معاون رییس‌جمهور: دولت از مهارت‌افزایی زنان روستایی حمایت می‌کند

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۵۸

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: مهارت‌افزایی زنان روستایی مورد حمایت دولت بوده و در مناطق مختلف کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار دیروز در بازدید از فعالیت‌ اقتصادی و تولیدی زنان روستایی «حمل‌آباد» عنوان کرد: توجه به مهارت‌افزایی زنان روستایی که منجر به رونق اقتصادی و کارآفرینی نیز خواهد شد مورد حمایت ویژه دولت قرار دارد.

وی به ظرفیت خاص بانوان در رشد و امنیت اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: به منظور توانمندسازی زنان روستایی با حمایت از مهارت افزایی بانوان و دیگر طرح‌های مرتبط به دنبال تولید محصولات با‌کیفیت و استاندارد به دست توانمند بانوان هستیم.  معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توانمندسازی خانواده‌های ساکن در روستاها پرداخت و یادآور شد: برگزاری رویداد استارت‌آپ‌های روستایی و مجهز کردن فعالیت‌های این بخش به فناوری‌های نوین می‌تواند پاسخگوی بسیاری از کمبودها باشد و مطمئنا اثرات بها دادن به علوم نوین در کوتاه‌مدت و بلندمدت مشهود خواهد بود.

ابتکار به تحولات مثبت ایجاد شده در روستاها با انجام طرح‌های روستایی نیز اشاره کرد و افزود: از دغدغه‌های دولت فراهم آوردن زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و برگشت به روستاها برای شکوفایی تولیدی و اقتصادی منطقه است. وی به موفقیت صندوق‌های اعتباری خرد بانوان روستایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: برای توسعه فعالیت حوزه‌های صنایع دستی مانند فرش، گلیم و دیگر تولیدات مرتبط تسهیلات خاصی در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر