اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۸۸۶

کمک ناچیز سازمان‌های بین‌المللی به ایران

کرمان|مدیرکل اتباع استانداری کرمان با اشاره به خدمات ارایه شده به اتباع افعانستانی گفت: چشم ما به سازمان‌های بین‌المللی نیست زیرا کمک آنها خیلی ناچیز است. در آموزش دانش‌آموزان اتباع بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه به استان تحمیل می‌شود که آنها فقط ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

حمید شمس الدینی در بازدید استاندار کرمان از مهمانشهر (اردوگاه اتباع) رفسنجان اظهار کرد: مهمانشهر حدود ۳۱ هکتار وسعت دارد و اکثریت جمعیت اینجا شیعه هستند. وی در ادامه بیان کرد: مهمانشهر دارای سالن ورزشی و ۹۴ باب مغازه است و ۲۰۵ واحد مسکونی در دست احداث است. مدیرکل اتباع استانداری کرمان با اشاره به خدمات ارایه شده به اتباع افعانستانی گفت: چشم ما به سازمان‌های بین‌المللی نیست زیرا کمک آنها خیلی ناچیز است. در آموزش دانش‌آموزان اتباع بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه به استان تحمیل می‌شود که آنها فقط ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

بررسی  علت  فوت  بانوی گیلانی در کلینیک  زیبایی

رشت|معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی با یک اکیپ ویژه در حال بررسی علل و ماجرای دقیق فوت یک بانو در یکی از کلینیک‌های جراحی زیبایی شهر رشت است.

اسماعیل نورصالحی در گفت‌وگو با تسنیم با تأیید خبر فوت بانوی 30 ساله رشتی در یکی از کلینیک‌های جراحی زیبایی شهر رشت اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای روشن شدن کامل ماجرای فوت این خانم رشتی در یک کلینیک جراحی، در حال بررسی دقیق علل رخداد این واقعه ناگوار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این بانوی 30 ساله رشتی برای عمل جراحی به یک کلینیک جراحی سطح شهر مراجعه کرده بود عنوان کرد: عمل جراحی زیبایی این خانم طبق اطلاعات موجود در دانشگاه علوم پزشکی عمل بینی یا همان رینو پلاستی بوده که البته به دلایل نامعلومی فوت شده است.

وی با بیان اینکه اکیپ ویژه دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی علت مرگ این بانوی رشتی است اظهار داشت: فعلاً هیچ چیزی نمی‌توان در مورد علل دخیل در فوت این فرد بیان کرد بنابراین برای اطلاع دقیق از اتفاقاتی که کلینیک جراحی زیبایی مذکور رخ داده است باید منتظر اعلام نتایج تحقیقات به عمل آمده باشیم.

یک میلیون و 200 هزار تن صادرات ذوب‌آهن  در سال جاری

اصفهان| ذوب‌آهن اصفهان که در سال گذشته نزدیک به 50 درصد محصولات خود را صادر کرد و عنوان صادر‌کننده ممتاز کشور را از آن خود نمود، در سال جاری نیز با وجود تحریم‌های ظالمانه که صنعت فولاد کشور را نیز نشانه گرفت، صادرات این شرکت طبق برنامه در حال انجام است و امید می‌رود که تا پایان سال از رقم یک میلیون و 200 هزار تن عبور کند . مهندس بهزاد کرمی مدیر فروش خارجی ذوب‌آهن اصفهان درخصوص عملکرد صادراتی این شرکت در4 ماهه ابتدای سال جاری گفت: با وجود تمامی تنگناها و مشکلات موجود در شرایط تحریم ذوب‌آهن اصفهان موفق به صادرات حداقل ماهانه 100 هزار تن انواع محصولات فولادی گردیده است که این حجم صادرات در برگیرنده بازارهای جدید صادراتی مانند غنا و توسعه در حوزه CIS و کشورهای آسیای جنوب شرقی است. ضمن اینکه صادرات محصولات فرعی مازاد بر نیازهای داخلی کشور هم در حال حاضر انجام می‌شود.

کشف  طوطی‌های  برزیلی قاچاق  در  یزد

یزد|معاون اجتماعی پلیس استان از کشف تعدادی پرنده و طوطی برزیلی قاچاق در یزد خبر داد.

سرهنگ محمدرضا مزیدی اظهار داشت: ماموران پلیس یزد در بازرسی از یک اتوبوس، 145 قطعه عروس هلندی و 45 قطعه طوطی برزیلی قاچاق را کشف کردند.وی ادامه داد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه اتوبوس اسکانیا را که از زاهدان عازم تهران بود برای بازرسی متوقف کردند. معاون اجتماعی پلیس استان یزد افزود: در بازرسی از این اتوبوس، 190 پرنده تزئینی کمیاب و قاچاق شامل 145 قطعه عروس هلندی و 45 قطعه طوطی برزیلی کشف و یک متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.وی با بیان کارشناسان ارزش این محموله پرنده قاچاق را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پرنده‌های قاچاق تحویل محیط زیست استان و متهم این پرونده نیز‌ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.مزیدی با بیان اینکه پلیس برخورد جدی با پدیده قاچاق به ویژه در حیات وحش و پرندگان را در دستور کار دارد، عنوان کرد: مقابله با قاچاق گونه‌های حیات باید با آموزش و آگاهی مردم باشد تا جلوگیری از خرید و فروش این‌گونه‌ها افزایش یابد.

 

ارسال نظر