اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۸۳

انتخاب یک بانو به عنوان رییس شورای اسلامی شهر

اصفهان| انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شاهین‌‌شهر برگزار و نرگس‌السادات موسوی به عنوان رییس شورای اسلامی این شهر انتخاب شد. انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر، دیروز برگزار شد که نرگس‌السادات موسوی با ۷ رأی به عنوان رییس سال سوم شورای اسلامی شهر انتخاب شد. سجاد قهرمانی، حسین ابراهیمی ناغانی و پرستو جهانگیری به ترتیب نایب‌رییس، منشی و خزانه‌دار شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر شدند.

عبا بافی روستای «بحیری» بوشهر ثبت ملی شد

بوشهر| هنر صنعت عبا بافی روستای «بحیری» دشتی استان بوشهر ثبت ملی شد. فرماندار دشتی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هنر صنعت عبابافی سابقه ۵۰۰ ساله در دشتی دارد و با پیگیری‌های به عمل آمده و دفاع صورت گرفته در هفته گذشته در مرکز کشور عبای روستای بحیری این شهرستان ثبت ملی شد. عبدالله نادری افزود: چند سالی است با توسعه آموزش هنر صنعت عبا بافی در روستاهای دشتی استان بوشهر توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتی ۱۴ کارگاه جدید در بحیری و دیگر روستاهای بخش مرکزی این شهرستان دایر شده و این هنر صنعت دستی دو باره رونق خوبی یافته است. نادری اضافه کرد: هم‌اکنون سالانه بیش از ۳۰۰ قواره عبا در روستاهای دشتی تولید می‌شود که بیشتر آن در شهر نجف عراق، کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس و بازار شهر قم با قیمت بسیار خوبی عرضه می‌شود. فرماندار دشتی به برنامه این شهرستان برای توسعه کارگاه‌های تولیدی و آموزشی عبا بافی اشاره کرد و افزود: امسال برای توسعه صنایع دستی و هنر صنعت عبا بافی سه میلیارد ریال اختصاص یافته است.

آغاز پویش ملی بانوی آب  با بازدید بانوان

اصفهان| بنی طبامدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان پیرامون برگزاری پویش ملی بانوی آب افزود: در این پویش برنامه‌ریزی شده که حداقل 20 هزار نفر از بانوان شاغل وخانه‌دار در سال 98 با راهکارهای تامین، تصفیه و مصرف بهینه آب آشنا شوندزیرا نقش بانوان در مدیریت مصرف بهینه آب بسیار مهم و حائز اهمیت است. او افزود: بیش از 80 نفر از همسران شاغل در شرکت برق منطقه‌یی استان اصفهان از تصفیه خانه باباشیخعلی دیدن کردند که در این بازدید از نزدیک با فرآیند تصفیه آب آشنا شدند وی با بیان اینکه فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب اصفهان در سال ۸۶ و با ظرفیت ورودی ۷.۵ متر مکعب بر ثانیه راه‌اندازی شده است، افزود: در این تصفیه خانه آب به دو روش فیزیکی و شیمیایی تصفیه می‌شود.

کشف زمین‌خواری  250 میلیاردی در مازندران

ساری| فرمانده انتظامی مازندران از کشف 250میلیارد ریالی زمین خواری و آزادسازی 50هزار متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی از زمین خواران در شهرستان «چالوس» خبر داد. سردار سید‌محمود میرفیضی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور کردن مناطقی از عرصه ملی و جنگلی در یکی از روستاهای حومه شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت. بعد از بررسی‌ها ماموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس دریافتند، بیش از 5هکتار از اراضی ملی و جنگلی در بستر رودخانه و سد «زوات» از سوی افرادی محصور و تصرف شده است. با دریافت این اطلاعات و با هماهنگی قضایی، عملیات آزادسازی و خلع ید اراضی تصرف شده اجرا و در نتیجه تمام ابنیه و تاسیسات اعم از دیوارها، دکه‌ها، آلاچیق و سفره‌خانه‌ها احداثی تخریب و اراضی ملی به دامن طبیعت بازگردانده شد. این مسوول اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار از اراضی ملی بالغ بر250 میلیارد ریال برآورد شده که در این ارتباط متهمان پرونده شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

محرومیت 9 روستای گنبدکاووس از آب آشامیدنی

گرگان| فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با اشاره به اینکه 9 روستا در شهرستان گنبدکاووس از آب آشامیدنی کافی برخوردار نیستند، گفت: این روستاها در طول هفته نهایتا چند ساعت آب شرب در اختیار دارند. رمضانعلی قاسم‌پور دیروز با اشاره به اینکه نیروهای بسیجی ما همچنان در مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند، اظهار کرد: بعد از مراحل اولیه پاکسازی و کمک به مردم هم‌اکنون نیروهای ما در حال مرمت، تعمیر، بازسازی و بهسازی منازل مردم عزیز هستند.

پرداخت 304 میلیارد ریال وام به واحدهای تولیدی

ارومیه| طی سه ماه نخست امسال، ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل منابع طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار این استان پرداخت شده است. محمد دهقان بیان کرد: ۱۸ واحد صنعتی مشکل‌دار آذربایجان‌غربی با هدف رونق تولید از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.  وی درباره مشکلات واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای از جمله مهم‌ترین این موارد است که با طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیشتر آنها رفع می‌شود.

 

 

ارسال نظر