اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۷۹

شهادت یکی از نیروهای سپاه در درگیری با عناصر ضد انقلاب

سنندج|در درگیری نیروهای سپاه کردستان با عناصر ضد انقلاب در منطقه هوار ژونین دله مرز شهرستان سروآباد یکی از نیروهای سپاه به درجه رفیع شهادت نایل شد. روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پاسداران سپاه بیت‌المقدس کردستان در منطقه هوار ژونین دله‌مرز در شهرستان سروآباد با یک تیم از عناصر گروهک‌های ضد انقلاب برخورد کرده و با آنان درگیر شدند. در این درگیری تعدادی از نیروهای ضدانقلاب به هلاکت رسیده یا مجروح شدند و مقدار قابل ‌توجهی سلاح و مهمات آنان نیز به دست نیروهای سپاه منهدم شده است.همچنین در این درگیری، سیدهادی اجاق از نیروهای سپاه کردستان زخمی شد که حین انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل شد.چند نفر از اعضای تیم ضد انقلاب پس از این درگیری از منطقه گریختند که نیروهای سپاه در تعقیب آنان هستند.

افزایش 7 درصدی مصرف آب در یزد

یزد|مدیر دفتر مدیریت صرفه جویی شرکت آب و فاضلاب استان یزد می‌گوید: در چند ماه اخیر، مصرف آب در این استان هفت درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.مدیر بهره‌برداری آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به افزایش سرانه مصرف آب نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: میزان افزایش مصرف آب در استان ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.پاکدل افزود: در صورتی که به‌طور مستمر از منابع آب استان یزد استفاده شود به‌طور قطع با مشکل تامین آب روبرو خواهیم شد.مدیر دفتر مدیریت صرفه‌جویی شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه در بعضی شهر‌های استان، ارتفاع مخازن آب به‌شدت افت پیدا کرده و به خط قرمز رسیده است، افزود: ادوات و لوازم کاهنده مصرف آب تا حد زیادی به ما در صرفه‌جویی در مصرف آب کمک خواهد کرد.پاکدل یکی از لوازم کاهنده مصرف آب را نصب سایه بان کولر عنوان کرد و گفت: نصب سایه بان کولر موجب کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف آب خواهد شد.

خرید 177 هزار تن گندم در استان مرکزی

اراک|مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با اشاره به افزایش 20 درصدی خرید گندم از کشاورزان گفت: تاکنون 177 هزار تن گندم خریداری شده است. حسنی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از افزایش 20 درصدی خرید گندم در استان در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷۷ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و در سیلوها ذخیره‌سازی شده است.وی افزود: خرید گندم به صورت روزانه انجام می‌شود و وجه آن بر اساس لیست و ثبت در سامانه به وسیله دولت و بصورت متمرکز کشوری و بر اساس مشخصه گندم پرداخت می‌شود. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: سال‌های گذشته به دلیل محدودیت ذخیره مکانیزه گندم حدود ۴۰ هزار تن گندم ذخیره‌سازی می‌شد و امروز به کمک بخش خصوصی ذخیره‌سازی‌ها به ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

بزرگ‌ترین پایانه بار کشور در شرق شیراز احداث می‌شود

شیراز|رییس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز از احداث بزرگ‌ترین پایانه بار کشور در زمینی به مساحت 113 هکتار در ابتدای جاده نیروگاه سیکل ترکیبی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این پایانه که احتمالا 60 درصد آن به پارکینگ خودروهای سنگین اختصاص داده خواهد شد تا سه سال آینده راه‌اندازی می‌شود. عبدالجلیل شریفی با اشاره به وضعیت خاص دروازه قرآن و ظرفیت بارگیری خودروهای سنگین در پایانه بار قبل از این ورودی، بیان کرد: تقاضای واگذاری هفت هکتار از پایانه اکبرآباد برای احداث توقفگاه و تبدیل عمده بار به خرده بار طی مکاتبه با ادارات مربوطه انجام شده و منتظر طی فرآیندهای اداری آن هستیم. وی افزود: با زمانبندی پیش‌بینی شده، مقرر شده تا 5 سال آینده چهار پایانه بار برای چهار خروجی شهر شیراز ساخته شود.

کنترل بیماری نیوکاسل در گیلان

رشت|دامپزشکی گیلان اعلام کرد: بیماری ویروسی نیوکاسل طیور در گیلان کنترل شده است.رییس اداره نظارت بر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی گیلان گفت: بیماری نیوکاسل طیور که زمستان گذشته افزایش پیدا کرده بود امسال کنترل شده است.مسعود کامران‌زاده توزیع واکسن و مراقبت‌های بهداشتی را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کنترل این بیماری در گیلان اعلام کرد و افزود: برای کنترل بیماری نیوکاسل ماهانه ۳۵میلیون واکسن به ۸۰۰مرغداری استان داده می‌شود.وی با بیان اینکه بیماری نیوکاسل یکی از مهم‌ترین بیماری‌های صنعت طیور است گفت: اگر این بیماری در مرغداری‌ها کنترل نشود موجب افزایش تلفات، کاهش تولید گوشت و افزایش قیمت تمام شده مرغ می‌شود.بیماری ویروسی نیوکاسل نخستین‌بار در سال۱۹۲۶ در نیوکاسل انگلستان شناسایی شد.علایم این بیماری در پرندگان تنگی نفس، سرفه، بی‌اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، به دور خود چرخیدن، لرزش، تورم چشم و گلو، اسهال آبکی و سبز، و ناهنجاری و کاهش تخم‌گذاری است.

 

ارسال نظر