اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۳۶

مطالبات چایکاران شمال واریز شد

رییس سازمان چای کشور از پرداخت ۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد.

حبیب جهانساز، گفت: ۲ میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای، روز چهارشنبه به حساب چایکاران شمال کشور واریز شده است. او افزود: با واریز این مبلغ تاکنون ۱۹۸ میلیارد تومان از بهای برگ سبز خریداری شده به چایکاران استان‌های گیلان و مازندران پرداخت شده است. رییس سازمان چای کشور اظهار داشت: چایکاران شمال تاکنون ۹۹ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۲۶۳ میلیارد تومان از باغ‌های‌شان چیدند که ۵۵ درصد آن درجه یک و بقیه درجه دو بود. او با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار تن چای خشک هم در کارخانه‌های چایسازی استان‌های گیلان و مازندران تولید شده است، تصریح کرد: برگ سبز چای در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت می‌شود.

تولید تسمه تیر ورق

 در ذوب‌آهن اصفهان اصفهان| ذوب آهن برای تنوع بخشی به سبد محصولات خود و تضمین ایمنی سازه‌های فولادی

کشور، تسمه تیرورق تولید کرد. یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد در گفت‌وگو با خبرنگار ما و با اعلام خبر فوق، گفت: تسمه تولید شده در نورد 650 ذوب‌آهن اصفهان  در سازه‌هایی کاربرد دارد که از تیرورق استفاده می‌شود. وی تولید محصول جدید را در راستای تضمین ایمنی اینگونه سازه‌ها ارزیابی کرد و افزود: برای استفاده از تیرورق که به روش جوشکاری ورق انجام می‌شود دو مشکل عمده وجود داردکه ایمنی سازه‌ها را به مخاطره می‌اندازد:  اول، برشکاری ورق‌های عریض به اندازه‌های موردنظر که در برش ورق سطح کناری ورق ضمن ناهموار بودن حاوی زائده‌های برش است که عمدتا برطرف نمی‌شوند؛ مشکل دوم نیز به جوشکاری غیر پیوسته و قطع و وصل‌های مکرر روی ورق‌های برش خورده مربوط است، که این دو عامل باعث می‌شود سطح ایمنی سازه نسبت به استفاده از تسمه به یک سوم کاهش یابد .

صنایع کوچک خراسان شمالی صادرات محور نیستند بجنورد| ‌معاون امور صنایع و معادن خراسان

شمالی گفت: بیشتر صنایع کوچک موجود در این استان صادرات محور نیستند. ‌رضازاده ‌افزود: بیشتر صنایع مشغول به کار در این استان زمانی راه‌اندازی شده‌اند که موضوع تولید محصول صادرات محور آن‌قدر مطرح نبوده است، بنابراین امکان تولید چنین محصولاتی در این واحدها وجود ندارد مگر اینکه خطوط موجود را به‌روز کند. از سوی دیگر برای به‌روز کردن این خطوط نیاز به ارایه تسهیلات ارزان قیمت است که چنین تسهیلاتی نیز فعلا در استان موجود نیست.

 

ارسال نظر