توزیع ۵۰۰ هزار بسته‌ لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مناطق محروم

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۸۷۹
توزیع ۵۰۰ هزار بسته‌ لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مناطق محروم

دستور رییس ستاد اجرایی فرمان امام برای راه‌اندازی صندوق حمایت از تولید داخلی نوشت افزار

گروه بنگاه‌ها|

پویش ملی مشق احسان با هدف اهدای نوشت افزار به دانش‌آموزان کم برخوردار، در هفتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی رسما افتتاح شد.

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم با بیان اینکه صنعت فرهنگی نوشت‌افزار جزو صنایع مغفول کشور است، گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان گردش صنایع فرهنگی و نوشت‌افزار در ایران است، سهم تولید داخلی از این گردش مالی کمتر از ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که نزدیک نیمی از آن مربوط به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: مسوولان ستاد اجرایی در بحث تولید نوشت‌افزار ایرانی به چند نکته اهمیت دهند؛ نخست این که در بخش نوشت‌افزار، هرآنچه در داخل تولید نمی‌شود برای تولید آن پشتیبانی انجام گیرد و به تولید برسیم.مخبر نکته دوم را ایجاد صندوق خطرپذیر برای صنعت فرهنگی نوشت‌افزار عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این صندوق ضمن حمایت از تولید داخلی، ضرر را ما می‌پذیریم و سود این تولید به تولیدکننده داخلی خواهد رسید.

وی افزود: در تمامی خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از جمله کمک به سیل‌زدگان و پویش احسان از کالای ایرانی استفاده شده است.رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: بر این اساس تمامی فعالیت‌های ما در مناطق محروم کشور انجام می‌شود؛ تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ مدرسه را در مناطق محروم تحویل دادیم که تا ۲ هزار مدرسه ادامه می‌دهیم.

مخبر با اشاره به فعالیت‌های بنیاد اجتماعی احسان در زمینه توزیع کالا و تجهیزات آموزشی تصریح کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان کم برخوردار کشور توزیع شد که سهم ستاد ۱۵۰ هزار بسته و سهم مردم نیز ۱۵۰ هزار بسته بود؛ امسال این آمار باید به ۵۰۰ هزار بسته برسد؛ ۲۵۰ بسته سهم ستاد

و ۲۵۰ بسته نیز سهم مردم است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ابراز امیدواری کرد تا سال آینده، ۷۰ درصد نوشت‌افزاری که در داخل کشور تولید نمی‌شود به‌صورت بومی تولید شود.

در این مراسم سعید حسینی؛ مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۵ هزار محصول بومی در بخش نوشت‌افزار تولید می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ تولیدکننده ایرانی در بخش نوشت‌افزار فعالیت می‌کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه سهم کالای ایرانی از بازار ۶ هزار میلیارد تومانی نوشت‌افزار در کشور، ۳۰ درصد است، افزود: در بحث کاراکترسازی نیز شرایط خوبی در بخش نوشت‌افزار فراهم شده است.وی یادآور شد: در زمینه اجتماعی سال گذشته اتفاقات خوبی افتاد و ۱۵۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در پویش مشق احسان توزیع شد.

 دعوت مدال‌آور المپیک از ورزشکاران برای پیوستن به پویش ملی مشق احسان

در ادامه این مراسم کمیل قاسمی؛ کشتی‌گیر کشورمان و همچنین سفیر پویش ملی مشق احسان از دیگر ورزشکاران خواست به این پویش کمک کنند و بپیوندند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کالای ایرانی، کمک به اقتصاد کشور و جوانان است، گفت: به عنوان یک ورزشکار کمک به این پویش را وظیفه خود می‌دانم.گفتنی است در این مراسم گروه تواشیح و همخوانی الغدیر، قطعه‌ای مرتبط با تولید ملی را اجرا کردند و چند تولیدکننده داخلی در زمینه نوشت‌افزار در خصوص دغدغه‌های موجود در این صنعت به بیان نظر پرداختند.

لازم به ذکر است پویش ملی مشق احسان با مشارکت گروه‌های جهادی و مردمی و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منظور اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم‌برخوردار راه‌اندازی شده است.

 

 

 

ارسال نظر