اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۸۰۷

ساخت اولین پارک موضوعی کودک و سلامت

مشهد| رییس اداره سرمایه‌گذاری‌های نوین معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: اولین پارک موضوعی کودک و سلامت در راستای خدمت‌رسانی به خانواده‌ها و کودکان شهر مشهد ساخته خواهد شد. سید مهدی نعمتی خیرآبادی در این خصوص عنوان کرد: پارک موضوعی کودک و سلامت به عنوان اولین پارک موضوعی واقع در منطقه 10 شهرداری مشهد است که جهت خدمت رسانی به خانواده‌ها و کودکان توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد خواهد شد. وی افزود: بخش زیادی از مساحت 3.3 هکتاری این پروژه قرار است به ساخت فضای سبز عمومی و پارکینگ اختصاص یابد.

احداث بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای در همدان

همدان| معاون فرماندار همدان از احداث شهرک گلخانه‌ای 25 هکتاری در شهرستان همدان خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای استان در شهرستان همدان احداث می‌شود. رضا زمانی در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان، با بیان اینکه اولویت اول استان و شهرستان برنامه 3 ساله است، اظهار کرد: پیشرفت پروژه‌های جهادکشاورزی همدان 49 درصد بوده که در بخش گلخانه‌ها 3 درصد پیشرفت داشته است. وی با اشاره به سند توسعه استان همدان تصریح کرد: 2 شهرک گلخانه‌ای 15 هکتار و 10 هکتاری و یک گلخانه 10 هکتاری در شهرستان همدان در حال احداث است که با اجرای این میزان برنامه سال 98 جهادکشاورزی شهرستان در زمینه توسعه سطح گلخانه‌ها محقق می‌شود. زمانی افزود: شهرک گلخانه‌ای نیکو سخن نخستین شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی در استان بوده که در سطح 25 هکتار و در 44 قطعه احداث خواهد شد. وی یادآور شد: این شهرک گلخانه‌ای 18 هکتار سطح مفید دارد که برای 216 نفر اشتغالزایی خواهد داشت که امیدواریم در هفته دولت نخستین واگذاری‌ها به متقاضیان آغاز شود.

7توله ببر در باغ وحش مشهد تلف شدند

مشهد| از ابتدای امسال ۷ توله ببر در باغ وحش مشهد تلف شدند که دلایل آن نیازمند بررسی است. ایمان محمدی آبیز کارشناس مسوول نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان رضوی با تایید این خبر اظهار داشت: در حال تهیه گزارشی مبسوط در این زمینه هستیم و به زودی جزییات آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

توفان سیستان بیش از ۱۰۰ نفر را روانه بیمارستان کرد

زاهدان| مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وزش توفانی که در روزهای اخیر منطقه سیستان را فرا گرفته تاکنون ۱۰۵ نفر از مردم منطقه روانه مراکز درمانی شده‌اند. عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: عمده این افراد در پی مشکلات قلبی، ریوی، چشمی و تنفسی ناشی از توفان روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند که خوشبختانه بخش عمده این افراد یعنی 79 نفر از آنها به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و مابقی برای دریافت خدمات درمانی بیشتر بستری شده‌اند. وی گفت: توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به‌ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند ‌هنگام وزش توفان، پراکنده شدن ریزگردها، افزایش غلظت ذرات معلق در هوا و آلودگی هوا از تردد در فضای باز خودداری و در صورت لزوم حتماً از ماسک استفاده کنند.

تولید1447 تن گوشت سفید گرم در گچساران

سمنان| رییس جهاد کشاورزی گچساران گفت: از سال گذشته تاکنون یک هزار و 447 تن گوشت سفید گرم در گچساران تولید و عرضه شد. سید عبدالوهاب پورالحسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان گچساران دارای ۳۲ واحد تولیدی مرغ است که از این تعداد ۱۹ واحد مرغداری بنا به دلایل مختلفی اعم از نبود نقدینگی و بدهکاری به بانک‌ها غیرفعال هستند.  وی با بیان اینکه هم‌اکنون 13 واحد تولیدی مرغ در این شهرستان فعال هستند، گفت: در این تعداد واحد پرورش مرغ با ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه در هر دوره سه ماهه پرورش مرغ تولید شده است. پورالحسینی افزود: در این تعداد مرغداری فعال ۶۷۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام گرفت.

بازدید از بوستان اصفهان  در شهر  سن‌پترزبورگ

اصفهان| نوروزی، شهردار اصفهان در جریان سفر خود به کشور روسیه که به مناسبت بیستمین سالگرد خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ انجام شده است، به همراه دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و همچنین هیاتی از اتاق بازرگانی اصفهان، با شهردار یکی از مناطق شهر سن پترزبورگ دیدار و گفت‌وگو کرد.  این منطقه با حدود 400 هزار نفر جمعیت در یکی از بهترین نقاط سن پترزبورگ از نظر گردشگری و علمی، واقع شده و ظرفیت‌های وسیعی در این زمینه‌ها دارد.  در این منطقه به دستور استانداری سن پترزبورگ، بوستانی سه هکتاری به نام شهر اصفهان نامگذاری شده است.  نوروزی، شهردار اصفهان ضمن بازدید از این بوستان، بر استفاده از ظرفیت‌های این پارک برای تبدیل به یک مرکز فرهنگی به ویژه به منظور استفاده دانشجویان اصفهانی مشغول به تحصیل در این شهر، تجار و بازرگانان اصفهانی، تأکید کرد.

 

ارسال نظر