اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۳۱

برگزاری همایش شمس‌تبریزی در خوی

 خوی| غرب کشور با داشتن طبیعت بکر، هم‌مرزی با کشورهای خارجی، گردشگری سلامت و آثار فراوان تاریخی ثبت شده، ظرفیت فراوانی دارد. جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بی‌شک برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری نقش بسیار مهمی در معرفی جاذبه‌های استان خواهد داشت و بازتاب ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی توسط رسانه‌ها نقش فراوانی در این موضوع دارد. وی با ابراز خرسندی از ثبت ملی رویداد شمس تبریزی در خوی تصریح کرد: این همایش شمس تبریزی در دو بخش، همایش علمی بین‌المللی از ۲۳ تا ۲۸ مرداد و بخش دوم جشنواره آوا و نواها در مهر ماه برگزار می‌شود.

مردم اموات را در آرامستان‌های مجاز دفن کنند

 قم| مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دفن غیرقانونی اموات در اماکن غیرمجاز در سطح شهر قم، برخی مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد.

سید‌رضا موسوی‌مشکینی با اشاره به دفن اموات در اماکن غیرمجاز در سطح شهر قم، گفت: دفن اموات به دلیل تجزیه بیولوژیکی بافت‌ها، مواد خطرناکی را تولید می‌کند که مشکلات زیست‌محیطی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ابعاد زیست محیطی بسیاری در مرحله مکان‌یابی گورستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده یک آیین‌نامه مقررات بهداشتی آرامستان‌ها، فاصله آرامستان‌ها با محدوده شهر باید بیش از 10 کیلومتر بوده و ضوابط زیست‌محیطی آنها کاملا رعایت شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: اثر تجمیعی آلودگی ناشی از دفن اموات در اماکن غیرمجاز، بیش از ظرفیت خودپالایی آب و خاک بوده و بار آلودگی خاک و منابع آب زیرزمینی را افزایش داده و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه می‌کند.

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن در مازندران کلید خورد

 ساری| مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی، مسکن اجتماعی و بافت فرسوده در مازندران آغاز شد. سید‌محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شده بود تصریح کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی بطور میانگین ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و این پرداختی برای زوج‌های جوان و مسکن اولی بیشتر است. وی اضافه کرد: در شرایط فعلی در قالب طرح اقدام ملی، زمین در هشت نقطه در شهرهای استان برای اجرای این طرح شناسایی شد. نظری سهمیه استان مازندران برای ساخت مسکن در قالب اقدام ملی را پنج هزار واحد اعلام کرد و ۱۵ هزار واحد دیگر در قالب بافت فرسوده و اجتماعی است.

کشف بیش از 2 هزار مزرعه استخراج بیت‌کوین

 مشهد| فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از کشف بیش از 2 هزار مزرعه کشت بیت کوین در این استان خبر داد. محمدکاظم تقوی دیروز در نشست خبری که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، در رابطه با فعالیت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در 5 ماه اخیر سال جاری اظهار کرد: اخیرا بیش از ۲۰۰۰ مزرعه کشت بیت کوین در استان کشف شده است. این مزارع در نیشابور، سبزوار، فریمان، مشهد و... کشف شده است. پیچیدگی کار ما با نومجرمانی است که حتی کوچکند. در ظرف دو سه ماه گذشته ۶ مورد مجرم در این حوزه داشتیم. متخلفان مجازی که به سن قانونی هم نرسیدند.

نرخ پایین  گندم موجب کاهش سطح زیرکشت می‌شود

 تبریز|رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر دولت رفتار قیمتی خود را اصلاح نکند در سال آینده با مشکلات جدی‌تری مثل کاهش سطح زیرکشت گندم مواجه خواهیم شد. احمدعلی کیخا دیروز با بیان اینکه بخش خصوصی گندم را از کشاورزان به صورت نقدی خرید می‌کند، اضافه کرد: از انجمن‌ها، خانه‌ها و نظام‌های تخصصی در بخش‌ کشاورزی انتظار داریم تا به معنای واقعی صدای کشاورز باشند و در موضوع‌های مرتبط با این حوزه در سطح ملی، اعلام موضع کرده و مطالبه‌گری کنند. کیخا تاکید کرد: از اتاق ایران درخواست داریم تا دبیرخانه‌ای را برای این کمیسیون‌ها ایجاد و آن را با کمیسیون کشاورزی مجلس مرتبط کند؛ خوشبختانه این بستر وجود دارد که تفاهمی برای همکاری دوجانبه پیش‌بینی شود تا مشکلات و حرف‌های بخش خصوصی را بشنویم.

کیفیت نخست زعفران کرمانشاه در دنیا

 کرمانشاه|رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس نظر کارشناسان زعفران کرمانشاه از نظر مرغوبیت در دنیا مقام اول را دارد و این محصول ناب با قیمتی حدود 14 تا 15 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این رقم 50 درصد از قیمت کشوری بالاتر است. نوربخش حاتمی، دیروز اظهار داشت: استان کرمانشاه با داشتن زمین‌های کشاورزی مستعد می‌تواند به عنوان قطب کشاورزی کشور معرفی شود، ولی باید اذعان کرد که این استان در جایگاه خود قرار ندارد.

 

ارسال نظر