسخگویی دوسویه بسترساز خلاقیت فرهنگی و مشارکت جویی فرهنگی شده که پیامد آن بهزیستی فرهنگی در شهرهای تاریخی است.

 قدرت‌الله نوروزی در اجلاس شهرهای تاریخی جهان در شهر ریازان روسیه، با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای مهم ایران در مرکز ایران واقع شده و مقصدی جذاب برای گردشگران داخلی و بین المللی است که صدها اثر تاریخی باشکوه و ثبت شده به عنوان میراث فرهنگی دارد، اظهار کرد: برخی از این آثار مانند میدان نقش‌جهان، به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

حذف کامل قبض‌های کاغذی برق تا 5 روز آینده

ساری|مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: حذف قبوض کاغذی یک طرح ملی است و در کل کشور اجرا می‌گردد. در مازندران (حوزه توزیع برق مازندران از آمل تا گلوگاه) نیز از اول شهریور ماه در تمام شهرستان‌های تابعه اجرایی خواهد شد .

مهندس رضا غفاری با بیان این خبر افزود: این طرح به منظور صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی، توسعه دولت الکترونیک و کاهش هزینه‌هاست و شرکت توزیع نیروی برق مازندران از اول شهریور نسبت به حذف کامل قبض کاغذی برق و ارسال صورتحساب در قالب پیامک به شماره همراه کلیه مشترکین استان اقدام می‌نماید .وی خاطرنشان کرد: برای مشترکانی که شماره همراه خود را در ماه‌های گذشته در سامانه شرکت توزیع نیروی برق مازندران ثبت کرده‌اند صورتحساب مشترکین با پیامک ارسال می‌شود و تاکنون 83 درصد از شماره همراه مشترکین جمع اوری شده است که برای این دسته از مشترکان صورتحساب به صورت الکترونیکی و در قالب پیامک ارسال می‌شود.

 

ارسال نظر