سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریالی در صنایع چوبی و پالت‌سازی

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۱۷
سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریالی در صنایع چوبی و پالت‌سازی

گیلان|رییس سازمان صمت گیلان گفت: میزان اشتغال ایجاد شده صنعت سلولزی گیلان نزدیک به دو هزار نفر است که با راه‌اندازی ظرفیت‌های در دست اجرا شاهد اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر دیگر در آینده نزدیک خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، فرهاد دلق پوش در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت سلولزی گیلان اظهار داشت: ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت سلولزی گیلان صورت گرفته است که از این میزان ۱۸ هزار میلیارد ریال در بخش اوراق فشرده چوبی و مابقی در بخش پالت‌سازی و صنایع چوبی سرمایه‌گذاری شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست فعالان صنعت سلولزی  میزان اشتغال ایجاد شده در این صنعت را قریب به دو هزار نفر به صورت مستقیم اعلام کرد که با راه‌اندازی ظرفیت‌های در دست اجرا شاهد اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر دیگر در آینده نزدیک خواهیم بود. وی همچنین تصریح کرد: که شش واحد بزرگ تولید‌کننده انواع اوراق فشرده چوبی با تکنولوژی مدرن و به روز و همچنین ۱۰۱ واحد صنعتی در زمینه تولید انواع پالت چوبی هم‌اکنون در گیلان در حال فعالیت هستند که با این ظرفیت با توجه به سازگاری اقلیم گیلان می‌تواند به عنوان قطب صنعت سلولزی کشور مطرح شود.

این مسوول افزود: هدف از این نشست اتخاد تصمیم صحیح برای تامین مواد اولیه مصرفی و همچنین حفظ و نگهداری منابع طبیعی و ملی است و باید برای حل موانع واردات چوب خصوصا از کشور روسیه برنامه‌های لازم را انجام دهیم.

در ادامه جلسه هر یک از مسوولان و فعالان این صنعت به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداخته و راهکارهای متناسب و عملیاتی برای حل موانع پیش رو ابراز داشتند.

 

ارسال نظر