پیش‌بینی تولید 700 کیلو زعفران در کرمانشاه

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۸۸۵
پیش‌بینی تولید 700 کیلو زعفران در کرمانشاه

کرمانشاه|رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال جاری با افزایش ۹۶هکتاری، سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه به ۱۸۵هکتار رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، نوربخش حاتمی اظهار کرد: با افزایش تولید در واحد سطح انتظار تولید ۷۰۰ کیلوگرم زعفران از سطح ۱۸۵هکتار فعلی برآورد شده است.

حاتمی با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۶ سطح زیر کشت زعفران استان ۸۹هکتار و تولید آن ۳۶۰ کیلوگرم بود، افزود: سال 1397 با توجه به تامین اعتبار 3.6 میلیارد تومانی از محل اعتبارات استانی بیش از ۳۰۰ تن پیاز زعفران با کیفیت بسیار عالی بین کشاورزان متقاضی کشت توزیع شد.حاتمی با اشاره به تولید ۴۵۰کیلوگرم زعفران در سال جاری تصریح کرد: میانگین تولید در مزارع زعفران در سال اول احداث نیم کیلوگرم و در سال‌های دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۲، ۴ و۷ است و تا یازده کیلوگرم در سال پنجم خواهد رسید.

حاتمی اضافه کرد: در مزارع نمونه استان عملکرد ۱۷کیلوگرم نیز به ثبت رسیده است. طی برنامه سه‌ساله بخش کشاورزی، سطح زیر کشت زعفران استان به ۱۲۰۰هکتار و تولید آن به هفت تن خواهد رسید.رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه زعفران یکی از گونه‌های گیاهی بسیار مستعد برای شرایط آب و هوایی استان محسوب می‌شود، اضافه کرد: نیاز به آبیاری در این زراعت بسیار اندک و محدود به دوبار آبیاری در شهریور ماه است.حاتمی افزود: آزمایشات کیفی انجام‌گرفته روی محصول زعفران تولیدی استان، نشان از کیفیت ممتاز آن داشته است.

 

ارسال نظر