اخبار شهرستان ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۶۲

اشتغالزایی در روستاها از طریق آب

مشهد|مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ما معتقدیم که اگر آب ارزش واقعی خود را پیدا کند دیگر شاهد هدر رفت آن در بخش‌های مختلف نخواهیم بود، همچنین آب صرف فعالیت‌هایی می‌شود که ارزش اقتصادی بیشتری برای جامعه به دنبال خواهد داشت. علیرضا عامری با بیان این مطلب که «بازار آب» یکی از مولفه‌های اقتصاد آب است، عنوان کرد: در دشت‌هایی از خراسان که محدودیت منابع آبی وجود دارد، آب صرف فعالیت‌هایی می‌شود که صرفه اقتصادی بیشتری دارند، با این وجود بازار آب این فرصت را می‌دهد که آب اختصاص یافته را صرف فعالیت‌های اقتصادی سودآور کنیم. مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: مبادله قانونی آب باعث شکل‌گیری اقتصاد در بخش‌های دیگر که منجر به اشتغالزایی در صنایع وابسته به آب است، خواهد شد. به‌طور مثال فولاد خراسان در حال حاضر از 4 حلقه چاه استفاده می‌کند، این درحالی است که در بهترین حالت ممکن این 4 حلقه چاه می‌تواند برای 40 نفر اشتغالزایی کند، در حالی که چاه‌های اختصاص یافته به صنایع فولاد بالغ بر 4000 نفر اشتغالزایی انجام داده است.

جابه‌جایی کلکتورفاضلاب در میدان ورزش

اراک|درراستای احداث تقاطع غیرهم سطح درانتهای خیابان هپکو واقع درمیدان ورزش توسط شهرداری کلان‌شهراراک، اداره بهره‌برداری فاضلاب منطقه یک امورآب وفاضلاب شهرستان اراک بامشارکت شهرداری درکوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به جابه‌جایی کلکتورفاضلاب موجود دراین منطقه کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی مهندس سعید سرآبادانی مدیرامورآب وفاضلاب شهرستان اراک اظهار داشت: باتوجه به احداث تقاطع غیرهم سطح درانتهای خیابان هپکو و وجود تاسیسات این اموردر این منطقه و الزام جابه‌جایی کلکتورفاضلاب، اداره بهره‌برداری فاضلاب منطقه یک امورآب وفاضلاب شهرستان اراک دراسرع وقت به صورت شبانه روزی و با همکاری و تعامل بسیارخوب شهرداری اقدام به جابه‌جایی کلکتور قطر2000 میلیمتر به طول 300متر به همراه 5 فقره منهول واسطه در این محل تجمیع شده کرده و ازمسیرانتهای هپکوبه سمت تصفیه خانه شهراراک منتقل می‌شود، انجام این عملیات جابه‌جایی درنوع خود بسیارمهم وحساس بوده است.

برگزاری جلسه کمیته فرعی بهداشت و روان

اراک|جلسه کمیته فرعی بهداشت و روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور رییس روابط کار و مددکاری امور ایثارگران ستاد، اعضای کمیته فرعی بهداشت و روان، ، مدیر منطقه مرکزی و جمعی از معاونین و روسا در منطقه مرکزی برگزار شد.

احمد درامامی رییس امور اداری منطقه، هدف از برگزاری این جلسه را افزایش سطح بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه عنوان کرد و گفت: در این جلسه راهکارهای لازم جهت ارتقای سطح استقبال کارکنان و خانواده‌ها از خدمات مرکز مشاوره نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعه طرح ایجاد واحدهای پایلوت در فولاد مبارکه

اصفهان|جلسه کمیته مدیریت شرکت فولاد مبارکه با حضور عظیمیان مدیرعامل، معاونان و مدیران نواحی بهره‌برداری و پشتیبانی برگزار شد. در این جلسه، ابتدا گزارش عملکرد و وضعیت ایمنی شرکت در ماه‌های اخیر ارایه شد.  عظیمیان در این خصوص ضمن قدردانی از همکاری کارکنان شرکت و متولیان ایمنی گفت: همچنان که پیش از این نیز تأکید شده است، حتی یک حادثه هم برای شرکت زیانبار و زیاد است؛ به همین دلیل و به‌منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه باید با مطالعه دقیق شبه‌حوادث و استخراج علل حوادث جزئی از بروز حوادث بزرگ پیشگیری کنیم.

 

ارسال نظر