اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۶۷

آزادسازی سواحل مازندران به وزارت اطلاعات رسید

ساری| عملیات اجرایی آزادسازی سواحل دریای خزر در مازندران که ۲۹ تیر امسال با تخریب سازه‌های پلاژ نیروی هوایی و ارتش آغاز شد دیروز با دستور وزیر اطلاعات، شامل حریم ۶۰ متری ساحل مجتمع رفاهی تفریحی وزارت اطلاعات در فرح‌آباد ساری شد. تعیین ضرب‌الاجل برای آزادسازی حریم ۶۰ متری دریای خزر ابتدا خرداد ماه سال جاری توسط وزیر کشور صورت گرفت. عبدالرضا رحمانی فضلی پس از سفر چهارم خرداد ماه گذشته به استان گیلان بر اهمیت و ضرورت آزادسازی اراضی ساحلی دریا در چارچوب قوانین و مقررات جاری تاکید کرد. تاخیر در عقب‌نشینی از حریم ۶۰ متری ساحل خزر از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی، غیردولتی و شبه‌دولتی با وجود تسریع قانون برنامه ششم، باعث شد تا استاندار مازندران اواخر ماه گذشته در نشست شورای آزادسازی سواحل، ضرب‌الاجل یک ماه‌های را برای این عقب‌نشینی در نظر بگیرد. به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، با تاکید و پیگیری احمد حسین زادگان، استاندار مازندران مبنی بر آزاد‌سازی حریم ۶۰ متری دریای خزر، سواحل مجتمع رفاهی تفریحی وزارت اطلاعات در استان با دستور وزیر، آزاد شد.

استاندار خراسان رضوی «دبیر کارگروه ملی زیارت» شد

مشهد| رییس دفتر رییس‌جمهوری در حکمی «علیرضا رزم حسینی» استاندار خراسان رضوی را به عنوان «دبیر کار گروه ملی زیارت» منصوب کرد. «محمود واعظی» دیروز در این حکم خطاب به رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نوشت: نظر به اینکه مقرر است دبیرخانه دایمی کارگروه در آن استانداری مستقر شود، انتظار دارد با برگزاری مستمر و منظم جلسات به منظور اتخاذ تصمیمات هماهنگ، ساماندهی و تدوین سیاست‌های راهبردی حوزه‌های فرهنگی، رفاهی، زیربنایی و تسهیل امور زائران در مقیاس ملی و بین‌المللی گام‌های مثبت و موثری‌بردارید.

برگزاری جلسه رفع موارد تجاوز به حریم

رشت| جلسه رفع موارد تجاوز به حریم و اجرای خط دوم 42 اینچ رشت - چلوند، با حضور رسول داودی نژاد مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران، معاون عمرانی استاندار گیلان، مدیرکل دفتر فنی و فرمانداران شهرستان‌ها و بخشداران مرکزی در استانداری گیلان برگزار شد. رسول داودی نژاد در این جلسه با توضیح در مورد خط اول سراسری و خط جدید اظهار کرد: اجرای خط رشت- چلوند در پایداری انتقال گاز و همچنین افزایش ایمنی ساکنان مجاور خط اول مورد اهمیت است. مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر در مرحله پیمان سپاری است و هدف از برگزاری جلسه اطلاع‌رسانی اولیه سازمان‌های مرتبط برای هماهنگی و همکاری نهادها جهت برداشت موانع موجود در حریم اختصاصی است.

رشد 102 درصدی سود خالص فولاد مبارکه در سال 97

اصفهان| مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد مبارکه از رشد 102 درصدی سود خالص فولاد مبارکه در سال 97 خبر داد.  در این مجمع که با حضور 84.88 درصد از سهامداران و نمایندگان صاحبان سهام شرکت برگزار شد، عباس نعیمی به نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به سمت رییس مجمع، سید محمد حسینی بهشتیان به نمایندگی از شرکت توسعه سرمایه رفاه و خانم سیفی با سمت ناظر مجمع و طهمورث جوانبخت با سمت دبیر مجمع به عنوان اعضای هیات رییسه انتخاب شدند.  در ادامه، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، ضمن ارائه گزارش فعالیت هیات‌مدیره شرکت در سال مالی منتهی به 29 اسفندماه سال 1397، این سال را از منظر سودآوری، سالی درخشان از ابتدای بهره‌برداری شرکت تاکنون برشمرد.

خام‌فروشی مواد معدنی  به نفع صنعت نیست

اصفهان| معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از غرفه فولاد مبارکه در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گفت: این وزارتخانه با خام‌فروشی موافق نیست و در سال رونق تولید حتما باید مواد معدنی را در داخل کشور به ارزش‌افزوده تبدیل و سپس صادر کنیم.  جعفر سرقینی، ضمن قدردانی از عملکرد مثبت این شرکت در افزایش تولید داخل و گسترش بازارهای صادراتی کشور، افزود: در چند سال اخیر، وزارت صمت اقداماتی برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی انجام داده که مهم‌ترین آن ایجاد محدودیت قانونی برای صادرات مواد خام معدنی بود و به این منظور معافیت‌های مالیاتی صادرات مواد خام معدنی برداشته شد؛ بدین‌ترتیب از طریق قانون و وضع عوارضِ حداقل ۵ درصدی بر صادرات مواد خام برای سال ۹۷ و۸ درصد برای امسال و ۱۰درصد برای سال آینده، خام‌فروشی کنترل شد.

 

ارسال نظر