اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۹۲۴

120ساعت خدمات رایگان پاکسازی زباله به جای حبس

رشت|رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: متخلف زنده‌گیری سهره در محاکم قضایی رودبار به 120 ساعت خدمات رایگان پاکسازی زباله به عنوان مجازات جایگزین حبس محکوم شد. رامین حسین‌زاده گفت: این متخلف که بصورت مکرر و با تجهیزات کامل زنده‌گیری، در منطقه رستم‌آباد اقدام به صید و زنده‌گیری تعدادی پرنده سهره و نهایتا فروش آن می‌کرد، ضمن تشکیل پرونده تخلف، به مراجع قضایی شهرستان رودبار معرفی شد. وی افزود: در رای صادره از دادگاه به سبب عدم سابقه کیفری و ندامت و پشیمانی، قاضی پرونده اقدام به صدور رای با عنوان مجازات جایگزین کرده است. حسین‌زاده خاطرنشان کرد: به موجب این حکم، فرد خاطی باید تحت نظارت حفاظت محیط زیست و پلیس راه شهرستان، به مدت 120 ساعت زباله‌های مسیر جاده رستم‌آباد به امامزاده هاشم را جمع‌آوری کند.

اجرای طرح «سینما امید» در ۲۰ شهر فاقد سینمای کشور

تسنیم|معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی کشور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طرح «سینما امید» در ۲۰ شهر فاقد سینما اجرایی می‌شود. رمضانعلی حیدری‌خلیلی در نشست با شهردار یاسوج با اشاره به روند اجرایی این طرح در شهرهای مختلف کشور عنوان کرد: امضای تفاهمنامه و جانمایی زمین در شهر ایلام مرکز استان ایلام، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان، گناوه در بوشهر، بانه در کردستان، ماکو در آذربایجان غربی و اندیمشک در خوزستان انجام شده و هم‌اکنون در مرحله تهیه نقشه و طراحی سازه و انتخاب پیمانکار است. حیدری‌خلیلی ابراز کرد: میناب در هرمزگان، تربیت حیدریه در خراسان رضوی، یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد، بم در کرمان و طبس در خراسان جنوبی از جمله شهرهایی هستند که شهرداری‌های آنها برای اجرای سینما امید اعلام آمادگی کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: این طرح در شهرهای پرجمعیتی که در مراکز استان سینما ندارند و شهرداری‌ها آماده برای مشارکت در احداث سینما در پارک مرکزی شهر هستند اجرا خواهد شد.

افزایش نگران‌کننده بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

سمنان|نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس دهم گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور در سال ۹۸ به ۴۷ درصد رسیده است. غلامرضا کاتب دیروز در همایش اشتغال گرمسار با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات اصلی حال حاضر کشور است اظهار داشت: باید راهکارهای عملی برای رفع این معضل در کشور اندیشیده شود. وی با اشاره به اینکه همه‌ساله شمار زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به آمار بیکاران کشور افزوده می‌شوند افزود: نرخ بیکاری 40 درصدی این قشر 10 سال اخیر به 47 درصد رسیده که باید گفت با توجه به همه تلاش‌های ایجاد شده اما در این زمینه وضعیت نگران‌کننده است.

۲ نفر در پرونده رب‌های گوجه فاسد در دماوند بازداشت شدند

تهران|دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از بازداشت دو نفر مالک و متصرف ۳۵۰ تن رب گوجه فاسد و مواد کنسانتره آب میوه کشف شده در یکی از سردخانه‌های این شهرستان خبر داد. حسن ابراهیمی ‌بسابی اظهار داشت: روز گذشته توسط تعزیرات حکومتی شرق استان تهران، اصناف و دیگر نهادهای مربوطه، ۳۵۰ تن رب گوجه فاسد و مواد کنسانتره آب‌میوه در یکی از سردخانه‌های دماوند کشف شد که در این راستا دستورات قضایی لازم صادر گردید. وی ادامه داد: علاوه بر پلمب سردخانه تا تعیین تکلیف قضایی، دو نفر که مالک و متصرف این اقلام بودند نیز بازداشت شدند؛ آنان به صورت غیربهداشتی و غیر‌استاندارد این محصولات را در سردخانه نگه داشته بودند و با توجه به اینکه در سردخانه نگهداری می‌شد، قطعا قصد امحا نبوده و به دنبال اهداف سودجویانه بودند.

 

ارسال نظر