حمایت از تلاش‌های ایران در پیشگیری از تلفات جاده‌ای

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۲۳
حمایت از تلاش‌های ایران 
در پیشگیری از تلفات جاده‌ای

آذربایجان شرقی|

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: متاسفانه شاهد روند افزایشی و هشدار‌دهنده آسیب‌ها و مرگ و میر ناشی از تصادفات در ایران هستیم و همه افراد به نوعی در معرض تصادفات جاده‌ای هستند.

به گزارش ایلنا، کریستف هملمن در بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از جوامع ایمن که با حضور وزیر بهداشت در تبریز گشایش یافت، عنوان داشت: آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای یکی از پنج علت مهم مرگ و میر در ایران به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ روند افزایشی داشته است اما مطمئنا با همکاری همدیگر می‌توانیم مدل موفقی برای ایمنی راه را به منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ارایه کنیم.

هملمن در خصوص نگاه مخصوص سازمان جهانی به ایران، تصریح کرد: دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در حوزه ایمنی راه در کشور، ایران را برای نمایش الگوی اجرایی چارچوب منطقه‌ای ایمنی راه انتخاب کرده و این فرصت منحصر بفردی است که می‌تواند برای تقویت تلاش‌های مان و تبادل درس آموخته و تجربیات موفق با جامعه جهانی مورد استفاده قرار گیرد. در اولین قدم، دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران از ظرفیت‌سازی نیروی انسانی در حوزه سیستم ایمن و تقویت چارچوب قانونگذاری در حوزه ایمنی راه حمایت می‌کند.

 

ارسال نظر