پدافند غیر عامل، بهترین شیوه کاهش آسیب‌پذیری است

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۲۷
پدافند غیر عامل، بهترین شیوه کاهش آسیب‌پذیری است

مازندران| مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در جلسه کمیته پدافند غیر عامل که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران، معاونان و مدیران شرکت در ساری برگزار شد به نقش و اهمیت پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: پدافند غیر عامل بهترین و مناسب‌ترین شیوه کاهش آسیب‌پذیری است .

رضا غفاری تهدیدات فرا روی صنعت برق را تشریح و یادآور شد: تهدیدات طبیعی همچون سیل، توفان، زلزله، بارش سنگین برف، رانش زمین، آلودگی هوا و... تهدیدات غیرطبیعی همچون جنگ و تهدیدات انسان ساخت، اقدامات خصمانه که موجب ایجاد نارضایتی عمومی می‌شود، حملات تروریستی و.... تهدیدات تصادفی شامل: خرابی تجهیزات از جمله بریکرها، خرابی مقره‌ها، اضافه بار یک ترانسفورماتور، خطاهای عملیاتی، تهدیدات سایبری با توجه به اینکه در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین تهدید، سایبری است زیرا اکثر دارایی‌های اساسی کشور در فضای سایبری نگهداری شده و مصون‌سازی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از جمله تهدیدات فرا‌روی صنعت برق است .

غفاری تهدیدات شبکه‌های توزیع نیروی برق مازندران را عبور شبکه توزیع از مناطق صعب‌العبور، افزایش آلودگی‌های صنعتی، وجود انشعاب‌های غیرمجاز و سرقت انرژی، تحمیل بار مصرف‌کننده‌های جدید به شبکه مانند استخراج‌کننده‌های ارز دیجیتال، وجود شبکه‌های فرسوده و قدیمی با طراحی نامناسب که به منظور ارتقای تاب‌آوری آنها نیاز به مقاوم‌سازی شبکه است و... عنوان کرد.

 

 

ارسال نظر