اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۹۴

کلاهبرداری از 113 زائر عراقی در مشهد

مشهد|با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و کنسولگری عراق، زائران عراقی خسارت دیده از کلاهبرداری اسکان داده شدند. یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: شخصی با عنوان «علی مکی حمزه» مدیر شرکت انوار الحجاز عراقی از 113 زائر عراقی، هزینه‌های اقامت و پذیرایی را دریافت کرده بود اما به هتل پرداخت نکرده و متواری شده بود و با توجه به اینکه هزینه‌ها را به هتل پرداخت نکرده بود، مشکلاتی برای زائران به وجود آمده بود. وی گفت: برای رفع مشکل این زائران نمایندگانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و کنسولگری عراق در هتل حاضر شدند و هزینه‌هایی توسط یکی از اتباع عراقی با عنوان «عماد» به نمایندگی از شرکت پرداخت و مشکل برطرف شد.

کشاورزان گیلان برای برداشت برنج شتاب کنند

رشت|معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش پراکنده در اواسط هفته جاری کشاورزان نسبت به جمع‌آوری محصول از مزرعه اقدام کنند تا از خسارات احتمالی و ورس جلوگیری شود. مسعود الماسی با بیان اینکه کشاورزان هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت برنج اقدام کنند، گفت: تا اواسط هفته جاری شرایط جوی برای برداشت برنج مساعد است. وی افزود: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش پراکنده در اواسط هفته جاری کشاورزان نسبت به جمع‌آوری محصول از مزرعه اقدام کنند تا از خسارات احتمالی و ورس جلوگیری شود. الماسی، گفت: گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که هم‌اکنون برداشت ساقه‌های طلایی برنج در این شالیزارها در حال انجام است.

اولین دغدغه مردم احیای زاینده‌رود بود

اصفهان |رییس شورای راهبری برنامه جامع اصفهان با اشاره به اینکه مطالبات عمومی بر خواسته‌های صنفی در اصفهان ارجحیت پیدا کرده است، گفت: احیای زاینده رود دغدغه عمومی همه اصناف و اقشار این شهر شده است. در این جلسه شیرین طغیانی، رییس شورای راهبری برنامه جامع شهر اظهار کرد: این دغدغه نشان می‌دهد با وجود حضور اقشار و اصناف مختلف در این نشست‌ها، مطالبات عمومی بر خواسته‌های صنفی ارجحیت دارد. رییس شورای راهبری بیان کرد: برای جمع‌آوری مطالبات مردمی باید در مناطق 15 گانه حضور داشته باشیم تا نظرات مردم جمع‌آوری و احصاء شود.  در ادامه این جلسه نمینی نماینده شرکت مشاور برنامه جامع شهر اصفهان با ارایه گزارش روند کار در هفته‌های اخیر در مرحله تشخیص مشکلات برای تهیه برنامه جامع شهر اصفهان بیان کرد: تاکنون 9 جلسه موضوعی ذیل کمیسیون‌های محیط زیست، زیرساخت و کالبدی برگزار شده است. وی ادامه داد: جلسات کمیسیون‌های محیط زیست با موضوعات آب، هوا، کشاورزی، سلامت و بهداشت بوده است.

بازگشایی سالن آمفی‌تئاتر روباز و ساختمان اداری باغ

اصفهان|آیین بازگشایی سالن آمفی تئاتر روباز و ساختمان اداری باغ نورهمزمان با جشن بزرگ «شهر یادت نره» شامگاه شنبه ۱۲ مرداد ۹۸ برگزار شد.  مجموعه باغ نور اصفهان در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۰۰ مترمربع واقع شده است که یک هزار و ۹۵۰ مترمربع آن فضای روباز و صحنه نمایش و ۱۵۰ مترمربع آن به فضای اداری اختصاص دارد؛ پروژه بازسازی باغ نور خردادماه سال جاری با اعتبار 10 میلیارد ریال آغاز شد و اکنون بعد از گذشت حدود دو ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی شده بهره‌برداری شده و در اختیار شهروندان قرار گرفت. در طرح جدید این مکان، اصول ایمنی، نورپردازی و نماسازی با توجه به همجواری مجموعه با پل تاریخی سی و سه پل رعایت شده است.

استان‌های مرزی فاقد مجوز ارسال کالا به خارج است

بجنورد|معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی گفت: این استان با وجود داشتن مرز مشترک اما فاقد مجوز ارسال مستقیم کالا به خارج از کشور است. سعید سبحانی اظهار کرد: خراسان شمالی به علت نداشتن مرز مجاز در زمینه حمل و نقل کالا، مجوز ارسال مستقیم بار را به خارج از کشور ندارد و به صورت ترانزیتی از سایر استان‌ها ارسال می‌شود به همین دلیل آماری در زمینه ارسال محصولات به خارج از کشور نداریم. سبحانی افزود: کالاهای ارسالی خراسان شمالی به خارج کشور از طریق گمرگ مشهد انجام می‌شود. وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی جابه‌جا شد.

 

ارسال نظر