توزیع ۲۱۳۰۰۰ بسته موادغذایی در مناطق محروم در روز عید غدیر

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۵۶
توزیع ۲۱۳۰۰۰ بسته موادغذایی در مناطق محروم  در روز عید غدیر

گروه بنگاه‌ها|

طرح 213هزار اطعام در روز عید غدیر به همت ستاد اجرایی فرمان امام و با کمک گروه‌های مردمی برای توزیع در در ۵۰ نقطه محروم از ۱۴ استان کشور کلید خورد.

محمد مخبر؛ رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین ارسال ۲۱۳ هزار بسته غذایی به‌مناسب عید غدیرخم اظهار کرد: ماموریت اصلی ستاد اجرایی، توانمندسازی اقتصادی مردم در مناطق محروم با محوریت اشتغال است. وی ادامه داد: بر این اساس در ۶ هزار روستا در زمینه اشتغال‌زایی در حال فعالیت هستیم و سال گذشته 81 هزار شغل را ایجاد کردیم و امسال هم متعهد به ایجاد ۱۰۰ هزار شغل شده‌ایم که در چهار ماه نخست سال از برنامه خود جلوتر هستیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که ما از کمک‌های موردی در مناطق کم برخوردار غافل نشویم؛ کمک به بیماران سرطانی، کاشت حلزون گوش برای کودکان ناشنوا، وام قرض‌الحسنه و ...نمونه‌ای از این فعالیت‌ها هستند. مخبر بااشاره به فعالیت‌های ستاد در حوادث غیرمترقبه گفت: در حادثه سیل و پس از آن کمک‌های گسترده‌ای توسط ستاد به این مناطق شد؛ از جمله این خدمات توزیع بسته‌های مواد غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، قند، شکر و ... در این مناطق بود.

وی تصریح کرد: امروز هم ۲۱۳ هزار بسته مواد غذایی توسط نیروهای جهادی و مردمی بسته‌بندی می‌شود و تا روز عید غدیرخم در ۵۰ نقطه از ۱۴ استان کشور توزیع خواهد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: در برخی مناطق کم برخوردار استان تهران و حاشیه پایتخت نیز در روز عید غدیر ۱۴ ایستگاه برای اطعام برپا می‌شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به‌همراه مدیران این مجموعه با حضور در جمع گروه‌های مردمی در جریان بسته‌بندی این مواد غذایی قرار گرفتند.

   تمرکز بنیاد برکت بر اشتغال‌زایی در مناطق محروم  روستایی

همچنین مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر تمرکز این بنیاد بر اشتغال‌زایی در مناطق محروم روستایی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، سعید جعفری در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر درباره حضور بنیاد برکت در این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه به نوعی توانمندی‌های جوامع روستایی و عشایری را به نمایش می‌گذارد و با توجه به ماموریت اصلی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه، پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و به ویژه روستاهاست و فعالیت پررنگ و موثرش در بیش از ۷ هزار روستای کشور، می‌تواند فرصت مغتنمی باشد برای شناسایی جامعه هدف بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی و پیشرفت و آبادانی.  وی با اشاره به ایجاد ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در ۶ هزار روستای کشور در سال جاری با بیش از ۸۴ هزار شغل توسط بنیاد برکت، تصریح کرد: با توجه به نوع رویکردی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بحث محرومیت‌زدایی دارد و این مهم را با یک مدل و الگوی جامع دنبال می‌کند، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر می‌تواند شرایطی را فراهم کند که این مدل از قبل ارزیابی و اجرا شده، به دیگر نهادها و علاقه‌مندان نیز عرضه شود و حتی در بوته نقد و بررسی کسانی که از مبانی نظری گرفته تا حوزه اجرایی در این زمینه فعال هستند، قرار گیرد.  مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تأکید بر وجود یک نگاه سیستمی و شبکه‌ای در این بنیاد در مقوله ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: مدیریت بخش پشتیبانی و بازاریابی بنیاد برکت در طول برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر، مذاکراتی را با تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی انجام می‌دهند تا بتوانیم کارآفرینان خود را با این پشتیبانان متصل و مرتبط کنیم. از آن‌جا که این نمایشگاه محل حضور و فعالیت صنوف و متخصصان مختلف است، می‌تواند یک نقطه تلاقی برای کارآفرینان و فعالان عرصه بازاریابی و صادرات باشد تا زنجیره اشتغال را کامل کنند.

 جعفری تأکید کرد: در بنیاد برکت هیچ اشتغالی ایجاد نمی‌شود و منابع به آن تعلق نمی‌گیرد، مگر آنکه از بازار فروش برای محصول آن شغل اطمینان حاصل شده باشد. با اطمینان خاطر از وجود بازار فروش مناسب است که فرآیند ایجاد یک شغل آغاز می‌شود.

وی درباره برنامه‌های بنیاد برکت برای فعالیت‌های بیشتر در مناطق روستایی و عشایری گفت: بنیاد برکت در مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دارای برنامه‌های توسعه است که برنامه سوم آن از نیمه امسال طراحی و تدوین می‌شود. در چشم‌انداز این برنامه، حضور فعال‌تر بنیاد در عرصه محرومیت‎‌زدایی در روستاها با رویکرد ایجاد اشتغال مورد تأکید قرار گرفته است. منظور، اشتغالی است که ضمن ایجاد یک معیشت پایدار برای متقاضی، اقتصاد منطقه را هم فعال کند و در مجموع، به رونق اقتصاد روستایی در سطح کشور نیز یاری کند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تشریح اقدامات این بنیاد در مناطق عشایری نیز اظهار داشت: ما در سنوات گذشته اقداماتی را در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت راه و احداث پل در مناطق عشایرنشین به سرانجام رسانده‌ایم، اما در حوزه اشتغال‌زایی نیز درصدد اجرای طرح‌های اجتماع‌محور در این مناطق هستیم.

جعفری از انجام مذاکراتی با سازمان امور عشایر ایران در همین راستا خبر داد و افزود: پیشنهاد اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت را در جامعه مولد عشایری ارایه کرده‌ایم که با استقبال مواجه شده و منتظریم تا سازمان امور عشایر، مناطقی را به عنوان نقاط هدف اجرای این طرح‌ها معرفی کند و فعالیت‌هایمان را آغازکنیم.

 

ارسال نظر