اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۰۵۴۱

مدیر اسبق غله قم بازداشت شد

قم| دادستان عمومی و انقلاب قم از بازداشت مدیر اسبق غله قم به اتهام تضییع وجوه و اموال دولتی و بیت‌المال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب استان قم، مهدی کاهه اظهار داشت: در راستای عمل به فرمایشات و منویات ریاست قوه قضاییه مبنی بر مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه، حسب گزارش اداره کل سازمان بازرسی استان قم  همچنین تحقیقات جامع مقام قضایی، مدیر اسبق غله قم پس از تفهیم اتهام موصوف، به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت و پس از تودیع وثیقه هم‌اکنون آزاد شده است.

وی بیان کرد: با همکاری اداره کل سازمان بازرسی استان بر فعالیت ادارات و نهاد‌های اجرایی با جدیت و دقت بیشتری نظارت خواهد شد و در صورت محرز شدن هرگونه تخلف، برخورد قانونی قاطعی با متخلفین صورت می‌پذیرد.

قایق صیادی به وسیله شناور نیروی دریایی سپاه نجات یافت

بندر لنگه|قایق صیادی به همراه ۲ صیاد از اهالی بندرلنگه که یک شبانه روز در حوالی جزیره سیری به علت خرابی موتور قایق متوقف شده بود دیروز نجات پیدا کردند.

ربانی یکی از سرنشینان این قایق ضمن تقدیر از نیرو‌های منطقه پنجم دریایی سپاه، اظهار داشت: حدود یک شبانه روز به علت خرابی موتور قایق مجبور شدیم در حوالی جزیره سیری لنگر بیاندازیم که پس از درخواست کمک نیرو‌های سپاه دریایی در محل حاضر شدند.

این صیاد اضافه کرد: طی تماسی هم که امروز (جمعه) صبح با فرماندار شهرستان بندرلنگه داشتیم او پیگیری‌هایی نیز برای اعزام ناجی انجام دادند که ما قبل از اعزام ناجی نجات پیدا کردیم.

تأمین اعتبار 65 میلیارد تومانی برای بازسازی مدارس سیل‌زده

خرم آباد|مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان از تأمین اعتبار65 میلیارد تومانی برای بازسازی مدارس سیل‌زده استان خبر داد.محمدرضا حیدری در حاشیه آیین کلنگ زنی و ساخت آموزشگاه 9 کلاسه ازنا اظهار کرد: این پروژه سی و دومین مدرسه‌ای است که پس از سیل توسط خیرین ساخته می‌شود؛ همچنین 27 مدرسه در قالب 202 کلاس درس هم پس از سیل توسط خیرین در دست تعمیر قرارگرفته‌ است.وی بیشترین خسارت ناشی از سیل را متوجه پل‌دختر و معمولان عنوان کرد و افزود: در سیل اخیر 423 فضای آموزشی دچار آسیب شدند که از این تعداد 113 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی و 310 فضای آموزشی نیازمند تعمیرات اساسی هستند.حیدری خاطرنشان کرد: با مساعدت خیرین مدرسه‌ساز، کار ساخت 57 پروژه در استان آغاز شده است و با فعال شدن پروژه‌های نوسازی مدارس، بیش از 65 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی برای این حوزه جذب شد که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.حیدری عنوان کرد: این واحد آموزشی با 9کلاس درس، 3 کارگاه، یک آزمایشگاه، کتابخانه و سالن چندمنظوره با زیربنای آموزشی 1500 متر در زمینی به مساحت 6000 مترمربع احداث خواهد شد.

تأسیس بیش از ۴۸۰   شرکت صوری به نام افراد مختلف

اصفهان| رییس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص یک پرونده مهم جرایم اقتصادی نیز گفت: در یک پرونده اقتصادی ۲ نفر متهم اصلی آن با تأسیس بیش از ۴۸۰ شرکت صوری به‌نام افراد مختلف و دریافت کارت بازرگانی اقدام به انجام معاملات و واردات به شکل گسترده نموده‌اند که تاکنون بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی صورت گرفته است که بحمدالله با شناسایی مرتکبین اصلی از افراد بی‌گناه رفع تعرض مالیاتی می‌شود و حقوق دولت از متهمان با توجه به اینکه بخشی از اموال آنها شناسایی و توقیف شده وصول خواهد شد. وی تصریح کرد: عاملان اصلی این پرونده دستگیر و در بازداشت به سر می‌برند و این پرونده در آینده نزدیک با صدور کیفرخواست به دادگاه ویژه جرایم اقتصادی استان ارسال و رسیدگی خواهد شد.

معضل ترافیک شهرها بدون تعامل رفع نخواهد شد

شهردار اصفهان گفت: اگر در فضای مدیریت واحد شهری سطح تعاملات همه دستگاه‌ها به ویژه پلیس و شهرداری افزایش پیدا نکند، معضل ترافیک رفع نخواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در دوازدهمین نشست هم اندیشی معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلانشهرهای کشور با اشاره به اینکه شهر اصفهان عنوان شهر خلاق و پایلوت شهر دوستدار کودک را به دست آورده و تمام این تلاش‌ها در جهت تحقق شهر زیست پذیر بوده است، اظهار کرد: با توجه به تردد مردم اصفهان با دوچرخه در گذشته اصفهان به نام شهر دوچرخه‌ها نیز نامگذاری شد و در همین راستا مدیریت شهری در دو سال گذشته تعداد ایستگاه‌های دوچرخه را دو برابر کرده است.

 

ارسال نظر