اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۵۷

محکومیت ۵ میلیاردی برای نگهداری تلفن همراه قاچاق

اصفهان|  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از محکومیت ۵ میلیارد ریالی برای قاچاق گوشی تلفن همراه خبر داد. غلامرضا صالحی گفت: پرونده کشف یک هزار و ۱۸۱ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال که از یک واحد مسکونی در شهر اصفهان توسط مامورین نیروی انتظامی کشف شده بود برای رسیدگی به شعبه ششم رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اصفهان ارجاع شد. وی افزود: شعبه مذکور با توجه به عدم ارایه اسناد گمرکی توسط متهم و احراز تخلف، متهم را به پرداخت ۵ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم و حکم به ضبط محموله مکشوفه صادر کرد.

کشف ۲۰۰ قبضه سلاح در مرزهای شمالغرب کشور

ارومیه| ۲۰۰ قبضه سلاح توسط رزمندگان اسلام در مرزهای شمالغرب کشور کشف شد.

‌به گزارش روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه طی اطلاعیه‌ای از کشف و ضبط ۲۰۰ قبضه سلاح شکاری و جنگی توسط رزمندگان اسلام در مرزهای شمال‌غرب کشور خبر داد. با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه از ورود یک محموله 200 قبضه‌ای سلاح شکاری و جنگی به داخل کشور جلوگیری شد. در تاریخ 15 مرداد ماه امسال عوامل مزدور قصد داشتند یک محموله سلاح و مهمات جهت برهم زدن آرامش مردم وارد کشور نمایند که با هوشیاری و اقدام به موقع رزمندگان قرارگاه حمزه حین ورود به کشوردر مرزهای شمال‌غرب کشف و ضبط شد.

حمایت بسیج و سپاه از صنایع کشور

اصفهان| علی حسین رعیتی فرد رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در جریان بازدید از فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد گفت: بسیج و سپاه با تمامی ظرفیت از گروه فولاد مبارکه و سایر صنایع کشور حمایت خواهند کرد. وی با اشاره به نقش حمایتی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات از صنعت کشور افزود: این سازمان با بیش از 2500 پایگاه در صنایع کشور برای هرگونه حمایت، ایجاد تعامل و ارتقای بهره وری در صنعت، ارایه خدمت به خانواده کارکنان و همچنین پیگیری و تسهیل‌گری و رفع موانع تولید و مطالبات صنعت آماده همکاری است. وی خاطرنشان کرد: به یقین این هم افزایی به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی اقتصادی منجر خواهد شد.

عملکرد مطلوب ملایر در جذب تسهیلات اشتغالزایی

همدان| بر اساس گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان، ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ۳۳۶ طرح در ملایر پرداخت شده که از این نظر رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است. معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر دیروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر تاکید کرد: این رقم تسهیلات اشتغالزایی با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید مضاعف شود. وی افزود: از این رقم تسهیلات یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال هنوز جذب نشده و باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

فرماندار ویژه ملایر با گلایه مندی از نوع عملکرد دستگاه‌های حمایتی این شهرستان در تعلل در جذب تسهیلات حمایتی بیان کرد: از ۱۵۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی تنها ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن توسط سه دستگاه حمایتی این شهرستان جذب شده که رضایت بخش نیست.

برای سهامداران «پدیده» برنامه زمان بندی اعلام می‌شود مشهد| دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: اطلاعات موثق سهامداران پدیده

از طریق مبادی رسمی قضایی اعلام خواهد شد. غلامعلی صادقی گفت: سهامداران پدیده به شایعات توجه نکنند، اطلاعات موثق از طریق مبادی رسمی قضایی اعلام خواهد شد. او تصریح کرد: دستگاه قضایی چه در مرحله پیشگیری از تعمیق بحران این شرکت، چه در مرحله رسیدگی به اتهامات متهمان این شرکت و چه در مرحله صدور حکم وظیفه خود را به انجام رسانده و در این فرآیند حفظ منافع عمومی و اموال سهامداران در کنار رسیدگی به تخلفات و اقدامات غیرقانونی مدیران وقت شرکت به صورت توأمان مورد توجه قرار گرفته است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: شهروندان از هرگونه مراجعه به مراجع قضایی خودداری کنند.

دومین قطب فرش ابریشم کشور در کما

مراغه|تولید فرش ابریشم در مراغه دومین قطب فرش ابریشم کشور به نصف رسیده و این تنها به دلیل کاهش صادرات شده است. محمدی رییس اتحادیه فرش دستبافت مراغه گفت: تولید فرش ابریشم دراین شهرستان به نصف رسیده است. محمدی افزود: در سال‌های گذشته در این شهرستان ۵۰ تا ۶۰ هزار مترمربع فرش ابریشم تولید می‌شد که این میزان در زمان حاضر به نصف کاهش یافته است.

او با بیان اینکه نبود صادرات عامل رکود در بازار فرش ابریشم است، افزود: ایجاد بازار‌های جدید در خارج از کشور تنها راه خروج از رکود در بازار فرش ابریشم است.

 

ارسال نظر